FANDOM

Η ιστορία Η Σπηλιά του Αλή Μπαμπά είναι μια πολυσέλιδη ιστορία που έγραψε και σχεδίασε ο Καρλ Μπαρκς τον Ιούλιο του 1961, η οποία δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά τον Μάρτιο του επόμενου έτους. Στην χώρα μας την έχουμε δει και στο ΚΟΜΙΞ 58.

ΠερίληψηEdit

Ο Σκρουτζ και τα ανίψια του ψάχνουν να βρουν τον θησαυρό του Αλή Μπαμπά, όμως τεράστια πουλιά ροκ τους απειλούν σε κάθε στροφή…

ΥπόθεσηEdit

Ο Σκρουτζ Μακ Ντακ με τα ανίψια του βρίσκονται στην Περσία για την επιθεώρηση μιας πετρελαιοπηγής και ο μεγιστάνας εξηγεί πως σε αυτή την μυστήρια χώρα τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται. Παντού υπάρχουν ξεχασμένα ερείπια από παλαιές, μεγαλοπρεπείς πόλεις, στις οποίες γράφτηκαν τα παραμύθια της Χαλιμάς και στις οποίες ο μύθος δύσκολα ξεχωρίζει από την αλήθεια.

Εκείνη την ώρα δέχονται την επίσκεψη τριών πλανόδιων ακροβατών, που στριφογυρίζοντας πολύ γρήγορα καταφέρνουν να εξαφανιστούν ενυπωσιάζοντας τα παιδιά. Αφού ο Σκρουτζ τους πληρώνει ξαναεμφανίζονται και φεύγουν, ενώ ένας άλλος άντρας πλησιάζει την κατασκήνωση. Πρόκειται για έναν αρχαιολόγο, που αναζητά ασφάλεια, καθώς έχει βρει την πρωτότυπη έκδοση των παραμυθιών των χιλίων και μια νυχτών, που αναφέρονται και στον Αλή Μπαμπά, και τα πλούτη που είχε μαζέψει σε μια σπηλιά.

Αλή1

Ο αρχαιολόγος διαβάζει την πρωτότυπη έκδοση των παραμυθιών!

Ο Σκρουτζ πείθεται ότι ο θρύλος μπορεί να είναι αληθινός και όλοι μαζί ξεκινούν να βρουν την σπηλιά, ενώ ένας γάιδαρος τους έχει εξαφανιστεί μυστηριωδώς. Την επόμενη μέρα, καθώς περπατούν σε ένα φαράγγι χωρίζονται και αρχίζουν να φωνάζουν την συνθηματική φράση «Άνοιξε σουσάμι», για να αποκαλυφθεί η είσοδος της σπηλιάς, όμως δεν καταφέρνουν να την βρουν. και μπαίνουν όλοι μαζί μέσα.

Αλή2

Ο Σκρουτζ ανακαλύπτει τον θησαυρό της σπηλιάς του Αλή Μπαμπά!

Ξαφνικά, ένα γιγάντιο μυθικό πουλί ροκ εμφανίζεται στους αιθέρες και αρπάζει με τα νύχια του έναν από τους γάιδαρους τους, τον οποίο πηγαίνει σε μια σπηλιά, στην οποία αναφωνεί κάτι στα περσικά και ανοίγει. Ο Σκρουτζ τότε καταλαβαίνει ότι πρόκειται για τη συνθηματική φράση στην πρωτότυπη της γλώσσα, την οποία ο αρχαιολόγος επαναλαμβάνει Αφού με την χρήση φλόγας τρέπουν σε φυγή τα γιγάντια πτηνά που βρίσκονται μέσα βλέπουν πως υπάρχουν αμύθητοι θησαυροί στο εσωτερικό της, που αρχίζουν να φορτώνουν στα γαϊδούρια τους. Όταν όμως βγαίνουν έξω από την σπηλιά τα ροκ τους έχουν στήσει ενέδρα και τους αρπάζουν για να τους πάρουν μακριά.

Οι Χιουή, Λιουή και Ντιούη όμως καταφέρνουν να ξεφύγουν και σκαρφαλώνουν στο κεφάλι ενός ροκ, που καταφέρνουν να ελέγξουν με την χρήση του φακού τους. Το καθοδηγούν έτσι ώστε να καταρρίψει τα υπόλοιπα πουλιά, οπότε όλοι πέφτουν στην μαλακή άμμο με τους ελάχιστους θησαυρούς που τους έχουν μείνει, και αποκοιμούνται.

Αλή3

Τα γιγάντια πουλιάροκ παγιδεύουν τα παπιά...

Όταν ξυπνούν, συνειδητοποιούν ότι είναι στην κατασκήνωση από την οποία είχαν ξεκινήσει, χωρίς θησαυρούς και χωρίς τον αρχαιολόγο. Στο τέλος, καταλαβαίνουν ότι οι τρεις πλανόδιοι που στριφογύριζαν τους υπνώτισαν, και τους άρπαξαν τα πορτοφόλια, ενώ όλα τα υπόλοιπα ήταν δημιούργημα της φαντασίας τους!

ΠαρασκήνιοEdit

Στην ιστορία Η Σπηλιά του Αλή Μπαμπά ο Καρλ Μπαρκς μας μεταφέρει στον κόσμο της αρχαίας Περσίας, μέσα από την ατμόσφαιρα των ιστοριών και των θρύλων που έχουν διασωθεί και στις μέρες μας. Μολονότι όμως όσα είδαν τα παπιά είναι φανταστικά ο καλλιτέχνης δεν παραλείπει να προσθέσει και μια δόση αλήθειας, όπως το γεγονός ότι οι πόλεις της αρχαιότητας όντως κατασκευάζονταν σε στρώσεις. Η Τροία της Ιλιάδας του Ομήρου είναι από τα πιο κλασικά παραδείγματα που έχει να προσφέρει η αρχαιολογία.

ΕλαιογραφίεςEdit

Ο Καρλ Μπαρκς για την συγκεκριμένη ιστορία έχει σχεδιάσει δυο ελαιογραφίες.

ΕξώφυλλαEdit