FANDOM

Η ιστορία Ο Μεγάλος Ντετέκτιβ είναι μια δεκασέλιδη ιστορία που έγραψε και σχεδίασε ο Καρλ Μπαρκς η οποία δημοσιεύθηκε τον Σεπτέμβριο του 1961. Στην χώρα μας την είδαμε για πρώτη φορά στο ΚΟΜΙΞ 4 (Β΄ Περίοδος).

ΠερίληψηEdit

Ο Ντόναλντ αναλαμβάνει να προστατέψει έναν μυστηριώδη οπάλιο που θα παρουσιαστεί σε μια επίσημη τελετή και τον οποίο έχουν βάλει στο στόχαστρο οι Μουργόλυκοι...

ΥπόθεσηEdit

Ο Ντόναλντ Ντακ διαβάζει ένα αστυνομικό βιβλίο και δηλώνει στα ανίψια του ότι ήδη από τις πρώτες σελίδες ξέρει ποιος είναι ο ένοχος. Τα παιδιά κοιτάζουν το τέλος και η πρόβλεψη του θείου τους επαληθεύεται. Κατόπιν μαντεύει ποιος είναι ο ένοχος σε μια τηλεοπτική εκπομπή, και πάλι σωστά, οπότε τα παιδιά παραδέχονται πως είναι γεννημένος ντετέκτιβ.

Την επόμενη μέρα το Ντόναλντ δείχνει στα παιδιά πως έφτιαξε ένα πρακτορείο έρευνας, με τον ίδιο ως ντετέκτιβ και έβαλε και αγγελία στις εφημερίδες. Σύντομα χτυπάει το τηλέφωνο, και ο δήμαρχος ζητάει από τον Ντόναλντ να περάσει από το γραφείο του, για να του αναθέσει μια δουλειά. Εκεί βρίσκεται και ο θείος Σκρουτζ, και μαζί του εξηγούν πως πρέπει να προστατέψει ένα πολύτιμο πετράδι, που θα εκτεθεί στο κοινό την ερχόμενη εβδομάδα.

Ντετέκτιβ1

Ο Ντόναλντ παθαίνει καταληψία από τον πολύτιμο οπάλιο!

Συγκεκριμένα, ο μεγιστάνας θα δώσει σε έναν ξένο βασιλιά έναν οπάλιο, σε μια τελετή που θα παρακολουθήσει το κοινό. Το πετράδι αυτό έχει μερικές πολύ μυστήριες ιδιότητες, αφού όποιος το κοιτάξει υπνωτίζεται, και πράγματι μόλις ο Ντόναλντ το αντικρίζει πέφτει σε αφασία. Ο δήμαρχος εξηγεί στον Ντόναλντ πως η τελετή θα γίνει στο πάρκο, όπου η Μις Λιμνούπολη θα δώσει τον οπάλιο στον βασιλιά. Η κοπέλα θα αναδυθεί από μια πελώρια χάρτινη τούρτα, ενώ και μια αληθινή ίδια τούρτα θα σερβιριστεί στο κοινό.

Ο Ντόναλντ πρέπει να προβλέψει ακριβώς ποια είναι τα αδύναμα σημεία της εκδήλωσης, ώστε να θωρακιστούν, και να μην καταφέρουν κλέφτες να πάρουν το πετράδι. Ο ντετέκτιβ σκέφτεται πως ίσως οι ληστές θα μπορούσαν να μεταμφιεστούν στην κοπέλα που θα παραδώσει τον οπάλιο, αλλά αυτή είναι η |Νταίζυ, οπότε αυτό το ενδεχόμενο απορρίπτεται.

Οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη βοηθούν και αυτοί τον θείο τους και συνειδητοποιούν ότι κάτω από τον εξέδρα υπάρχει κενός χώρος, που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από κακοποιούς. Πράγματι, εκείνη την ώρα φτάνουν οι Μουργόλυκοι, που εποπτεύουν αυτό ακριβώς το σημείο και μιλώντας με έναν περίεργο κώδικα ξεγελούν τα παιδιά, σχετικά με τις προθέσεις τους.

Η μόνη λέξη που καταλαβαίνουν τα ανιψάκια είναι κοράκια και ειδοποιούν τον θείο τους, που ετοιμάζεται για επίθεση πτηνών από τον αέρα. Η κλέφτες όμως καταφέρνουν να τρυπώσουν μέσα στο ζαχαροπλαστείο όπου φτιάχνεται η αληθινή τούρτα της εκδήλωσης και στριμώχνονται μέσα, ώστε την κατάλληλη στιγμή να αρπάξουν το πετράδι.

Η ώρα της τελετής φτάνει και όλα κυλούν ομαλά, ώσπου ο ξένος γαλαζοαίματος σηκώνει ψηλά τον οπάλιο, οπότε όλο το κοινό υπνωτίζεται και χάνει τις αισθήσεις του, όπως και οι αστυνομικοί. Οι μόνοι που μένουν όρθιοι είναι οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη, που προλαβαίνουν να καλύψουν τα μάτια τους. Τα παιδιά τρέχουν να πάρουν το πετράδι πριν το κλέψουν οι Μουργόλυκοι, αλλά ο οπάλιος έχει εξαφανιστεί.

Ντετέκτιβ2

Οι Μουργόλυκοι υποφέρουν μέσα στην τούρτα, όπου τους παγιδεύουν τα παιδιά...

Κατεβαίνουν τότε κάτω από την εξέδρα, όπου θυμούνται τα λόγια ενός παλιού παιδικού τραγουδιού, που αναφέρει πως κοράκια είναι μέσα σε μια τούρτα και καταλαβαίνουν πως οι κλέφτες είναι μέσα στο γλυκό. Πράγματι, οι λωποδύτες προσπαθούν με ένα πριόνι να εξέλθουν από την τούρτα, κάτω από την εξέδρα, αλλά τα παιδιά τους σφραγίζουν μέσα, με έναν πάσσαλο.

Στην συνέχεια ξυπνούν το κοινό, το οποίο αρχίζει να απαγγέλλει το συγκεκριμένο τραγούδι, κοροϊδεύοντας τους Μουργόλυκους, που έχουν βράσει κάτω από τον καυτό ήλιο μέσα στην τούρτα. Δεν αντέχουν έτσι και πετάγονται μέσα από το γλυκό, ανακοινώνοντας πως αυτοί έκλεψαν τον πολύτιμο λίθο και είναι έτοιμοι να οδηγηθούν στο πιο σκοτεινό κελί.

Στο τέλος, ο ξένος βασιλιάς παραδέχεται πως ο Ντόναλντ είναι ο ήρωας της ημέρας και σηκώνει και πάλι τον οπάλιο στον αέρα, οπότε όλο το πλήθος παθαίνει καταληψία, εκτός από τα τρία παιδιά που είναι χαρούμενα που ο οπάλιος θα φύγει σύντομα από τον πόλη τους!

ΠαρασκήνιοEdit

Η ιστορία Ο Μεγάλος Ντετέκτιβ δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά στο περιοδικό Walt Disney's Comics & Stories στην Αμερική, τον Σεπτέμβριο του 1961. Αποτελεί μια από τις ελάχιστες ιστορίες του Καρλ Μπαρκς που δημοσιεύθηκε στο συγκεκριμένο περιοδικό και είχε ως πρωταγωνιστές τους Μουργόλυκους. Η προηγούμενη τους εμφάνιση είχε γίνει σχεδόν δέκα χρόνια πριν, στην ιστορία Το Νέο Θησαυροφυλάκιο του Σκρουτζ Μακ Ντακ, που δημοσιεύθηκε σε αυτό το περιοδικό τον Δεκέμβριο του 1951.

ΕξώφυλλαEdit