FANDOM

Η ιστορία Επιχείρηση: Απόρθητη Δεξαμενή είναι μια δεκασέλιδη ιστορία που έγραψε και σχεδίασε ο Καρλ Μπαρκς τον Φεβρουάριο του 1953, η οποία δημοσιεύθηκε τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους. Στην χώρα μας την είδαμε για πρώτη φορά στο ΚΟΜΙΞ 100.

ΠερίληψηEdit

Οι Μουργόλυκοι κλέβουν ολόκληρο το νέο θησαυροφυλάκιο του Σκρουτζ Μακ Ντακ και εκείνος πρέπει να αντιδράσει προκειμένου να μην χάσει τους κόπους μιας ζωής…

ΥπόθεσηEdit

Ο Σκρουτζ Μακ Ντακ είναι εξαιρετικά ανήσυχος, αφού έχει φτάσει ο καιρός που οι Μουργόλυκοι θα αποφυλακιστούν και φυσικά θα επιχειρήσουν να κλέψουν την περιουσία του. Επειδή το θησαυροφυλάκιο είναι παλιό αποφασίζει να μετατρέψει όλα τα νομίσματα του, που πιάνουν πολύ χώρο, σε πιο εύχρηστα χαρτονομίσματα, τα οποία θα μπορεί να φυλάξει κάπου πιο ασφαλώς.

Πηγαίνει έτσι στην τράπεζα, όπου ο σοκαρισμένος ταμίας αναγκάζεται να δεχτεί να κάνει την γιγάντια μετατροπή. Τρεις μήνες αργότερα η μετατροπή έχει τελειώσει, αλλά ο Σκρουτζ συνειδητοποιεί ότι δεν έδωσε στην τράπεζα το πρώτο νόμισμα που κέρδισε ποτέ, μια δεκάρα, την οποία αποφασίζει να κρατήσει για ενθύμιο. Μεταφέρει με έναν τεράστιο στόλο φορτηγών την περιουσία του σε ένα πιο ασφαλές σημείο, για να τα κρατήσει μακριά από τους Μουργόλυκους.

Έχει αγοράσει μια παλιά κυκλική δεξαμενή, στην κορυφή ενός λόφου, γύρω από τον οποίο δεν υπάρχει τίποτα, επομένως μπορεί να δει ανά πάσα στιγμή ποιος πλησιάζει. Ο Ντόναλντ και τα ανιψάκια, που έχουν έρθει για να δουν την καινούρια κρυψώνα του θείου τους, πείθονται και εκείνα για την ασφάλεια της τοποθεσίας, δίχως να γνωρίζουν πως οι Μουργόλυκοι τους παρακολουθούν, αποφασισμένοι να κλέψουν ολόκληρη την δεξαμενή.

Ένας τους υποδύεται έτσι τον τεχνικό τηλεφώνου, ενώ ένα τσούρμο παριστάνει τους μπογιατζήδες απέξω. Ο τεχνικός απαντάει στους φύλακες που παίρνουν για να πάρουν έγκριση για τους μπογιατζήδες κι έτσι καταφέρνουν να μπουν στο οικόπεδο. Εκεί υπό την απειλή όπλων δένουν τον Σκρουτζ και τους συγγενείς, που δεν έχουν κάποιο τρόπο να επικοινωνήσουν με την αστυνομία, αφού ο ψεύτικος τεχνικός έχει κόψει το καλώδιο του τηλεφώνου.

Απόρθητη1

Οι Μουργόλυκοι αποφασίζουν την δεξαμενή του μεγιστάνα!

Αναγκάζεται να τους ανοίξει και οι απατεώνες τους δένουν όλους χειροπόδαρα και αρχίζουν να εργάζονται αφαιρώντας τα θεμέλια της δεξαμενής. Πράγματι, σύντομα η δεξαμενή τσουλάει στις πλαγιές του λόφου, οπότε οι φύλακες σπεύδουν να δουν τι συμβαίνει. Οι Μουργόλυκοι εκβιάζουν τον Σκρουτζ να πει πως όλα γίνονται με την έγκριση του και έτσι με το τέλειο σχέδιο τους καταφέρνουν να φύγουν από το οικόπεδο με το νέο θησαυροφυλάκιο του μεγιστάνα.

Απόρθητη2

Ο θείος Σκρουτζ θυμάται την πρώτη του δεκάρα...

Το ίδιο βράδυ οι κλέφτες αρχίζουν να σέρνουν σε ένα ασφαλές μέρος την δεξαμενή, όταν ο Σκρουτζ μέσα της σκέφτεται πως έχει ακόμα πάνω του την πρώτη του δεκάρα. Καθώς την έχει τόσα χρόνια στην τσέπη του έχει γίνει κοφτερή σαν ξυράφι, οπότε καταφέρνουν όλοι να λύσουν τα σκοινιά τους και να ελευθερωθούν. Ο Ντόναλντ με τους Χιούη, Λιούη και Ντιούη φεύγουν για να ειδοποιήσουν την αστυνομία, ενώ ο κροίσος μένει στην δεξαμενή.

Αρχίζει να αδειάζει τα χαρτονομίσματα του, τα οποία με μια μηχανή που συσκευάζει το σανό, κάνει δεμάτια. Στο τέλος, μετανιωμένος για την απόφαση του να κάνει όλα του τα χρήματα χαρτονομίσματα, τα ξαναπηγαίνει στην τράπεζα, όπου ο απελπισμένος υπάλληλος πρέπει να τα μετατρέψει και πάλι σε κέρματα!

ΠαρασκήνιοEdit

Η ιστορία Επιχείρηση: Απόρθητη Δεξαμενή είναι ιδιαίτερα σημαντική καθώς ο Καρλ Μπαρκς παρουσιάζει για πρώτη φορά την πρώτη δεκάρα του Σκρουτζ Μακ Ντακ. Το αντικείμενο αυτό σταδιακά καθιερώθηκε ως αναπόσπαστο στοιχείο του μεγιστάνα και του κόσμου των παπιών γενικότερα, αφού έχει έκτοτε εμφανιστεί σε χιλιάδες ιστορίες. Πολλά χρόνια αργότερα, ο επίγονος του Μπαρκς, Ντον Ρόσα, στο μνημειώδες έργο του, Ο Βίος και η Πολιτεία του Σκρουτζ Μακ Ντακ θα δείξει ακριβώς τι είδους κέρμα είναι, μια δεκάρα του 1875 που ο Σκρουτζ κέρδισε ως μικρός λουστράκος, όταν ήταν δέκα χρονών.

Αλλαγές στην ιστορίαEdit

Αρχικά, ο Μπαρκς είχε πιθανώς σχεδιάσει αρκετά διαφορετικά την συγκεκριμένη δεκασέλιδη ιστορία. Πολλά χρόνια αργότερα, βρέθηκε στο αρχείο του καλλιτέχνη μια διαφορετική εκδοχή του πρώτου τμήματος της ένατης σελίδας, στην οποία ο Ντόναλντ κοροϊδεύει τον θείο του για την τσιγκουνιά του και ο Σκρουτζ θυμάται ότι έχει ακόμα το πρώτο νόμισμα που κέρδισε ποτέ, το οποίο τους σώζει.

It dpcs 06mc 001

Το αφαιρεθέν τμήμα της ιστορίας, όπως το είχε αρχικά δημιουργήσει ο Καρλ Μπαρκς.

Στην τελική εκδοχή ένα καρέ που καταλαμβάνει μια ολόκληρη σειρά, στο οποίο οι κλέφτες σέρνουν την δεξαμενή, αντικατέστησε τα δύο πρώτα καρέ της κομμένης αλληλουχίας και τα άλλο δύο επανασχεδιάστηκαν επίσης, διατηρώντας σχεδόν ίδιο το νόημα, με τον Σκρουτζ να θυμάται για την πρώτη δεκάρα του. Όπως έλεγε ο Μπαρκς η τελική εκδοχή περνούσε καλύτερα το νόημα, με βελτιωμένους διαλόγους και σχέδιο.

Πρέπει όμως να υποτεθεί πως ο δημιουργός άλλαξε πολύ περισσότερα σημεία της ιστορίας, αφού το αφαιρεθέν ημισέλιδο ήταν σημειωμένο ως το άνω τμήμα της δέκατης σελίδας. Επομένως έχουν γίνει σοβαρότερες αλλαγές, τις οποίες δεν μπορούμε να γνωρίζουμε, αλλά ούτε και να οραματιστούμε πως είχε αρχικά φανταστεί την πλοκή της ιστορίας ο μεγάλος Παπιάνθρωπος.

ΕξώφυλλαEdit