FANDOM

Η ιστορία Το Άγριο Δόλωμα είναι μια δεκασέλιδη ιστορία που έγραψε ο Καρλ Μπαρκς και σχεδίασε σε συνεργασία με την μέλλουσα σύζυγό του, Γκάρε Μπαρκς, τον Νοέμβριο του 1952 και εκδόθηκε τον Ιούνιο του 1953. Στην χώρα μας το είδαμε πρώτη φορά το 1975.

ΠερίληψηEdit

Ο Ντόναλντ χρησιμοποιεί μια από τις ευρεσιτεχνίες του Κύρου για να κερδίσει σε έναν διαγωνισμό ψαρέματος, αλλά δεν αργούν όλα να πάνε στραβά...

ΥπόθεσηEdit

Ο Ντόναλντ παίρνει μέρος στον μεγάλο διαγωνισμό ψαρέματος στην Λίμνη του Βουρκοκότσυφα, για να κερδίσει το πρώτο έπαθλο, που είναι μια πορσελάνινη διακοσμητική βάρκα. Ωστόσο, έχει απογοητευτεί με τις επιδόσεις του, γιατί μέχρι στιγμής έχει πιάσει μόνο μικρά ψαράκια, ενώ οι αντίπαλοί του πιάνουν τεράστια ψάρια! Τότε, οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη εξηγούν στον θείο τους πως το δόλωμα που χρησιμοποιεί είναι η αιτία που δεν έχει πιάσει κανένα μεγάλο ψάρι, διότι οι κορυφαίοι ψαράδες, πλέον, χρησιμοποιούν για δόλωμα μόνο ειδικά εκπαιδευμένα σκουλήκια, που οι ίδιοι ανατρέφουν και φροντίζουν, Ο Ντόναλντ, ακούγοντας αυτά, αηδιάζεται από την ιδέα πως το δόλωμα παίζει πιο σημαντικό ρόλο από τις ικανότητες του ψαρά και τα ανίψια του φεύγουν, υπενθυμίζοντάς του πως το δόλωμα έχει πολύ μεγάλη σημασία πλέον στο ψάρεμα. Ο Ντόναλντ ρίχνει το αγκίστρι του στο νερό, ενώ σκέφτεται πόσο ντροπιαστικό είναι ο ψαράς να εξαρτάται από τα σκουλήκια που χρησιμοποιεί για δόλωμα. Τότε, βλέπει ένα μεγάλο ψάρι να πλησιάζει το δόλωμά του, αλλά αμέσως να αηδιάζει και να πλησιάζει το δόλωμα ενός άλλου ψαρά και να τσιμπάει αμέσως!

Ο Ντόναλντ, λοιπόν, παραδέχεται πως τα ανίψια του είχαν δίκιο και αποφασίζει να βρει και αυτός ειδικά σκουλήκια άμεσα. Όμως, οι άλλοι ψαράδες αρνούνται κατηγορηματικά να πουλήσουν τα σκουλήκια που οι ίδιοι ανέθρεψαν. Ο Ντόναλντ, αποκαρδιωμένος, ξαφνικά βρίσκει στην λίμνη του Κύρο να κρατά ένα μεγάλο ψάρι και τον ρωτά αν το έπιασε ο ίδιος. Ο Κύρος απαντά πως το ψάρι το έπιασε μια διμοιρία σκουληκιών του, το οποίο διεγείρει το ενδιαφέρον του Ντόναλντ και του ζητά να του πει περισσότερα για τα σούπερ σκουλήκια του.

Ο Κύρος και ο Ντόναλντ, λοιπόν, πηγαίνουν στο εργαστήριο του Κύρου, όπου ο εφευρέτης εξηγεί στον Ντόναλντ πως, μετά από πολύχρονη έρευνα, κατάφερε να εκπαιδεύσει σκουλήκια για να πιάνουν μόνα τους ψάρια. Δηλαδή, μπαίνουν μέσα στο νερό και πιάνουν μόνα τους ψάρια, χωρίς ο ψαράς να χρειάζεται να κάνει κάτι! Ο Κύρος δανείζει ένα τενεκεδάκι σκουλήκια στον Ντόναλντ και του λέει πως το μόνο που πρέπει να κάνε είναι να τα αφήσει στην όχθη.

PicsArt 11-10-09.31.08-1-

Τα σούπερ σκουλήκια εν δράση!

Ο Ντόναλντ, λοιπόν, επιστρέφει στην λίμνη και αφήνει τα σκουλήκια ελεύθερα. Τότε, βλέπει τα σκουλήκια να βουτούν στο νερό σε σειρά, ένα μεγάλο ψάρι να δαγκώνει το πρώτο σκουλήκι και τα υπόλοιπα να δημιουργούν μια μεγάλη αλυσίδα και να τραβούν το ψάρι έξω από το νερό στην όχθη! Ο Ντόναλντ, φυσικά, ενθουσιάζεται αφού, χάρις στα σκουλήκια αυτά, θα μπορέσει να κερδίσει τον διαγωνισμό. Μετά, τα σκουλήκια ξαναμπαίνουν στο νερό και συναντούν τον Γέρο-Μπαρούτη, το μεγαλύτερο ψάρι στην Λίμνη του Βουρκοκότσυφα. Προσπαθούν να το πιάσουν και να το τραβήξουν έξω, όμως το ψάρι είναι πολύ δυνατό και αντιστέκεται! Έτσι, ο Ντόναλντ τρέχει στο εργαστήριο του Κύρου για να ζητήσει περισσότερα σκουλήκια για να πιάσει το ψάρι που θα του εξασφαλίσει το πρώτο βραβείο. Ο Κύρος, λοιπόν, του δίνει έναν κουβά γεμάτο σκουλήκια, όμως τον προειδοποιεί να μην αμολήσει περισσότερα από 12 ταυτόχρονα, αλλιώς θα υπάρξουν προβλήματα.

Ο Ντόναλντ, όμως, ενθουσιασμένος που μπορεί να πιάσει το ψάρι, αγνοεί τα λόγια του Κύρου και αφήνει ελεύθερα 50 σκουλήκια, τα οποία καταφέρνουν και σέρνουν στην όχθη τον Γέρο-Μπαρούτη. Ο Ντόναλντ αποφασίζει να μαζέψει τα σκουλήκια, αλλά αυτά αρχίζουν να κατευθύνονται προς την λίμνη πάλι. Ο Ντόναλντ προσπαθεί να τα πιάσει, αλλά αυτά αντιστέκονται και φτάνουν στο νερό, όπου αρχίζουν να πιάνουν όλο και περισσότερα ψάρια! Ο Ντόναλντ, πανικόβλητος, φεύγει για να βρει τα ανίψια του, για να τον βοηθήσουν να μαζέψει τα σκουλήκια. Όμως, όσο εκείνος λείπει, τα σκουλήκια συνεχίζουν ακατάπαυστα την δουλειά τους. Οι άλλοι ψαράδες, σιγά σιγά, συνειδητοποιούν πως τα σκουλήκια του Ντόναλντ γίνονται όλο και πιο επικίνδυνα και φωνάζουν τον δασοφύλακα για να τα σταματήσουν. Σύντομα, επιστρέφει και ο Ντόναλντ με τους Χιούη, Λιούη και Ντιούη και, όλοι μαζί, παλεύουν να πιάσουν τα σκουλήκια και να σώσουν τα ψάρια!

PicsArt 11-10-09.30.47-1-

Ψαράδες εναντίον σκουλήκια!

Όμως, παρά τις πολύωρες προσπάθειές τους, τα σκουλήκια συνεχίζουν ακάθεκτα να πιάνουν ψάρια. Οι ψαράδες, τότε, συνειδητοποιούν πως, με αυτό το ρυθμό, τα σκουλήκια σύντομα θα αδειάσουν την λίμνη, μετά θα πάνε στις γειτονικές λίμνες και, στο τέλος, θα πιάσουν κάθε ψάρι στον πλανήτη! Ο Ντόναλντ, ωστόσο, λέει πως είναι κρίμα που τα σκουλήκια αφήνιασαν, γιατί θα μπορούσαν να διευκολύνουν το ψάρεμα. Τότε, οι εξοργισμένοι ψαράδες αντιτίθενται πως αυτό θα κατέστρεφε το ψάρεμα σαν δραστηριότητα και αποφασίζουν να τιμωρήσουν παραδειγματικά τον Ντόναλντ που, εξαιτίας του, θα εξαφανιστούν όλα τα ψάρια, ντύνοντάς τον με πίσσα και πούπουλα! Ο Ντόναλντ, θυμωμένος, λέει πως δεν τον νοιάζει, αφού, τουλάχιστον, κέρδισε το πρώτο βραβείο του διαγωνισμού με τον Γέρο-Μπαρούτη, αλλά ένας άλλος ψαράς τού φωνάζει πως δεν έπιασε ο ίδιος το ψάρι, αλλά τα σκουλήκια, και, ως εκ τούτου, αποκλείεται από τον διαγωνισμό.

Ενώ ο Ντόναλντ μαλώνει με τους άλλους ψαράδες, εμφανίζεται ο Κύρος, ο οποιος αναρωτιέται τι συμβαίνει. Οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη τού απαντούν θυμωμένα πως όλοι οι ψαράδες έχουν εξοργιστεί με τον θείο τους, εξαιτίας των σκουληκιών του. Τότε, ο Κύρος καθησυχάζει τους όλους τους παρευρισκόμενους αποκαλύπτοντας πως τα ψάρια ζουν μόνο για 12 ώρες και πως, σύντομα, θα εξαφανιστούν. Ο Κύρος, τότε, κάνει την ατυχή επιλογή να πει σε όλους πως μπορεί να ετοιμάσει και άλλα σκουλήκια, αν θέλουν, και να τα πάρουν αύριο τα χαράματα, με αποτέλεσμα να τον πάρουν στο κατόπι οι ψαράδες και ο Ντόναλντ!

ΠαρασκήνιοEdit

Η ιστορία αυτή αποτελεί την πρώτη συνεργασία του Καρλ Μπαρκς με την Μάργκαρετ 'Γκάρε' Ουίλλιαμς, που έμελλε να γίνει η τρίτη και τελευταία σύζυγός του το 1954. Η Γκάρε, στην συγκεκριμένη ιστορία, σχεδίασε με μελάνι ένα μέρος του ντεκόρ και τα λέπια των ψαριών.