FANDOM

Η ιστορία Ο Άνθρωπος του Μέλλοντος είναι μια πολυσέλιδη ιστορία που έγραψε ο Μπιλ Ουώλς και σχεδίασε ο Φλόυντ Γκότφρεντσον, η οποία δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά σε συνέχειες, με την μορφή στριπ στον καθημερινό αμερικανικό τύπο, από τις 22 Σεπτεμβρίου 1947 μέχρι τις 27 Δεκεμβρίου του ίδιου έτους. Στην χώρα μας την είδαμε σε αυτοτελή μορφή στο ΚΟΜΙΞ 118. Η ιστορία είναι ιδιαίτερα σημαντική καθώς αποτελεί την πρώτη εμφάνιση του Ήτα Βήτα, ενός εκ των καλύτερων φίλων του Μίκυ Μάους!

ΠερίληψηEdit

Ο Μίκυ γνωρίζει τον Ήτα Βήτα και τον ξεναγεί στην πόλη, για να γνωρίσει την ζωή και τις παραδόσεις της…

ΥπόθεσηEdit

Ο Μίκυ Μάους με τον Γκούφυ αναζητούν καταφύγιο σε μια σπηλιά, καθώς η βροχή έχει καταστρέψει την εκδρομή τους, όταν ένα πούμα μπαίνει μέσα και έτσι αναγκάζονται να οπισθοχωρήσουν. Ο Μίκυ πέφτει κατά λάθος μέσα σε μια τρύπα και καταλήγει στα βάθη της σπηλιάς, όπου συναντάει ένα περίεργο ανθρωποειδές, που δεν μπορεί καλά καλά να μιλήσει.

Ο Μίκυ τον σώζει από ένα σταλακτίτη κι έτσι κερδίζει την εμπιστοσύνη του, ενώ το ρολόι του ανθρώπου δείχνει ότι προέρχεται από το μέλλον και συγκεκριμένα από πεντακόσια χρόνια μετά. Οι δυο τους βρίσκουν τελικά και πάλι τον Γκούφυ, που όμως αρνείται να πιστέψει στην ύπαρξη του μελλοντικού ανθρώπου, που ο Μίκυ έχει ονομάσει Ήτα, πληγώνοντας τον.

Μέλλοντος1

Ο Μίκυ συναντάει τον Ήτα Βήτα!

Ο Μίκυ παίρνει τον Ήτα σπίτι του, για να του δείξει το σύγχρονο περιβάλλον και ανακαλύπτει ότι ο άντρας από το μέλλον είναι εξαιρετικά δυνατός και περίεργος, αφού κοιμάται πάνω σε πασσάλους και τρώει κουμπιά. Ο Μίκυ τον ρωτάει ποιο είναι το όνομα του, αλλά επειδή είναι τεράστιο αποφασίζει να τον φωνάζει Ήτα Βήτα. Ο φίλος του Μίκυ γνωρίζει και τον Πλούτο, με τον οποίο γίνονται φίλοι, αλλά η Μίννι δεν τον συμπαθεί, αφού της τρώει το καπέλο από ψεύτικα φρούτα.

Ο Ήτα Βήτα χάρη στην απίστευτη δύναμη του καταφέρνει να κερδίσει έναν πρωταθλητή πυγμαχίας, αλλά δεν ξέρει τι να κάνει το χρήμα που κέρδισε, το οποίο του φαίνεται άχρηστο. Οι κάτοικοι του Μίκυ Σίτυ τον αντιμετωπίζουν καχύποπτα και κοροϊδευτικά, οπότε πληγώνεται, αλλά ένας επιστήμονας τον βλέπει και συνειδητοποιεί ότι προέρχεται από το μέλλον. Προσεγγίζει έτσι με έναν συνάδελφο του τον Μίκυ για να τον πείσουν να τους αφήσει να του κάνουν πειράματα, αλλά εκείνος αρνείται, αφού ο Ήτα Βήτα είναι φίλος του.

Μέλλοντος2

Η Μίννι δεν συμπαθεί τον Ήτα Βήτα...

Ο τελευταίος όμως νομίζοντας ότι ο Μίκυ τον έχει εξαπατήσει το σκάει από το σπίτι, οπότε ο Μίκυ τον αναζητάει σε όλη την πόλη. Αφού περνούν μέρες καταφέρνει να τον βρει και τον φέρνει σπίτι, όμως ένα βράδυ οι επιστήμονες επιστρέφουν και τον απαγάγουν και τον πηγαίνουν στο εργαστήριο τους. Ο Ήτα Βήτα με χαρακτηριστική ευκολία τους ρίχνει αναίσθητους, ενώ και ο Μίκυ σπεύδει στο σημείο, για να τον σώσει.

Οι επιστήμονες συνέρχονται κι εξηγούν στους δύο κολλητούς πως θέλουν να μελετήσουν τον Ήτα Βήτα για να δουν πως είναι η ζωή στο μέλλον, οπότε ο Ήτα Βήτα δέχεται να συμμετάσχει οικιοθελώς στα πειράματα τους. Τον υποβάλλουν έτσι σε σωρεία εξετάσεων και μετρήσεων, ενώ ο Ήτα Βήτα τους δείχνει τον παγκόσμιο μεταφραστή που έχει στην κατοχή του. Με το μηχάνημα αυτό μπορεί να μιλάει ο ίδιος χωρίς προφορά, αλλά και να συνεννοείται με κάθε ζώο, αντικείμενο και φυτό.

Μέλλοντος3

Οι επιστήμονες πειραματίζονται με τον Ήτα Βήτα!

Τους δείχνει ακόμα την μνηστή του, που τον περιμένει στο μέλλον, αλλά έχει πλέον κουραστεί και ο Μίκυ τον παίρνει σπίτι του για να χαλαρώσει. Εκεί συναντούν και πάλι τον Γκούφυ, που ακόμα δεν λέει να πιστέψει πως όντως ο Ήτα Βήτα υπάρχει, πληγώνοντας τα αισθήματα του τελευταίου. Ο Ήτα Βήτα γίνεται υπηρέτης του Γκούφυ, προσπαθώντας να κερδίσει την συμπάθεια του, αλλά ο τελευταίος είναι αμετάπειστος.

Στο τέλος, ο άνθρωπος του αύριο σώζει τον Γκούφυ από ένα επικίνδυνο ατύχημα στο σκι, με αποτέλεσμα επιτέλους εκείνος να τον συμπαθήσει και να τον κάνει φίλο του!

ΠαρασκήνιοEdit

Η ιστορία Ο Άνθρωπος του Μέλλοντος είναι ιδιαίτερα σημαντική για την ιστορία του Μίκυ Σίτυ, αφού εδώ κάνει την πρώτη του εμφάνιση ο Ήτα Βήτα, ένας χαρακτήρας που έκτοτε έχει εμφανιστεί σε εκατοντάδες ιστορίες, προερχόμενες κυρίως από την γειτονική Ιταλία. Αντικατέστησε μάλιστα τον Γκούφυ στα αμερικανικά στριπ εκείνης της περιόδου, στο πλευρό του Μίκυ, για τρία ολόκληρα χρόνια, μέχρι το 1950, αφού πλέον ο Φλόυντ Γκότφρεντσον έστελνε αυτόν να ζει περιπέτειες στο πλευρό του ατρόμητου ποντικιού.

Μέλλοντος4

Ο Γκούφυ αρνείται να πιστέψει ότι ο Ήτα Βήτα υπάρχει!

Ο Ήτα Βήτα όμως μετά την αρχική τριετή πορεία του στα στριπ των εφημερίδων ουσιαστικά εξαφανίστηκε από την Αμερική, στην οποία δεν έκανε την εμφάνιση του ξανά παρά 38 χρόνια αργότερα, το 1988, όταν το ντεμπούτο ξαναδημοσιεύθηκε από την εταιρεία Gladstone, στον τίτλο της, Mickey and Donald. Ο λόγος για αυτή την εξαφάνιση ήταν τελείως συγκυριακός και ο Ήτα Βήτα στάθηκε μάλλον άτυχος. Συγκεκριμένα, τα στριπ που δημοσιεύονταν στις εφημερίδες ήταν εξ ορισμού παροδικά, αφού αυτή ήταν η φύση της εφημερίδας, η οποία μετά την ανάγνωση της κατέληγε στον κάλαθο των αχρήστων.

Η αληθινή εκτίμηση και αναγνώριση τους ξεκίνησε όταν άρχισε η έκδοση του μηνιαίου περιοδικού Walt Disney’s Comics & Stories, στο οποίο επανατυπώθηκαν πολυάριθμες από τις ιστορίες που είχαν δημοσιευθεί με την μορφή στριπ, καταξιώνοντας τον Φλόυντ Γκότφρεντσον, αλλά και τον Καρλ Μπαρκς, στο κοινό. Η ιστορία όμως Ο Άνθρωπος του Μέλλοντος ποτέ δεν κατάφερε να επανατυπωθεί στο περιοδικό κι έτσι να κερδίσει την θέση του ο Ήτα Βήτα στο αναγνωστικό κοινό. Αυτό συνέβη γιατί οι εκδότες αποφάσισαν να στραφούν το 1951 στην παραγωγή καινούριων ιστοριών κι όχι στην απλή αναδημοσίευση παλαιών στριπ.

Ο Ήτα Βήτα έτσι έμεινε για χρόνια στο συρτάρι, σχεδόν ξεχασμένος στην πατρίδα του, αλλά δεν συνέβη του ίδιο και στην Ευρώπη. Στην Ιταλία ειδικότερα, υπήρχε μεγάλη ζήτηση περισσότερων ιστοριών κάθε είδους με τον Μίκυ, οπότε αφού επανατυπώθηκαν όλες που είχαν έως τότε εκδοθεί στην Αμερική ντόπιοι καλλιτέχνες ανέλαβαν την συνέχιση της παράδοσης του Φλόυντ Γκότφρεντσον. Το 1955 ο σεναριογράφος Γκουίντο Μαρτίνα και ο σχεδιαστής Ρομάνο Σκάρπα δημιούργησαν την ιστορία Το Διπλό Μυστήριο του Μαύρου Φαντάσματος (ΚΟΜΙΞ 91), όπου κάνει την επιστροφή του ο Ήτα Βήτα, καθώς και το Μαύρο Φάντασμα, ένας άλλος χαρακτήρας του Γκότφρεντσον.

Στην ιστορία αυτή ο Ήτα Βήτα εμφανίζεται σαν από μηχανής θεός, με το κατοικίδιο του τον Φλιπ και σώζει τον Μίκυ και τον Γκούφυ, από το Μαύρο Φάντασμα. Χάρη στις μεγάλες περιπέτειες που δημιούργησε ο Σκάρπα ο Ήτα Βήτα καταξιώθηκε στο πλάι του Μίκυ, αποκτώντας φίλους και θαυμαστές στο αναγνωστικό κοινό, και αρχίζοντας μια παράδοση που συνεχίζει ακόμα και σήμερα, περισσότερα από εβδομήντα χρόνια από την δημιουργία του, στα ταπεινά στριπ το ’47.

ΕξώφυλλαEdit