FANDOM

Η ιστορία Η Μπαλάντα του Θλιμμένου Καουμπόι είναι μια δεκασέλιδη ιστορία που έγραψε και σχεδίασε ο Καρλ Μπαρκς τον Ιούνιο του 1951 και εκδόθηκε τον Φεβρουάριο του 1952.

ΠερίληψηEdit

Ο Ντόναλντ Ντακ γνωρίζει την επιτυχία ως στιχουργός τραγουδιών μουσικής κάντρι, αλλά η επιτυχία του έχει αναπάντεχες συνέπειες...

ΥπόθεσηEdit

Οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη διαβάζουν ένα βιβλίο, όταν, ξαφνικά, ο Ντόναλντ μπαίνει μέσα στο δωμάτιο κρατώντας ένα μάτσο χρήματα, πάρα πολύ ενθουσιασμένος. Τότε, ανακοινώνει πως πούλησε ένα τραγούδι και έβγαλε πολλά λεφτά, οπότε, θα πάνε να το γιορτάσουν σε ένα πολυτελές ξενοδοχείο στο βουνό! Έτσι, ο Ντόναλντ και τα ανίψια του φεύγουν από το σπίτι και, στην διαδρομή, μιλά για το πόσο χαίρεται που, μετά από τρεις εβδομάδες σκληρής δουλειάς, οι κόποι του απέδωσαν. Οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη ρωτούν τον θείο τους ποιο τραγούδι κατόρθωσε να πουλήσει και αυτός απαντά πως ήταν το τραγούδι “Η Μπαλάντα του Θλιμμένου Καουμπόι”, και αρχίζει να το τραγουδά, προς μεγάλη δυσαρέσκεια των Χιούη Λιούη και Ντιούη:

Στο μνήμα θέλω συντροφιά την γέρικη κιθάρα

Για σένα σκούζω, άπονη, σαν το κογιότ τα βράδια

Γιατί μου ράγισες τα φυλλοκάρδια

Τελικά, οι Ντακ φτάνουν στο ξενοδοχείο, στην Κοιλάδα της Χιονοστιβάδας. Όταν, όμως, φτάνουν στο ξενοδοχείο, διαπιστώνουν πως είναι έρημο. Στην υποδοχή, ο ιδιοκτήτης τους εξηγεί πως όλοι οι ένοικοι κατέβηκαν στα καταφύγια, διότι έλαβαν χώρα τρεις χιονοστιβάδες εκείνο το πρωί. Ακούγοντας για τις χιονοστιβάδες, οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη ανησυχούν, αλλά ο Ντόναλντ αγνοεί τους φόβους τους και πηγαίνει σε ένα τζούκμποξ, όπου βλέπει πως το τραγούδι του έχει ήδη βγει σε δίσκο! Ενθουσιασμένος, αποφασίζει να παίξει το τραγούδι και βάζει ένα κέρμα στο μηχάνημα.

Τότε, ενώ το τραγούδι προχωρά, ξαφνικά, ακούγεται ένας θόρυβος και ο ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου φωνάζει πως πρόκειται να αρχίσει μια νέα χιονοστιβάδα και πρέπει να φύγουν από το κτήριο αμέσως. Έξω από το ξενοδοχείο, όλοι τους βλέπουν μια τεράστια χιονοστιβάδα να καταλήγει δίπλα από το ξενοδοχείο. Οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη ρωτούν τον ιδιοκτήτη του ξενοδοχείου τι προκαλεί τις χιονοστιβάδες και αυτός απαντά πως, κανονικά, φταίει για την πρόκλησή τους το απότομο λιώσιμο των πάγων. Ωστόσο, ο ίδιος πιστεύει πως πίσω από τις χιονοστιβάδες βρίσκεται ο Ερημίτης των Πάγων, ένας παράξενος γέρος που ζει σε μια σπηλιά στα βουνά και, σύμφωνα με τις φήμες, μπορεί να προκαλέσει χιονοστιβάδες. Παρόλα αυτά, ο Ντόναλντ παραμένει απτόητος και θέλει να γυρίσει στο ξενοδοχείο για να ακούσει το τραγούδι του. Ο ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου κρίνει πως, πλέον, δεν διατρέχουν κίνδυνο και μπορούν να επιστρέψουν στο ξενοδοχείο. Ενώ ο Ντόναλντ και ο ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου επιστρέφουν στο κτήριο, οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη αρχίζουν να συζητούν για τον μυστηριώδη Ερημίτη των Πάγων.

Εν τω μεταξύ, στο ξενοδοχείο, ο Ντόναλντ πάει στο τζούκμποξ και βάζει ένα κέρμα μέσα σε αυτό, ενώ λέει στον ιδιοκτήτη του ξενοδοχείου πως αυτός έγραψε το τραγούδι “Η Μπαλάντα του Θλιμμένου Καουμπόι”, προς μεγάλη έκπληξη του ιδιοκτήτη του ξενοδοχείου. Μετά, ο Ντόναλντ ρωτά τον ιδιοκτήτη του ξενοδοχείου πόσες φορές έπαιξαν το τραγούδι οι υπόλοιποι πελάτες προηγουμένως, και αυτός απαντά πως το έβαλαν τρεις φορές. Το τραγούδι, λοιπόν, αρχίζει να παίζει τόσο δυνατά που ακούγεται μέχρι έξω, που βρίσκονται οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη. Τότε, ξαφνικά, τα αγόρια ακούν ένα δυνατό ήχο και βλέπουν πως μια νέα χιονοστιβάδα πρόκειται να ξεκινήσει! Σύντομα, ο Ντόναλντ και ο ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου τους συναντούν και, όλοι μαζί, τρέχουν όσο πιο μακριά γίνεται από το κτήριο. Τελικά, η χιονοστιβάδα καταλήγει πολύ κοντά στο κτήριο, και οι Ντακ και ο ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου αποφασίζουν να κατέβουν κάτω, για να νοικιάσουν καταφύγια.

Κάτω στα καταφύγια, οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη πείθουν τον Ντόναλντ να πάνε όλοι μαζί στο βουνό και να βρουν τον Ερημίτη των Πάγων, για να μάθουν γιατί προκαλεί τις χιονοστιβάδες. Μάλιστα, ο Ντόναλντ θέλει να πει δύο φωνήεντα με τον Ερημίτη, γιατί τον εμποδίζει από το να ακούσει το τραγούδι του. Έτσι, οι Ντακ πάνε με τα σκι στο βουνό, στο σημείο από όπου έπεσαν οι χιονοστιβάδες, όπου βλέπουν πως δεν υπάρχουν ίχνη από κάποιο άλλο άτομο. Σύντομα, βρίσκουν την σπηλιά του Ερημίτη, που όμως είναι άδεια. Ωστόσο, ο Ερημίτης των Πάγων έχει αφήσει ένα σημείωμα που λέει πως μετακόμισε, γιατί δεν μπορεί να ακούει άλλο την “Μπαλάντα του Θλιμμένου Καουμπόι”!

PicsArt 03-16-06.48.10-1-

Οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη καταλαβαίνουν την πραγματική επίδραση του τραγουδιού του θείο τους!

Αυτό, φυσικά, εξοργίζει τον Ντόναλντ, ενώ οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη καταστρώνουν ένα σχέδιο για να εντοπίσουν τον Ερημίτη των Πάγων. Με ένα καθρεφτάκι, λοιπόν, δημιουργούν λάμψεις, που μεταφράζονται σε μηνύματα στον Κώδικα των Μικρών Εξερευνητών, που καταλήγουν κάτω στα καταφύγια. Εκεί ένα άλλο παιδάκι, που επίσης ανήκει στους Μικρούς Εξερευνητές, βλέπει τις λάμψεις και τις αποκρυπτογραφεί. Το μήνυμα των Χιούη, Λιούη και Ντιούη ζητά να βάλει ένα κέρμα σε ένα τζούκμποξ και να παίξει την “Μπαλάντα του Θλιμμένου Καουμπόι” και το παιδάκι ακολουθεί κατά γράμμα τις εντολές. Όταν αρχίζει να παίζει το τραγούδι, οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη το ακούν μέχρι πάνω στο βουνό πάρα πολύ δυνατά, αφού η χαράδρα λειτουργεί σαν μεγάφωνο, και αυτό συμβαίνει μόνο όταν παίζει το τραγούδι αυτό! Τότε, ξαφνικά, δημιουργείται μια ακόμα χιονοστιβάδα, που παρασέρνει τον Ντόναλντ, ο οποίος απολάμβανε πριν το τραγούδι του. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να καταλήξει ο Ντόναλντ δίπλα στο ξενοδοχείο, το οποίο τον ενοχλεί μόνο επειδή τον διέκοψε από το να ακούσει το τραγούδι του!

PicsArt 03-16-06.48.52-1-

Οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη συναντούν τον περιβόητο Ερημίτη των Πάγων!

Οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη, χαρούμενοι που ο θείος τους είναι σώος και αβλαβής, αποφασίζουν να πάνε στο σημείο από όπου άρχισε η χιονοστιβάδα, για να βρουν τον Ερημίτη των Πάγων. Τότε, ξαφνικά, ο ίδιος ο Ερημίτης των Πάγων εμφανίζεται πίσω τους! Οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη με έκπληξη διαπιστώνουν πως είναι ένας ήρεμος και πράος γεράκος. Ο Ερημίτης των Πάγων τους εξηγεί πως δεν θέλει να τους βλάψει και ήρθε για να τους προτείνει να μείνουν μαζί του μέχρι να ξημερώσει, γιατί είναι πολύ αργά για να φύγουν από το βουνό και, επιπλέον, σύντομα θα αρχίσει μια νέα χιονοθύελλα. Τελικά, οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη συμφωνούν να έρθουν μαζί του, με σκοπό να μάθουν πώς προκαλεί ο Ερημίτης των Πάγων τις χιονοστιβάδες.

Έτσι, αφού στείλουν ένα μήνυμα στα καταφύγια, για να ειδοποιήσουν πως είναι ασφαλείς, οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη πηγαίνουν στην σπηλιά του Ερημίτη των Πάγων, που είναι άνετη και γεμάτη με χαριτωμένα ζωάκια! Ο Ερημίτης, ενώ ψήνει κάτι στην φωτιά, εξηγεί στα αγόρια πως έχει και πιο άνετες σπηλιές, μα η συγκεκριμένη είναι αρκετά μακριά από το τζούκμποξ. Εν τω μεταξύ, κάτω στην πλαγιά, ο Ντόναλντ πηγαίνει στο ξενοδοχείο για να ακούσει το τραγούδι του στο τζούκμποξ. Όταν το κομμάτι αρχίζει να παίζει, ακούγεται εκκωφαντικά μέχρι και την σπηλιά που μένουν ο Ερημίτης των Πάγων και οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη, ενώ ξεκινά ακόμα μια χιονοστιβάδα, που σχεδόν χτυπά το ξενοδοχείο! Οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη ζητούν συγγνώμη από τον Ερημίτη των Πάγων, επειδή νόμιζαν πως εκείνος βρίσκονταν πίσω από τις χιονοστιβάδες και ο Ερημίτης, χωρίς να κρατά κακία, εξηγεί πως τις χιονοστιβάδες τις προκαλεί αυτός που έγραψε το τραγούδι – δηλαδή ο Ντόναλντ – διότι οι δονήσεις κάνουν το χιόνι να γλιστρά στην πλαγιά του βουνού.

PicsArt 03-16-06.49.28-1-

Η τελική χιονοστιβάδα!

Το πρωί, όταν κοπάζει η χιονοθύελλα, οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη παρατηρούν πως έχει μαζευτεί πολύ χιόνι στα τοιχώματα της χαράδρας και, αν ο θείος τους ξαναβάλει το κομμάτι, θα τον καλύψουν τα χιόνια! Έτσι, οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη αποχαιρετούν και ευχαριστούν τον Ερημίτη των Πάγων για την φιλοξενία, προτού τρέξουν στην κοιλάδα να προειδοποιήσουν τον Ντόναλντ. Όμως, τότε, ο Ντόναλντ, πεπεισμένος πως ο Ερημίτης των Πάγων θα έχει καθηλωθεί από τα χιόνια, μπαίνει στο ξενοδοχείο για να βάλει το τραγούδι του. Όταν οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη φτάνουν στο ξενοδοχείο, είναι πολύ αργά: το τραγούδι έχει αρχίζει να παίζει, προκαλώντας μια ακόμα χιονοστιβάδα που, αυτή την φορά, καταλήγει πάνω στο ξενοδοχείο! Οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη σπεύδουν να δουν αν ο Ντόναλντ είναι εντάξει, και εκείνος αποκρίνεται πως ποτέ δεν ήταν καλύτερα και ζητά από τα ανίψια του να του ρίξουν κέρματα από μια σχισμή για να ακούει το κομμάτι του μέχρι να έρθει η άνοιξη! Ενώ οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη απομακρύνονται από το αποκλεισμένο ξενοδοχείο, με την “Μπαλάντα του Θλιμμένου Καουμπόι” να παίζει δυνατά, ένα από τα αγόρια λέει πως φοβάται κάτι. Τα υπόλοιπα αγόρια αναρωτιούνται αν αυτός φοβάται μια ακόμα χιονοστιβάδα, και το πρώτο αγόρι απαντά αρνητικά και λέει πως φοβάται μια πρώιμη άνοιξη!

ΠαρασκήνιοEdit

Στην ιστορία αυτή, ο Καρλ Μπαρκς σατιρίζει την μουσική κάντρι, την οποία λάτρευε και υπερασπιζόνταν στις διάφορες κεφάτες φιλοδικίες μεταξύ του ίδιου και συναδέλφων του.

Σε αυτή την ιστορία, οι Ντακ συναντούν έναν ερημίτη, ο οποίος ειναι σαφέστατα διαφορετικός από έναν άλλο ερημίτη, τον Χερμαν, που είχαν συναντήσει στην ιστορία Στην Χώρα των Τοτέμ.