FANDOM

Η ιστορία Οι Θαλασσόλυκοι του Γλυκού Νερού αποτελεί μια πολυσέλιδη ιστορία που έγραψε ο Καρλ Μπαρκς και σχεδίασε ο Ντάαν Γίππες, η οποία δημοσιεύθηκε τον Δεκέμβριο του 2008. Στην χώρα μας την είδα για πρώτη φορά στο ΚΟΜΙΞ 15 (Β΄ Περίοδος).

ΠερίληψηEdit

Οι Μικροί Εξερευνητές αναλαμβάνουν να κυβερνήσουν ένα ιστιοφόρο μέσα στην καταιγίδα, έχοντας να εκτελέσουν και τα καθήκοντα ψαράδων...

ΥπόθεσηEdit

Οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη Ντακ και οι υπόλοιποι Μικροί Εξερευνητές έχουν αγοράσει στον ένδοξο διοικητή τους, τον Μ.Ο.Υ.Ρ.Ο.Υ.Ν.Α. -Μόνιμος Υπαρχιστράτηγος Ρωμαλέων Ουλαμών Ναυτικών Αποστολών- ένα ρολόι χειρός. Το ρολόι είναι διακοσμημένο με θαλασσινό ντεκόρ και το «τικ, τικ» του είναι εκκωφαντικό, αφού τα γρανάζια του είναι από ατσάλι.

Ο διοικητής είναι πολύ ευχαριστημένος με το δώρο των ανδρών του και εμπνευσμένος από το ρολόι αποφασίζει να τους πάει στο λιμάνι για να τους δείξει τα αλιευτικά πλοία. Στον μώλο οι ναύτες είναι ανήσυχοι και καχύποπτοι, ενώ έχει ξεσπάσει κι ένας καυγάς μεταξύ τους, για το πια πλοία είναι καλύτερα αλιευτικά, οι τράτες ή τα ιστιοφόρα.

Θαλασσόλυκοι2

Ο Μ.Ο.Υ.Ρ.Ο.Υ.Ν.Α.ς δείχνει το ρολόι του στον καπετάνιο!

Ο αρχηγός πάει να επέμβει και να σταματήσει τον καβγά όμως οι ναύτες μόλις ακούνε το ρολόι του νομίζουν ότι κουβαλάει ωρολογιακό μηχανισμό και τρέπονται σε φυγή. Όλοι στα πλοία φέρονται εχθρικά στον Μ.Ο.Υ.Ρ.Ο.Υ.Ν.Α., καθώς νομίζουν ότι κουβαλάει βόμβα, οπότε οι Μικροί Εξερευνητές στρέφονται προς μια παλιά σκούνα, ελπίζοντας το πλήρωμα της να είναι πιο φιλικό.

Καθώς την πλησιάζουν όμως τους πιάνει μια ξαφνική μπόρα, οπότε μπαίνουν σε έναν άδειο ψυκτικό θάλαμο που υπάρχει στην αποβάθρα, για να μην βραχούν. Ο ήχος του ρολογιού όμως και η βροχή τους νανουρίζουν κι έτσι τους παίρνει ο ύπνος και χωρίς να το καταλάβουν ο θάλαμος φορτώνεται στο ιστιοφόρο, το οποίο ξεκινάει το ταξίδι του για να ψαρέψει μπακαλιάρους.

Κάποια στιγμή μέσα στον ωκεανό οι ναύτες του σκάφους πάνε να ελέγξουν τον ψυκτικό θάλαμο και ακούνε τον πολύ έντονο θόρυβο του ρολογιού του διοικητή. Αμέσως πιστεύουν πως υπάρχει βόμβα στον πλοίο και τρέπονται όλοι σε φυγή, αγνοώντας τις εκκλήσεις του καπετάνιου για ηρεμία.

Στο τέλος μένει μόνο ο καπετάνιος στο σκάφος και πάει να δει τι τρομοκράτησε τους άντρες του στον ψυκτικό θάλαμο. Την ώρα εκείνη οι Μικροί Εξερευνητές ξυπνάνε και αρχίζουν να βγαίνουν από τον θάλαμο, εξηγώντας στον καπετάνιο ότι δεν υπάρχει κάποιος εκρηκτικός μηχανισμός, παρά μόνο το ρολόι του αρχηγού. Οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη νιώθουν ενοχές που έδιωξαν το πλήρωμα του σκάφους, οπότε προθυμοποιούνται μαζί με τα άλλα παιδιά να αναλάβουν τα ίδια την διαχείριση του πλοίου και να φέρουν σε πέρας την αποστολή του για ψάρεμα.

Τα παιδιά όμως δεν είναι τόσο καλοί ναυτικοί όσο νομίζουν κι έτσι τα κάνουν λίμπα, δένοντας τα πανιά σε λάθος κατάρτια και βάζοντας το πλοίο να κάνει κύκλους, αφού δένουν την άγκυρα στο μεσαίο κατάρτι. Μέσα στην άγρια καταιγίδα που μαίνεται ακόμα ο καπετάνιος καταλαβαίνει ότι το πλήρωμα είναι άχρηστο και αποφασίζει να καλέσει ένα ρυμουλκό για να τον τραβήξει πίσω στο λιμάνι. Πριν όμως προλάβει να το πράξει λιποθυμάει από την ναυτία, πράγμα που συμβαίνει και στον μεγάλο Μ.Ο.Υ.Ρ.Ο.Υ.Ν.Α.

Θαλασσόλυκοι3

Οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη απογοητεύονται από τις αποτυχίες τους...

Οι Μικροί Εξερευνητές αναλαμβάνουν να κυβερνήσουν μόνοι τους το σκάφος, όταν ο αέρας παίρνει τα πανιά και τα βγάζει από τα κατάρτια, ρίχνοντας τα στην θάλασσα. Το μικρό πλήρωμα τα έχει δέσει καλά στα λάθος κατάρτια και έτσι πέφτουν στην θάλασσα δίπλα από το ιστιοφόρο σταθεροποιώντας το ενάντια στην θαλασσοταραχή. Κατόπιν, αφοσιώνονται στο ψάρεμα, χρησιμοποιώντας αγκίστρια για να πιάσουν μπακαλιάρους.

Όταν όμως ένας Εξερευνητής πιάνει ένα ψάρι, εκείνο τον ρίχνει μέσα στην θάλασσα, οπότε, αφού τον ψαρεύουν, το νεαρό πλήρωμα στενοχωριέται, καθώς οτιδήποτε προσπαθούν να κάνουν καταλήγει σε αποτυχία. Συνειδητοποιούν τότε πως για όλες τους τις συμφορές φταίει το ρολόι του διοικητή τους, οπότε αποφασίζουν να το πετάξουν στην θάλασσα.

Αφού το παίρνουν από το χέρι του λιπόθυμου ηγέτη τους, το δένουν σε ένα σκοινί και το πετάνε στην θάλασσα, μιας και ο Μ.Ο.Υ.Ρ.Ο.Υ.Ν.Α.Σ. μπορεί όταν ξυπνήσει να το θέλει πίσω. Ο χτύπος του ρολογιού όμως προσελκύει χιλιάδες μπακαλιάρους, οι οποίοι μαγεύονται από τον ήχο. Οι Μικροί Εξερευνητές μένουν έκπληκτοι από το γεγονός και αποφασίζουν να το εκμεταλλευθούν, αφού ήδη μια γειτονική τράτα ψαρεύει το κοπάδι που προσελκύεται από τον ήχο.

Θαλασσόλυκοι4

Οι Μικροί Εξερευνητές πιάνουν χιλιάδες ψάρια!

Έτσι, βάζουν το ρολόι πάνω από τα πανιά, που έχουν πέσει στην θάλασσα και χρησιμοποιώντας τα ως δίχτυα μαζεύουν χιλιάδες μπακαλιάρους, τους οποίους στοιβάζουν στο πλοίο. Μερικές ώρες αργότερα, όταν συνέρχονται ο καπετάνιος και ο διοικητής ανακαλύπτουν έκπληκτοι ότι το κατάστρωμα είναι στρωμένο με τόννους ψαριών.

Ο καπετάνιος είναι φυσικά απίστευτα χαρούμενος και ευχαριστεί θερμά τους Μικρούς Εξερευνητές, που κατάφεραν να του προσφέρουν το πιο επικερδές ταξίδι της ζωής του. Στο τέλος, τα παιδιά του εξηγούν πως το κατάφεραν χάρη στο ρολόι του αρχηγού τους, με αποτέλεσμα ο διοικητής να περηφανεύεται για το νέο του απόκτημα!

ΠαρασκήνιοEdit

ΣενάριοEdit

Το σενάριο της ιστορίας ο Καρλ Μπαρκς το εμπνεύστηκε από το βιβλίο του Ράντγιαρντ Κίπλινγκ, με τον τίτλο Δαίμονες των Κυμάτων (Captains Courageous στα αγγλικά) που δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά σε συνέχειες το 1896 στο περιοδικό McClures's. Ο Βρετανός συγγραφέας αφηγείται την περιπέτεια του ελαφρώς κακομαθημένου γιου ενός εκατομμυριούχου, ο οποίος αναγκάζεται να μοιραστεί την ζωή και τους κόπους του πληρώματος ενός αλιευτικού στα ανοιχτά της Νέας Γης.

Θαλασσόλυκοι1

Ο διοικητής αναφέρεται στην ταινία: Οι Δαίμονες των Κυμάτων.

Ο Μπαρκς φαίνεται ότι δανείστηκε την κεντρική αυτή ιδέα, όχι τόσο από το μυθιστόρημα, όσο από την κινηματογραφική διασκευή του, σε σκηνοθεσία Βίκτορ Φλέμινγκ με τον Σπένσερ Τρέησυ, που προβλήθηκε το 1937. Η συγκεκριμένη ταινία αναφέρεται και από τον διοικητή των Μικρών Εξερευνητών στο πρώτο καρέ της τρίτης σελίδας της ιστορίας.

Στα αρχικά σχέδια του Μπαρκς για την ιστορία ο τίτλος της ήταν Captains Courageous, όπως δηλαδή το βιβλίο από το οποίο άντλησε την έμπνευση του, παρόλο που αργότερα μετονομάστηκε σε Captains Outrageous. Επίσης, στην πλοκή της περιπέτειας ο συγγραφέας προσθέτει και μερικές νότες νοσταλγίας εισάγοντας τον ανταγωνισμό μεταξύ σύγχρονης και κλασικής αλιείας, η οποία στην εποχή που γράφτηκε το σενάριο είχε παρέλθει προ πολλού.

ΣχέδιοEdit

Gr mvd 047p012 001

Το πρωτότυπο προσχέδιο της πρώτης σελίδας από τον Καρλ Μπαρκς. Ο αρχικός τίτλος ήταν ίδιος με το κλασικό βιβλίο.

Ο Καρλ Μπαρκς έγραψε το σενάριο της ιστορίας το 1973, προκειμένου να δημοσιευθεί στο περιοδικό Huey, Dewey, Louie Junior Woodchucks, το οποίο κυκλοφορούσε την εποχή εκείνη. Η ιστορία στην πρωτότυπη μορφή της εικονογραφήθηκε από τον Κέυ Ράιτ. Η αρχική αυτή εκδοχή είναι αδημοσίευτη στην χώρα μας.

Το 2008 ο Ντάαν Γίππες αποφάσισε να ξανασχεδιάσει την ιστορία, όπως έκανε και με πολλές άλλες που είχε γράψει ο Καρλ Μπαρκς. Η εκδοχή αυτή της ιστορίας δημοσιεύτηκε τελικά τον Δεκέμβριο του 2008 στην Δανία και είναι η μόνη μορφή της περιπέτειας που έχουμε δει στην Ελλάδα.