FANDOM

Η ιστορία Ο Γρίφος του Κόκκινου Καπέλου είναι μια ενδεκασέλιδη ιστορία που έγραψε και σχεδίασε ο Καρλ Μπαρκς τον Απρίλιο του 1945, η οποία δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά τον Αύγουστο του ίδιου έτους. Στην χώρα μας την έχουμε δει και στο ΚΟΜΙΞ 71 και αποτελεί την μοναδική ιστορία που δημιούργησε ο Μπαρκς με τον Μίκυ Μάους.

ΠερίληψηEdit

Ο Μίκυ παραλαμβάνει κατά λάθος ένα πολύτιμο ρουμπίνι που ανήκει σε έναν μεγάλο αρχηγό του υποκόσμου και τα προβλήματα δεν αργούν να ξεκινήσουν όταν τον συλλαμβάνουν για να πάρουν πίσω το κόσμημα…

ΥπόθεσηEdit

Η Μίννι Μάους βλέπει σε μια βιτρίνα ένα φαντασμαγορικό κόκκινο καπέλο, το οποίο της αρέσει και αποφασίζει να το αγοράσει, παρά το γεγονός ότι δεν αρέσει στον Μίκυ. Ο τελευταίος, όταν το φοράει η αρραβωνιαστικιά του, της λέει πως φαίνεται σαν καρνάβαλος, οπότε η Μίννι φεύγει θυμωμένη.

Ο Μίκυ καταλήγει να περπατάει στενοχωρημένος, όταν συναντάει την Κλάραμπελ, που τον συμβουλεύει να αγοράσει ένα κουτί γλυκά και να ζητήσει συγνώμη από την Μίννι, ώστε να τον συγχωρήσει. Ο Μίκυ συμφωνεί και αφού αγοράζει τα γλυκά βλέπει μέσα στο πλήθος το ιδιόμορφο καπέλο της Μίννι και πιστεύοντας ότι πρόκειται για το κορίτσι του την πλησιάζει.

Η κοπέλα όμως αποδεικνύεται ότι είναι μια άγνωστη, που όμως λέει ότι περίμενε τον Μίκυ, καθώς αναμένει κάποιον που έχει ένα κουτί γλυκά. Ο Μίκυ δεν προλαβαίνει να της εξηγήσει ποιος είναι και εκείνη του δίνει ένα κουτί με ένα κόσμημα, για να το πάει σε κάποιο μεγάλο αφεντικό του υποκόσμου.

Γρίφος1

Η άγνωστη κοπέλα δίνει στον Μίκυ το δαχτυλίδι...

Η κοπέλα γίνεται καπνός και ο Μίκυ μένει με το κουτί, οπότε πηγαίνει στην αστυνομία, αφού έχει καταλάβει ότι κάτι ύποπτο συμβαίνει. Στην αστυνομία ανοίγουν το κουτί, μέσα στο οποίο περιέχεται τελικά ένα δαχτυλίδι. Το κόσμημα όμως δεν αξίζει τίποτα, αφού το μονόπετρο του είναι από απλό γυαλί.

Οι αστυνόμοι διώχνουν τον Μίκυ, νομίζοντας πως κάποιος του έχει κάνει φάρσα, και ο Μίκυ φεύγει απογοητευμένος. Περπατώντας συναντάει τον Γκούφυ, που κοιτάζει περίεργος το δαχτυλίδι, και κατά λάθος ανασηκώνει το γυαλί του μονόπετρου. Από μέσα υπάρχει κρυμμένο ένα πολύτιμο κόκκινο ρουμπίνι, το οποίο προφανώς είναι αυτό που θέλει ο μαφιόζος.

Ο Μίκυ το δίνει στον Γκούφυ για φύλαξη και αυτός το βάζει στο παπούτσι του, ώστε να μην το βρει κανείς. Παράλληλα, η Μίννι περπατώντας με το καπέλο της δέχεται την επίθεση ενός άντρα, του Μαύρου Πητ, που κρατάει ένα κουτί γλυκά και αναφέρει πως την περίμενε ώρες στο σημείο συνάντησης τους.

Η Μίννι δεν καταφέρνει να του εξηγήσει ότι δεν είναι αυτή που ψάχνει, πριν εκείνος την αρπάξει για την πάει στον αρχηγό του, ώστε να μάθει τι απέγινε το δαχτυλίδι, για το οποίο όμως δεν έχει ιδέα η κοπέλα. Ο Μίκυ με τον Γκούφυ αποφασίζουν να πάνε στο σπίτι του άνδρα για τον οποίο προορίζεται το δαχτυλίδι, που αποδεικνύεται πως είναι εκατομμυριούχος.

Εκεί ο Μίκυ βλέπει το καπέλο της Μίννι και καταλαβαίνει ότι την έχουν αιχμαλωτίσει, όμως ο Μαύρος Πητ συλλαμβάνει και τον ίδιο. Ο Γκούφυ φεύγει τρέχοντας να φωνάξει την αστυνομία, ενώ ο Μίκυ οδηγείται στον αρχηγό της σπείρας.

Ο Γκούφυ σταματάει στην διαδρομή και ξεφορτώνεται από τα παπούτσια του μερικά χαλίκια, ώστε να τρέξει πιο γρήγορα, όμως οι αστυνομικοί δεν τον πιστεύουν, καθώς έχει κλαπεί ένα πολύτιμο ρουμπίνι και είναι απασχολημένοι. Ο Μίκυ εν τω μεταξύ δίνει το δαχτυλίδι στον εκατομμυριούχο, και μαζί με την Μίννι το σκάνε.

Ο άντρας όμως δεν αργεί να καταλάβει ότι το ρουμπίνι λείπει και ο Μαύρος Πητ χρησιμοποιώντας το πολυβόλο του συλλαμβάνει τους δύο δραπέτες. Τότε φτάνει στο παράθυρο ο Γκούφυ, που ετοιμάζεται να πει στον Μίκυ ότι η αστυνομία δεν θα έρθει.

Γρίφος2

Ο Μίκυ μπλοφάρει για την παρουσία αστυνομίας, προκειμένου να συλλάβει τους κακοποιούς!

Οι δύο παράνομοι όμως τρομοκρατούνται και ο Μίκυ τους παίρνει τα όπλα, αφού είναι δήθεν περικυκλωμένοι από τον νόμο. Οι κλέφτες πέφτουν θύμα της μπλόφας και ο Μίκυ τους δένει χειροπόδαρα και τους παραδίδει στην αστυνομία. Ο Γκούφυ τότε συνειδητοποιεί ότι όταν πέταξε τα χαλίκια από το παπούτσι του ξεφορτώθηκε και το ρουμπίνι.

Ο πολύτιμος λίθος όμως έχει εγκλωβιστεί σε μια τρύπα της κάλτσας του κι έτσι η αστυνομία τον παίρνει πίσω, δίνοντας μια γερή αμοιβή στους τρεις τους για την σύλληψη των κλεφτών. Στο τέλος, η Μίννι ανακοινώνει πως με το μερίδιο της θα πάρει ένα καινούριο καπέλο, το οποίο όμως πρέπει να αρέσει στον Μίκυ!

ΠαρασκήνιοEdit

Η ιστορία Ο Γρίφος του Κόκκινου Καπέλου είναι η μοναδική ιστορία που έγραψε και σχεδίασε στην καριέρα του ο Καρλ Μπαρκς με τον Μίκυ Μάους. Όπως έλεγε αργότερα ο ίδιος, το διάσημο ποντίκι δεν ήταν ο αγαπημένος του χαρακτήρας και ασχολήθηκε ελάχιστα μαζί του, καθώς δεν ένιωθε στο στοιχείο του.

Επειδή όμως ήταν ακόμα η εποχή του Δεύτερου Παγκόσμιου Πόλεμου η εκδοτική για την οποία δούλευε χρειαζόταν μια χείρα βοήθειας, καθώς δεν υπήρχαν αρκετοί διαθέσιμοι σχεδιαστές, και ο Μπαρκς συμφώνησε να σχεδιάσει την παραπάνω ιστορία. Το αρχικό σενάριο της ίσως είχε γράψει η Έληνορ Πάρκερ, διευθύντρια έκδοσης στην Western Publishing, για την οποία δούλευε τότε ο Μπαρκς.

Ο τελευταίος φυσικά το επεξεργάστηκε, το έφερε στα μέτρα του, και σχεδίασε την ενδεκασέλιδη ιστορία, που δημοσιεύθηκε τελικά τον Αύγουστο του 1945. Για να σχεδιάσει τον Γρίφο του Κόκκινου Καπέλου ο Παπιάνθρωπος χρησιμοποίησε αρκετές πόζες του Μίκυ Μάους και των λοιπών χαρακτήρων από την ιστορία Love Trouble, που δημοσιεύθηκε σε συνέχειες, με την μορφή στριπ, στον αμερικανικό τύπο. Κυκλοφόρησε μεταξύ Απριλίου και Ιουλίου του 1941, σε σενάριο Μέριλ Ντε Μάρις και σχέδιο του Φλόυντ Γκότφρεντσον.

ΕξώφυλλαEdit