FANDOM

Η ιστορία Ο Εφοπλιστής είναι μια δεκασέλιδη ιστορία που έγραψε και σχεδίασε ο Καρλ Μπαρκς τον Οκτώβριο του 1944 και δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά τον Φεβρουάριο του επόμενου έτους.

ΠερίληψηEdit

Ο Ντόναλντ αγοράζει ένα σκάφος και ιδρύει μια εταιρεία μεταφορών, όταν όμως αποφασίσει να πιάσει μια φάλαινα, για να γίνει πλούσιος, τα πράγματα πάνε στραβά…

ΥπόθεσηEdit

Ο Ντόναλντ Ντακ απολύεται από την δουλειά του για πολλοστή φορά και αποφασίζει πως έχει έρθει η ώρα να ανοίξει μια δικιά του επιχείρηση, όπως μια ακτοπλοϊκή εταιρεία. Σκεπτόμενος δυνατά φτάνει στο λιμάνι, όπου ένας άνθρωπος ακούει τα λεγόμενα του και του λέει πως έχει ένα βαπόρι για πούλημα.

Το παπί αρχικά αρνείται να το αγοράσει, όμως ο πωλητής τον πληροφορεί πως μπορεί να γίνει πλούσιος μεταφέροντας εμπορεύματα, από το Μεξικό στην Λιμνούπολη και αντίστροφα, οπότε ο Ντόναλντ αγοράζει το σκάφος. Το πρώτο φορτία που αποφασίζει να μεταφέρει είναι σαπούνια και κολόνιες για τις κυρίες που παραθερίζουν στο Μεξικό.

Εφοπλιστής1

Οι σαπουνάδες πλημμυρίζουν τα πάντα!

Το ταξίδι ξεκινάει ομαλά, όμως σύντομα ξεκινάει μια μεγάλη τρικυμία και το σκάφος αρχίζει να κλυδωνίζεται επικίνδυνα. Έτσι, ο καπετάνιος Ντόναλντ δίνει εντολή στους Χιούη, Λιούη και Ντιούη να πετάξουν όλο το εμπόρευμα στο νερό, ώστε το πλοίο να ελαφρύνει.

Πράγματι, το σκάφος σώζεται από την θαλασσοταραχή όμως τα κουτιά με τα σαπούνια ανοίγουν και το πέλαγος γεμίζει με μια τεράστια ποσότητα αφρού. Η πλοήγηση είναι πλέον αδύνατη κι έτσι το βαπόρι προσκρούει στο λιμάνι ενός χωριού, οι κάτοικοι του οποίου είναι έξω φρενών κι έτσι τα παπιά φεύγουν αμέσως.

Προορισμός τους είναι ένα άλλο ψαροχώρι, από το οποίο ο Ντόναλντ αγοράζει σακιά με φασόλια ως εμπόρευμα, με την ρητή προειδοποίηση να μην του βραχούν, γιατί αλλιώς θα φουσκώσουν. Ο πλοιοκτήτης αναλαμβάνει το ρίσκο κι έτσι ξεκινάνε για το ταξίδι της επιστροφής.

Μετά από μερικά χιλιόμετρα συνειδητοποιούν ότι πλέον δεν προχωράνε καθόλου, οπότε βλέπουν ότι βρίσκονται πάνω στην ράχη μιας φάλαινας. Ο Ντόναλντ την πασπαλίζει με πιπέρι κι έτσι την διώχνει, τα ανίψια του όμως τον πληροφορούν πως οι φάλαινες αξίζουν ολόκληρη περιουσία κι έτσι αποφασίζει να την πιάσει.

Χρησιμοποιώντας την άγκυρα για αγκίστρι βάζει ένα δόλωμα και η φάλαινα όντως τσιμπάει. Το ζώο όμως είναι απίστευτα δυνατό και τους παρασύρει με ξέφρενο ρυθμό στον ωκεανό. Ο Ντόναλντ τότε για να μην απομακρυνθούν πολύ από την πορεία τους δένει το σκοινί με το οποίο είναι δεμένο το πλοίο σε ένα βράχο, όμως η φάλαινα δεν λέει να παραδοθεί και το πλοίο τους καταλήγει στον βυθό.

Το ζώο είναι ακόμα πιασμένο από το σκοινί που είναι δεμένο στο καράβι κι έτσι για να ελευθερωθεί πετάει το καράβι πάνω σε έναν βράχο στη στεριά και κόβοντας το σκοινί διαφεύγει. Οι Ντακ είναι σώοι και αβλαβείς, και χαρούμενοι που το πλοίο τους δεν έπαθε σοβαρές ζημιές, αρχίζουν να το κατεβάζουν πίσω στο νερό.

Εφοπλιστής2

Το πλοίο καταλήγει πάνω σε μια φάλαινα...

Τα φασόλια όμως που μεταφέρουν έχουν βραχεί κι έτσι φουσκώνουν επικίνδυνα, μέχρι που το αμπάρι του καραβιού δεν τα χωράει πλέον κι το σκάφος εκρήγνυται, καταστρέφοντας τις ελπίδες του Ντόναλντ να αποκτήσει μια ακτοπλοϊκή εταιρεία. Στο τέλος, τα παπιά φτιάχνουν ένα αυτοσχέδιο καγιάκ από τα μαδέρια του πλοίου και βάζουν ρότα για την πόλη, με τον Ντόναλντ να λέει πως θα ψάξει να βρει μια γωνιά για να πουλάει κουλούρια, αποκτώντας έτσι την δικιά του επιχείρηση!

ΕξώφυλλαEdit