FANDOM

Η ιστορία Αντίπαλος Αντίλαλος είναι μια δεκασέλιδη ιστορία που έγραψε και σχεδίασε ο Καρλ Μπαρκς, τον Ιανουάριο του 1949, η οποία δημοσιεύθηκε τον Ιούνιο του ίδιου έτους. Στην χώρα μας την είδαμε για πρώτη φορά στο ΚΟΜΙΞ 14 (Β΄ Περίοδος).

ΠερίληψηEdit

Ο Ντόναλντ και τα ανίψια του μπλέκονται σε μια μονομαχία με στόχο την καλύτερη ηχώ…

ΥπόθεσηEdit

Ο Ντόναλντ Ντακ αποφασίζει να πάει να εξασκηθεί στην παραγωγή ηχούς, σε ένα κοντινό φαράγγι, καθώς θα δώσει μια σχετική διάλεξη στην λέσχη των γιων της φύσης. Τα ανιψάκια του ζητάνε έξι δεκάρες για να πάνε στο γήπεδο, όμως ο Ντόναλντ αρνείται και τα παιδιά αποφασίζουν να τον ακολουθήσουν κρυφά, για να βγάλουν αλλιώς τα λεφτά τους.

Τοποθετούν στο φαράγγι μια πινακίδα που απαιτεί την πληρωμή μιας δεκάρας για την παραγωγή ηχούς, κάτι που ο Ντόναλντ σοκάρεται όταν βλέπει. Έχοντας μια δεκάρα δεμένη στο δάχτυλο του την τοποθετεί στο κατάλληλο κουτί και η ηχώ αρχίζει να παράγεται, κατόπιν παραγγελίας του.

Αντίλαλος1

Τα ανιψάκια μιμούνται την κραυγή του πουλιού με το γραμμόφωνο τους!

Καταλαβαίνει ότι πρόκειται για κόλπο των ανιψιών του και έτσι αφού βάζει και πάλι την δεκάρα στο κουτί αρχίζει να δοκιμάζει τους πιο περίεργους ήχους για να δει εάν τα παιδιά θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν. Οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη, χρησιμοποιώντας τα πιο ευφάνταστα μέσα κατορθώνουν να επαναλαμβάνουν τους ήχους, εκνευρίζοντας ασταμάτητα τον Ντόναλντ.

Ο τελευταίος αποφασίζει να πάει στον ζωολογικό κήπο και να αγοράσει ένα πτηνό που να κάνει τον πιο περίεργο ήχο, αλλά τα παιδιά έχουν προβλέψει το ενδεχόμενο. Έτσι, τον ακολουθούν και με ένα γραμμόφωνο ηχογραφούν το κελάηδισμα του πουλιού, επαναλαμβάνοντας το στο φαράγγι, εξοργίζοντας τον θείο τους.

Αντίλαλος2

Τα παιδιά καταλαβαίνουν ότι ο Ντόναλντ τους ξεγέλασε!

Εκείνος είναι πυρ και μανία κι έτσι αγοράζει ένα τεράστιο βαρελότο, το οποίο ανατινάζει στο φαράγγι, περιμένοντας ότι θα έχει επιτέλους ξεπεράσει τα ανίψια του. Εκείνα όμως του λένε πως δεν έβαλε δεκάρα στο κουτί, επομένως δεν χρειάζεται να παράγουν ηχώ. Ο Ντόναλντ αναγκάζεται να παραιτηθεί και πηγαίνει στην λέσχη για να δώσει την διάλεξη του, όμως τα παιδιά βλέπουν πως στην πραγματικότητα δεν έχει ρίξει καμία δεκάρα στο κουτί, αφού ήταν δεμένη στο δάχτυλο του, οπότε αποφασίζουν να τον εκδικηθούν.

Έτσι, όταν ο Ντόναλντ προσπαθεί να παράγει ηχώ για τους Γιούς της Φύσης τα παιδιά με ένα μεγάφωνο την παραποιούν τελείως και απαιτούν να τους δώσει τα λεφτά που τους χρωστάει για να τον αφήσουν ήσυχο. Στο τέλος, ο Ντόναλντ αναγκάζεται να πειθαρχήσει για να μην εκνευρίσει τα μέλη της λέσχης και τα παιδιά καταφέρνουν επιτέλους να πάνε στο γήπεδο!

ΠαρασκήνιοEdit

Στην ιστορία Αντίπαλος Αντίλαλος γίνεται χρήση του συνηθισμένου μοτίβου της αντιπαλότητας μεταξύ θείου και ανιψιών, που οδηγεί σε χιουμοριστικές και κωμικές καταστάσεις. Οι Γιοι της Φύσης στους οποίους ο Ντόναλντ δίνει την διάλεξη του είναι μια σατυρική αναφορά του Καρλ Μπαρκς στους Nature Boys, ένα κίνημα που αποτέλεσε τον πρόδρομο των χίπις, που εμφανίστηκαν την δεκαετία του 1960.

Ο γνωστός τραγουδιστής Νατ Κινγκ Κόουλ εκείνη την εποχή είχε μόλις ηχογραφήσει ένα τραγούδι που λεγόταν Nature Boy, το οποίο το 2014 διασκευάστηκε από τον Τόνυ Μπένετ και την Lady Gaga. Οι στίχοι ήταν του Έντε Άμπε, ενός άντρα που κάλλιστα θα μπορούσε να συμμετέχει στο κίνημα με τις μεγάλες γενειάδες.

Σχεδόν μια δεκαετία αργότερα, τον Αύγουστο του 1958, ο Καρλ Μπαρκς θα ξαναχρησιμοποιήσει την κεντρική ιδέα με την ηχώ, στην ιστορία του Οικόπεδα με Θέα και Αντίλαλο, στην οποία ο Ντόναλντ και ο Γκαστόνε θα προσπαθήσουν να παράγουν τεχνητή ηχώ για να ξεγελάσουν τον θείο τους, Σκρουτζ Μακ Ντακ.