FANDOM

Η ιστορία Περί Στριφτολογίας είναι μια δεκασέλιδη ιστορία που έγραψε και σχεδίασε ο Καρλ Μπαρκς . Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το Φεβρουάριο του 1953.

ΠερίληψηEdit

Ένας τσαρλατάνος ονόματι καθηγητής Α. Γύρτης πείθει το Ντόναλντ πως, με την στροφή ενός κέρματος, μπορούν να διευθετηθούν κάθε είδους δίλημμα, με ξεκαρδιστικές συνέπειες.

ΥπόθεσηEdit

Ο Ντόναλντ περνά δίπλα από μια σκηνή, από την οποία ακούγεται η φωνή ενός ατόμου να βγάζει λόγο για την στριφτολογία. Ο Ντόναλντ αναρωτιέται τι ακριβώς είναι η στριφτολογία και μπαίνει μέσα στην σκηνή με απορία. Εκεί, ο ομιλητής, ο καθηγητής Α. Γύρτης αναφέρεται στην αξία της στριφτολογίας μπροστά στο λιγοστό και βαριεστημένο κοινό του. Όταν ο Ντόναλντ τον πλησιάζει για να τον ρωτήσει τι είναι η στριφτολογία, ο καθηγητής, σβέλτα, του λέει πως, με ένα μόνο δολλάριο, μπορεί να αγοράσει ένα βιβλίο που παρουσιάζει αναλυτικά την θεωρία της στριφτολογίας και να γίνει, εφ' όρου ζωής, μέλος της Μεγάλης Αδελφότητας των Στριφτολόγων. Ο ξαφνιασμένος Ντόναλντ δεν είναι σίγουρος αν θα δεχτεί την προσφορά, αλλά ο καθηγητής γυρνάει ένα κέρμα και, τελικά, ο Ντόναλντ παίρνει το βιβλίο.

Ο Ντόναλντ, στον δρόμο για το σπίτι του, διαβάζει το βιβλίο και εντυπωσιάζεται από την θεωρία της στριφτολογίας. Όταν γυρίζει στο σπίτι του, οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη συζητούν για μια ταινία που θέλουν να παρακολουθήσουν, το «Ζόμπι στο Ναϊρόμπ». Όμως, ο θείος τους θέλει να πάνε βόλτα με το αμάξι, επειδή έχει πολύ ωραία μέρα. Οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη γκρινιάζουν πως δεν συμφωνούν ποτέ σε τέτοια ζητήματα, αλλά ο θείος τους εξηγεί πως, μέσω της στριφτολογίας, θα βρεθεί μια λύση, και γυρνάει ένα νόμισμα. Αν έρθει κορώνα, θα πάνε στον κινηματογράφο, ενώ αν έρθει γράμματα, θα πάνε βόλτα. Τελικά έρχεται γράμματα, και οι Ντακ επιβαίνουν στο αυτοκίνητο.

Μετά, όταν πρέπει να στρίψουν, ο Ντόναλντ επικαλείται και πάλι την δύναμη της στριφτολογίας, που του υποδεικνύει να στρίψουν αριστερά. Όμως, ο δρόμος που ακολουθούν έχει πολλές στροφές, και τα ανίψια του Ντόναλντ τον ειρωνεύονται που εμπιστεύτηκε ένα νόμισμα για την διαδρομή που πήραν. Ο Ντόναλντ τους εξηγεί πως ίσως αυτός ο δρόμος να τους οδηγήσει σε κάτι σπουδαίο, αλλά τους οδηγεί σε ένα βούρκο. Ο Ντόναλντ γυρνάει ένα κέρμα για να αποφασίσει αν θα συνεχίσει την πορεία του ή θα γυρίσει πίσω. Το νόμισμα του δείχνει πως πρέπει να επιστρέψει από εκεί που ήρθε αλλά, εκείνη την στιγμή, προχωρά στον δρόμο με αντίθετη φορά, ένα όχημα μετακομίσεων. Ο δρόμος είναι στενός και ένας από τους δύο οδηγούς πρέπει να κάνει πίσω. Για άλλη μια φορά, γυρνάει ένα κέρμα και αυτό υποδεικνύει πως ο οδηγός του οχήματος μετακομίσεων πρέπει να κάνει πίσω. Ωστόσο, ο άλλος οδηγός αγνοεί το αποτέλεσμα αυτό και προχωρά, σπρώχνοντας το αυτοκίνητο του Ντόναλντ στον βούρκο. Ο Ντόναλντ, βεβαίως, λέει στα ανίψια του πως η στριφτολογία θα είχε επιλύσει το ζήτημα πολύ πιο εύκολα, αλλά οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη είναι πολύ απασχολημένοι με το να σπρώχνουν το αυτοκίνητο έξω από τις λάσπες για να του απαντήσουν.

Αφότου το αμάξι βρεθεί πάλι στον δρόμο, οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη λένε στον θείο τους πως θέλουν να πάνε σπίτι, αλλά αυτός συνειδητοποιεί πως έχουν χαθεί, και αποφασίζει να χρησιμοποιήσει την στριφτολογία. Όμως, ο δρόμος που του υπέδειξε το κέρμα οδήγησε τους Ντακ σε ένα κόμβο εφτά λεωφόρων!

PicsArt 06-30-10.19.55-1-

Ένας κόμβος... 7 λεωφόρων!!

Αποφασίζουν να ψάξουμε αν ένας από τους δρόμους οδηγεί στην Λιμνούπολη , αλλά το μόνο που κατορθώνουν είναι να κάνουν κύκλους στους πολύπλοκους αυτοκινητόδρομους. Όταν φτάνουν σε μια διακλάδωση, ο Ντόναλντ γυρνάει ένα νόμισμα, ελπίζοντας πως αυτό θα τους βοηθήσει να βρουν το δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουν. Όμως, η διαδρομή που παίρνουν τους οδηγεί στο να συγκρουστούν με ένα φορτηγό, αφού, όπως αποδεικνύεται, οδηγούσαν ανάποδα σε μονόδρομο.

Ο Ντόναλντ και τα ανίψια του οδηγούνται στο δικαστήριο της Λιμνούπολης. Ο Ντόναλντ εξηγεί στον δικαστή πως πιστεύει στην στριφτολογία και αυτή του υπέδειξε να οδηγήσει ανάποδα σε μονόδρομο. Ο δικαστής φαίνεται να τον κατανοεί και ανακοινώνει στον Ντόναλντ πως δεν θα του επιβάλει πρόστιμο ούτε επειδή οδήγησε ανάποδα σε μονόδρομο, ούτε επειδή διατάραξε την κυκλοφορία, το οποίο ανακουφίζει το παπί που πιστεύει πως την έχει γλυτώσει. Όμως, ο δικαστής του επιβάλει ένα πρόστιμο 50 δολαρίων επειδή άφηνε ένα νόμισμα να καθορίζει κάθε του απόφαση!

Ο Ντόναλντ, εξοργισμένος, αποφασίζει να βρει τον καθηγητή Α. Γύρτη, προκειμένου να ζητήσει τα χρήματά του πίσω, ενώ οι Χιούη Λιούη και Ντιούη τρέχουν ξοπίσω του με απορία. Όμως, η σκηνή που είχε στήσει ο τσαρλατάνος έχει εξαφανιστεί, το οποίο θυμώνει τον Ντόναλντ περισσότερο. Μάλιστα, ούτε η αστυνομία γνωρίζει πού έχει χαθεί ο καθηγητής. Οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη προσπαθούν να ηρεμήσουν τον θείο τους και να τον πείσουν να πάνε στο σινεμά, αλλά αυτός επιμένει πως θα εντοπίσει τον καθηγητή πάση θυσία. Οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη προτείνουν, ειρωνικά, να επικαλεστεί την στριφτολογία, το οποίο, αρχικά, εκνευρίζει τον θείο τους. Όμως, ο Ντόναλντ γρήγορα συνειδητοποιεί πως θα μπορούσε να επιχειρήσει να βρει τον τσαρλατάνο με τον τρόπο με τον οποίο αυτός τον εξαπάτησε, το οποίο θυμώνει τα ανίψια του.

Ο Ντόναλντ, λοιπόν, μέσω της στριφτολογίας, οδηγείται σε ένα σπίτι με δύο διαμερίσματα. Έτσι, για να διαλέξει σε ποιο βρίσκεται ο καθηγητής γυρίζει, για ακόμα μία φορά ένα νόμισμα. Αν έρθει κορώνα, θα μπει στο πρώτο διαμέρισμα, ενώ, αν έρθει γράμματα, θα μπει στο δεύτερο διαμέρισμα. Το κέρμα φέρνει γράμματα, αλλά ο Ντόναλντ δεν μπορεί να το διακρίνει επειδή δεν υπάρχει αρκετό φως, αλλά αποφασίζει απλώς να δοκιμάσει και τα δύο διαμερίσματα. Πρώτα, χτυπά την πόρτα του πρώτου διαμερίσματος, και την πόρτα ανοίγει η Νταίζυ . Τόσο ο Ντόναλντ όσο και η Νταίζυ εκπλήσσονται με την παρουσία του άλλου.

Όμως, η Νταίζυ γρήγορα συνέρχεται και, θυμωμένα του εξηγεί πως αυτό ήταν το διαμέρισμα της αδελφής της και πως σήμερα είχαν κανονίσει να πάνε στον κινηματογράφο και περίμενε στο σπίτι του 2 ώρες, αλλά δεν εμφανίστηκε ποτέ. Αφότου φώναξε στον Ντόναλντ όλα όσα ήθελε να του πει, αυτός αποφασίζει να επανορθώσει και της προτείνει να πάνε στο σινεμά τώρα. Εκείνη δέχεται, με τον όρο πως θα έρθουν και οι ανιψιές της μαζί τους. Ξαφνικά, εμφανίζονται τρία μικρά θηλυκά πάπια, που τους λένε πως θέλουν να δουν την ταινία «Ζόμπι στο Ναϊρόμπι». Ο Ντόναλντ προτείνει στα ανίψια του να έρθουν και αυτά και, έτσι, όλοι πάνε να δουν την ταινία.

Εν τω μεταξύ, στο δεύτερο διαμέρισμα, δηλαδή εκείνο που υπέδειξε το κέρμα που γύρισε ο Ντόναλντ, ο κρυμμένος καθηγητής Α. Γύρτης, τρομοκρατημένος, αποφασίζει να φύγει το συντομότερο δυνατόν, από φόβο μην τον βρει το παπί, του οποίου γυάλιζε το μάτι του.

PicsArt 06-30-10.26.21-1-

Ο τρομοκρατημένος καθηγητής Α. Γύρτης

ΠαρασκήνιοEdit

PicsArt 06-30-10.26.44-1-

Η πρώτη εμφάνιση των ανιψιών της Νταίζυ

Ο απατεώνας που ξεγελά τον Ντόναλντ είναι ένας χαρακτήτρας που συμβολίζει όλους τους ανθρώπους που κηρύττουν πως μπορούν με απλά μέσα να κατανοήσουν την ζωή. Ο Μπαρκς βρίσκει την ευκαιρία να σατιρίσει όλους εκείνους που προσπαθούν να προβλέψουν το μέλλον και να ερμηνεύσουν την ουσία της ζωής με μέσα όπως η αστρολογία, η χαρτομαντεία και, στην περίπτωση του Ντόναλντ, στρίιβοντας ένα κέρμα.

Στην ιστορία αυτή, εμφανίζονται, για πρώτη φορά, οι ανιψιές της Νταίζυ, οι Έηπριλ, Μέυ και Τζουν, οι οποίες δεν είχαν ονομαστεί και αποτελούσαν απλώς οι θηλυκές εκδοχές των Χιούη, Λιούη και Ντιούη.

Καρλ Μπαρκς Project

Παπιάνθρωπος:

Καρλ ΜπαρκςΚατάλογος ΙστοριώνΒινιέτεςΓκάρε Μπαρκς

Οικογένεια Ντακ, Μακ Ντακ και Κουτ:

Φίλοι του Ντόναλντ και του Σκρουτζ:

Εχθροί:

Άλλοι Χαρακτήρες:

Ιστορίες:

Η Χρυσή ΠερικεφαλαίαΈνα Φτωχό ΓεροντάκιΕπιστροφή στο ΚλοντάικΠεριπέτεια στην Τράλλα ΛαΟ Τρόμος του ΜισισιπήΤο Δαχτυλίδι της ΜούμιαςΧαμένοι στις ΆνδειςΧριστούγεννα στο Βουνό της ΑρκούδαςΤο Μυστικό του Παλιού ΚάστρουΣτα Ίχνη του ΜονόκερωΧριστούγεννα στην ΠαραγκούποληΟ Χρυσός ΠοταμόςΧειμερινά ΣτοιχήματαΠρωτάθλημα ΒατράχωνΑναζητώντας ΚληρονόμοΤο Σκυλί ΘαύμαΚαφές για ΔύοΕπικίνδυνες ΚαταδύσειςΕβδομάδα ΦιλοξενίαςΗ Άμμος του ΧρόνουΤο Χρυσόμαλλο ΔέραςΟι Επτά Πόλεις της ΤσιμπόλαΟ Χρυσός ΓίγαςΗ Φιλοσοφική ΛίθοςΤο Κυνήγι των ΚατασκόπωνΤαξίδι στο Παρελθόν

Τοποθεσίες:

Η πηγή της νεότηταςΤο σπίτι του ΝτόναλντΤο σπίτι της ΜάτζικαΚαλισόταΛιμνούποληΑτλαντίδαΚαθεδρικός Ναός της Νότρ ΝτακΜούχλας & Παλιατζούρας- Συλλεκτικά ΑντικείμεναΝτώσονΚλοντάικΟ ζωολογικός Κήπος του Σκρουτζ Μακ ΝτακΟι Επτά Πόλεις της ΤσιμπόλαΟμελέταΠλημμύρα ΣίτυΠόλη ΜαντάραΤο άγαλμα του ΚουτΤρα λα λάΕστιατόριο το παλιό βαγόνιΣτρατιωτικές ΕγκαταστάσειςΚρήτηΜονοτονίαΗ Απαγορευμένη Κοιλάδα

Αντικείμενα:

Η Φιλοσοφική ΛίθοςΤο Στέμμα του Τζένγκις ΧανΤυχερή ΔεκάραΗ Χρυσή ΠερικεφαλαίαΣούπερ ΚόλλαΣουπερ ΚερίΤο κανόνιΗ ατομική βόμβα του ΝτόναλντΤο αυτοκίνητο του Σκρουτζ Μακ ΝτακΤο αυτοκίνητο του Γκαστόνε ΓκάντερΤο αυτοκίνητο της Γιαγιάς Ντακ

Τόμοι:

Πίνακες:

Οι ελαιογραφίες του Καρλ Μπαρκς1971-19721973-19741975-19761980-19891991-1997

Στριπ και Σχέδια:

Τα στριπ του ΜπαρκςΤα Μόντελ Σητ του Μπαρκς • Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς - 1940 / 1950 / 1960 / 1970 / 1980 / 1990