FANDOM

Η ιστορία Γιαγιά Ντακ είναι μια πολυσέλιδη ιστορία που έγραψε ο Τσέηζ Κρέηγκ και σχεδίασε ο Καρλ Μπαρκς τον Ιανουάριο του 1950, η οποία δημοσιεύθηκε τον Ιούλιο του ίδιου έτους. Στην χώρα μας την είδαμε για πρώτη φορά στο ΚΟΜΙΞ 13.

ΠερίληψηEdit

Τα τρία ανιψάκια επισκέπτονται την Γιαγιά Ντακ στο αγρόκτημα της και πείθονται πως κινδυνεύει να χάσει το σπιτικό της και προσπαθούν να την βοηθήσουν…

ΥπόθεσηEdit

Η Γιαγιά Ντακ επιπλήττει τον Πασχάλη επειδή νομίζει πως έχει παρατήσει τις δουλειές του για να αδειάσει το ψυγείο. Ο βοηθός της όμως της εξηγεί πως έχει βρει πατέντες για να γίνονται οι δουλειές αυτόματα, όπως το γεγονός ότι το κούνημα της καρέκλας της Γιαγιάς πήζει το βούτυρο. Έχει επίσης βάλει τον σκύλο να χτυπάει με την ουρά του το χαλί για να το ξεσκονίσει και επιχειρεί να αρμέξει την αγελάδα.

Η Ελβίρα αναγκάζεται να αποδεχθεί τις εφευρέσεις του Πασχάλη και πηγαίνει να ελέγξει εάν έχει κάποιο γράμμα, αφού έχει πολύ καιρό να λάβει κάποιο. Ο τελευταίος όμως τρέχει να την σταματήσει, καθώς υπάρχει μια φωλιά πουλιών στο γραμματοκιβώτιο και γι’ αυτό δεν της έφερνε τα γράμματα της, ώστε να μην ενοχλήσει τα πτηνά.

Η Γιαγιά τότε συνειδητοποιεί πως έχει ένα σωρό γράμματα μαζεμένα, με ανεξόφλητους λογαριασμούς. Έχουν έρθει και λογαριασμοί που την απειλούν με έξωση, αν δεν πληρώσει τα χρωστούμενα για το κτήμα της. Η αγρότισσα εκνευρισμένη πληροφορεί τον Πασχάλη, που έχει απελπιστεί με την οικονομική τους κατάσταση, πως του έχει ήδη δώσει τις επιταγές για να ξεπληρώσει όλα τα χρωστούμενα.

Ο Πασχάλης θυμάται τότε ότι δεν τις έχει στείλει και αμέσως ετοιμάζεται να επισκεφθεί την πόλη για να πάει στο ταχυδρομείο τα απαραίτητα γράμματα. Ανάμεσα στους λογαριασμούς υπάρχει κι ένα γράμμα από τον Ντόναλντ, που ανακοινώνει πως σύντομα θα στείλει τα τρία ανιψάκια του να επισκεφτούν το αγρόκτημα. Η μέρα που θα φτάσουν τα παιδιά είναι σήμερα, οπότε η Γιαγιά λέει στον Πασχάλη να τα φέρει από τον σταθμό.

Γιαγιά1

Η Γιαγιά ανακαλύπτει τον λόγο για τον οποίο δεν έπαιρνε γράμματα!

Οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη φτάνουν κατενθουσιασμένοι για την επίσκεψη τους και η Γιαγιά τους υποδέχεται θερμά, στέλνοντας τους να μαζέψουν αυγά, για να τους φτιάξει παγωτό. Τα τρία παιδιά στο κοτέτσι εξαγριώνουν τον κόκορα, που τους παίρνει στο κυνήγι και δεν καταφέρνουν να μαζέψουν τα αυγά, που αναλαμβάνει να φέρει ο Πασχάλης.

Μετά από το λουκούλλειο δείπνο που τους σερβίρει η Γιαγιά και μια θεόρατη μερίδα παγωτού τα παιδιά πηγαίνουν για ύπνο. Κατευθυνόμενα προς το κρεβάτι βρίσκουν στο πάτωμα μερικούς από τους λογαριασμούς της Γιαγιάς, που απειλούν με κατάσχεση το αγρόκτημα και θλίβονται για τα διαφαινόμενα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι συγγενείς τους.

Ώρες αργότερα η Γιαγιά Ντακ περνάει να ελέγξει εάν τα παιδιά έχουν αποκοιμηθεί και τους βρίσκει ακόμα ξύπνιους. Ρωτώντας τους τι έχουν πάθει, οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη απαντούν πως δεν μπορούν να κοιμηθούν επειδή έχει υπερβολικά πολύ γαλήνη στο κτήμα, ενώ είναι συνηθισμένοι στην βαβούρα της πόλης. Η Γιαγιά δεν τους πιστεύει και τους διατάζει να κοιμηθούν σύντομα, γιατί είναι αργά.

Γιαγιά2

Οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη βρίσκουν τους απλήρωτους λογαριασμούς της Γιαγιάς...

Κατεβαίνοντας στην κουζίνα, η Ελβίρα με τον Πασχάλη βρίσκουν πάνω στο τραπέζι ένα σωρό μικρά μπιχλιμπίδια των παιδιών με ένα σημείωμα. Στο χαρτί, που έχουν γράψει τα παιδιά, αναγράφεται πως λυπούνται που το κτήμα αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα και προσφέρουν τα πιο πολύτιμα από τα αντικείμενα τους, ώστε να βοηθήσουν την κατάσταση.

Η Γιαγιά Ντακ συγκινείται από την καλόκαρδη πρόταση των παιδιών και με τον Πασχάλη αποφασίζει να ανταποδώσει την καλή τους πράξη. Παίρνει έτσι ένα σωρό κατσαρολικά και κουζινικά και μαζί με τον Πασχάλη αρχίζουν να προκαλούν βαβούρα, σαν τους ήχους της πόλης, βοηθώντας τα παιδιά να αποκοιμηθούν γαλήνια!

ΠαρασκήνιοEdit

Η ιστορία Γιαγιά Ντακ έχει μάλλον επουσιώδη πλοκή αλλά είναι ιδιαίτερα σημαντική για την καθιέρωση του σύμπαντος των παπιών. Στην ιστορία, το σενάριο της οποίας δεν υπογράφει ο Καρλ Μπαρκς, αλλά ο Τσέηζ Κρέηγκ, εμφανίζεται για πρώτη φορά στα κόμικς το αγρόκτημα της Γιαγιάς Ντακ.

Η δεκατετρασέλιδη ιστορία θεμελίωσε έτσι τον μικρό κόσμο του κτήματος και της ζωής της Γιαγιάς Ντακ, και παράλληλα προσδιόρισε τις σχέσεις της με την Λιμνούπολη. Ο χαρακτήρας της Γιαγιάς Ντακ είχε εμφανιστεί στα στριπ με τον Ντόναλντ, που σχεδίαζε ο Αλ Ταλιαφέρρο, όπως και ο Πασχάλης, αλλά ποτέ δεν είχαν εμφανιστεί στο αγρόκτημα. Αντίθετα, επισκέπτονταν τον Ντόναλντ στην πόλη, όπου άλλαζαν την ροή της καθημερινότητας του παπιού.

Us vp 0001 00 001

Το εξώφυλλο του τεύχους Vacation Parade, στο οποίο δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά η ιστορία, το 1950.

Η Γιαγιά Ντακ είχε χρησιμοποιηθεί και από τον Μπαρκς, αλλά και πάλι στην πόλη, επομένως η ομότιτλη ιστορία ήταν η πρώτη του φορά που παρουσίασε τον πραγματικό τόπο κατοικίας της. Είναι επίσης η πρώτη φορά που ο Παπιάνθρωπος χρησιμοποιεί τον Πασχάλη, τον αδηφάγο βοηθό της Γιαγιάς Ντακ, στην καριέρα του.

Τέλος, στην ιστορία κάνει την πρώτη του εμφάνιση στα χρονικά το αυτοκίνητο της Γιαγιάς, το διάσημο μικρό ηλεκτροκίνητο της, της δεκαετίας του 1920. Επομένως η ιστορία μπορεί να θεωρηθεί ιδιαίτερα σημαντική, καθώς στα θεμέλια που έθεσε βασίστηκαν μεταγενέστερα πολυάριθμοι συνεχιστές του έργου του Μπαρκς, για να περιγράψουν την καθημερινότητα της Γιαγιάς Ντακ και τις περιπέτειες που ζει στο αγρόκτημα της με τον τεμπέλη Πασχάλη.

Επίσης αξίζει να σημειωθεί πως η ιστορία δημοσιεύθηκε, το 1950, στο τεύχος Vacation Parade #1, ένα επετειακό τεύχος που εξέδιδε κάθε χρόνο η εκδοτική Dell, με αφορμή τις καλοκαιρινές διακοπές. Για το τεύχος ο Μπαρκς δημιούργησε συνολικά πενήντα πέντε σελίδες ιστοριών, τις περισσότερες που σχεδίασε ποτέ για ένα έντυπο, στην σταδιοδρομία του.

ΕξώφυλλαEdit