FANDOM

Η ιστορία Το Γύρισμα της Τύχης είναι μια δεκασέλιδη ιστορία που έγραψε και σχεδίασε ο Καρλ Μπαρκς τον Ιούλιο του 1953 και δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά τον Απρίλιο του επόμενου έτους.

ΥπόθεσηEdit

Στην Λιμνούπολη έχει οργανωθεί ένα πανηγύρι, στο οποίο συμβαίνουν διάφορες κληρώσεις, τις οποίες σαρώνει όλες ο Γκαστόνε Γκάντερ, με αποτέλεσμα όλοι οι κάτοικοι να παραιτηθούν από τις προσπάθειες τους να κερδίσουν κάποιο τρόπαιο. Ο μόνος που δεν το βάζει κάτω είναι ο Ντόναλντ, ο οποίος αγοράζει λαχνούς για μια παμπάλαια καρέκλα, ελπίζοντας να κερδίσει τουλάχιστον αυτή.

Εν συνεχεία πάει στον πάγκο της Νταίζυ, η οποία πουλάει τυχερές σακούλες με δώρο έκπληξη, και αγοράζει μια η οποία περιέχει ένα πλαστικό λαγοπόδαρο. Ενθουσιασμένος από αυτό το εύρημα πιστεύει πως επιτέλους άλλαξε η τύχη του και πείθει τον Γκαστόνε να αγοράσει κι εκείνος λαχνούς για την καρέκλα, ώστε να δουν ποιος είναι ο πιο τυχερός.

Στην κλήρωση συμβαίνει το αδύνατο και ο Ντόναλντ κερδίζει το έπιπλο σαράβαλο, με αποτέλεσμα το κοινό να αρχίσει να τον χειροκροτεί ενώ ο τυχεράκιας καταρρέει απελπισμένος δεχόμενος τα κοροϊδευτικά σχόλια του ξαδέρφου του. Ο Γκαστόνε κάθεται πάνω στην καρέκλα που δεν κέρδισε και εκείνη σπάει, με αποτέλεσμα να αποκαλυφθεί πως έχει στα κούφια πόδια της ένα μικρό χαρτάκι, το οποίο είναι ένας χάρτης για μερικά πολύτιμα μαργαριτάρια.

Γύρισμα2

Ο Γκαστόνε απελπίζεται που έχασε στην κλήρωση...

Ο τυχεράκιας καταλαβαίνει ότι η τύχη του δεν τον απογοήτευσε και φεύγει από το πανηγύρι, πηγαίνοντας στην παραλία όπου τον οδηγεί το νέο του εύρημα. Φτάνοντας όμως καταλαβαίνει πως τα κοσμήματα βρίσκονται θαμμένα κάτω από δύο μέτρα άμμο και εκείνος αποφεύγει κάθε είδους δουλειάς, οπότε αποφασίζει να αγγαρέψει μυστικά τον ξάδερφο του να τα ξεθάψει.

Έτσι, επιστρέφει πίσω στο πανηγύρι, όπου μεταμφιεσμένος σαν Ινδός σουάμι προσεγγίζει τον Ντόναλντ, κολακεύοντας τον για την τύχη του και λέγοντας του πως εάν πάει σε ένα δέντρο θα βρει ένα θησαυρό. Το παπί πείθεται και πηγαίνει στην τοποθεσία, όπου ανακαλύπτει τον χάρτη που έχει αφήσει εκεί επίτηδες ο Γκαστόνε. Μόλις τον βρίσκει πηγαίνει αμέσως στην παραλία και αρχίζει πυρετωδώς να σκάβει για να ξεθάψει τον θησαυρό.

Ύστερα από ώρες σκληρής δουλειάς καταφέρνει και βρίσκει ένα πολύτιμο μαργαριταρένιο κολιέ, με μεγάλη αξία. Καθώς πάει χαρούμενος να φύγει συναντάει τον σουάμι, ο οποίος του λέει πως πρέπει να του δώσει το κόσμημα, καθώς αν το κρατήσει σήμερα θα γίνει άτυχος και οι χάντρες θα καταστραφούν. Ο σουάμι υπόσχεται πως θα του τα επιστρέψει το βράδυ στο ίδιο σημείο και ο Ντόναλντ τον εμπιστεύεται, αφού δεν θέλει να χαλάσει την καλή του τύχη.

Ο Γκαστόνε περήφανος για το κόλπο του αποφασίζει να συνεχίσει να εκδικείται τον ξάδερφο του, που τον κέρδισε στην κλήρωση κι έτσι αγοράζει ψεύτικες χάντρες τις οποίες τοποθετεί στο συμφωνημένο μέρος. Ο Ντόναλντ μαζί με τα ανίψια του επιστρέφουν όταν νυχτώνει και βρίσκουν το περιδέραιο, το οποίο το παπί θεωρεί ανεκτίμητο. Μόλις το βρίσκει τον προσεγγίζει ο Γκαστόνε, ο οποίος αρχίζει να συγχαίρει τον ξάδερφο του για την τύχη του και τον ρωτάει εάν μπορεί να έρθει μαζί του όταν θα δίνει το δώρο στην Νταίζυ, αφού αυτή είναι η πρόθεση του Ντόναλντ, ώστε να την δει να λαμποκοπάει από χαρά.

Γύρισμα1

Ο μεταμφιεσμένος Γκαστόνε παίρνει το κόσμημα από τον Ντόναλντ!

Ο Ντόναλντ δέχεται και οι δυο τους ξεκινούν για το σπίτι της αρραβωνιαστικιάς του, ενώ οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη δεν πείθονται από τις γαλιφιές του Γκαστόνε και αποφασίζουν να ερευνήσουν περαιτέρω την κατάσταση. Στο σπίτι της Νταίζυ ο Ντόναλντ της δίνει περήφανος το κόσμημα, όμως η αρραβωνιαστικιά του καταλαβαίνει αμέσως ότι τα μαργαριτάρια δεν είναι αληθινά, βάζοντας τα σε νερό, όπου οι χάντρες αποσυντίθενται, αφού είναι από αλεύρι και κόλλα.

Ο Ντόναλντ έχει γίνει έξω φρενών με τον σουάμι, που του έκλεψε το αληθινό περιδέραιο οπότε εμφανίζονται και τα ανίψια του, τα οποία του δείχνουν την στολή του Ινδού, την οποία βρήκαν στην ντουλάπα του τυχεράκια. Στο τέλος, ο Ντόναλντ κυνηγάει έξαλλος τον Γκαστόνε, ο οποίος του λέει πως ήθελε απλώς να αποδείξει πως είναι πιο τυχερός από εκείνον, με τον ξάδερφο του να τον καλεί να αποδείξει πως είναι και πιο γρήγορος!

ΠαρασκήνιοEdit

Ο Γκαστόνε έχει μεταμφιεστεί ξανά σε Ινδό μάντη για να ξεγελάσει τον Ντόναλντ στην κλασική πολυσέλιδη ιστορία του Καρλ Μπαρκς: Στα Ίχνη του Μονόκερω.

ΕξώφυλλαEdit