FANDOM

Η ιστορία Το Δώρο της Γιαγιάς είναι μια οχτασέλιδη ιστορία που έγραψε και σχεδίασε ο Καρλ Μπαρκς τον Μάρτιο του 1956 και δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά τον Δεκέμβριο του 1956.

ΠερίληψηEdit

Ο Κύρος αποφασίζει να επισκεφτεί το αγρόκτημα της Γιαγιάς Ντακ για να κάνει διάλειμμα από τις εφευρέσεις. Ωστόσο, δεν καταφέρνει να μείνει μακριά από τις κατασκευές για πολύ...

ΥπόθεσηEdit

Ο Κύρος Γρανάζης, κουρασμένος, εξετάζει διάφορες εφευρέσεις του, παρέα με τον Γλόμπο, οι οποίες περιλαμβάνουν έναν αθόρυβο πύραυλο, μια μελλοντογραφική μηχανή που φωτογραφίζει τα πράγματα όπως θα είναι σε 20 χρόνια, και μια λοσιόν τριχοφυΐας για παλιές πετούγιες. Παρ’ όλες τις επιτυχίες του, ο Κύρος είναι εξουθενωμένος και αποφασίζει να κλείσει το εργαστήριο και να πάει στο αγρόκτημα της Γιαγιάς Ντακ, μαζί με τον Γλόμπο, για να περάσουν τα Χριστούγεννα μακριά από την πόλη.

Έτσι, στο αγρόκτημα της Γιαγιάς Ντακ, η Γιαγιά Ντακ προσφέρει στον Κύρο το γωνιακό δωμάτιο έτσι ώστε εκείνος να χαλαρώσει. Στο δωμάτιο, ο Κύρος, ενώ ξεκουράζεται πάνω στο κρεβάτι, κοιτάζει την παλιά λάμπα πετρελαίου οροφής της Γιαγιάς Ντακ. Τότε, αρχίζει να σκέφτεται πως θα μπορούσε να εφεύρει ένα καύσιμο που θα μπορούσε να την κρατήσει αναμμένη επ’ αόριστον, όμως θυμάται πως δεν πρέπει να ασχοληθεί με εφευρέσεις και γυρίζει πλευρό, όπου βλέπει έναν λαβομάνο. Τότε, αρχίζει να αναλογίζεται πως θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει κάποια χημική ουσία που απορροφά το νερό από την ατμόσφαιρα και θα κρατούσε τον λαβομάνο γεμάτο όλη μέρα, προτού θυμηθεί, για άλλη μια φορά, πως ήρθε στο αγρόκτημα για να μην εφεύρει κάτι. Τελικά, αγανακτεί με τον εαυτό του και αποφασίζει να βγει έξω, για να σταματήσει να σκέφτεται τις εφευρέσεις.

Έξω, ο Κύρος συναντά τον Πασχάλη, ο οποίος αρμέγει μια αγελάδα. Ο Κύρος παρατηρεί πως το άρμεγμα της αγελάδας είναι κουραστική δουλειά, καθώς επίσης και πως η αγελάδα τρώει σανό. Ο Κύρος, λοιπόν, αρχίζει να αναρωτιέται αν υπάρχει κάποιος τρόπος να παραχθεί γάλα από σανό, παρακάμπτοντας την αγελάδα! Ο Κύρος τρέχει για να βρει τα εργαλεία την Γιαγιάς Ντακ για να εφεύρει μια μηχανή παραγωγής γάλατος από σανό, όταν ο Πασχάλης τού θυμίζει πως έχει έρθει στο αγρόκτημα για να ξεκουραστεί από τις εφευρέσεις του. Εν τω μεταξύ, ο Γλόμπος αρχίζει να μαλώνει με μια οικόσιτη πάπια του αγροκτήματος. Ο Κύρος συνειδητοποιεί πως έχει κολλήσει με τις εφευρέσεις, μα λέει στον Πασχάλη πως, στην τελική, κάποιος πρέπει να φτιάξει αυτή την συσκευή και, μάλιστα, θα το δώσει σαν χριστουγεννιάτικο δώρο στην Γιαγιά Ντακ!

PicsArt 03-19-10.25.51-1-

Η θαυματουργή εφεύρεση του Κύρου!

Έτσι, ο Κύρος κατασκευάζει το θαυματουργό μηχάνημα παραγωγής γάλατος από σανό. Ο Πασχάλης τοποθετεί σανό σε μια τρύπα και, αφού ο Κύρος προσθέσει λίγο νερό για να μην βγει κρέμα, από το μηχάνημα βγαίνει ένα ποτήρι φρέσκο γάλα! Εκείνη την ώρα, ο Γλόμπος, με σπασμένη την λάμπα από το τσακωμό του με την πάπια, πλησιάζει τον Κύρο, κρατώντας μια δεύτερη λάμπα, ζητώντας ο Κύρος να του αλλάξει την λάμπα. Ενώ ο Κύρος αλλάζει την λάμπα του Γλόμπου, ρωτά τον Πασχάλη, ο οποίος πίνει το γάλα που μόλις βγήκε από την εφεύρεση, από πού προέρχεται το σανό, και ο Πασχάλης απαντά πως προέρχεται από σπόρους στο έδαφος. Ο Κύρος αναλογίζεται πόσος πολύς κόπος απαιτείται για να φτιαχτεί σανό από σπόρους και πως πρέπει να βρει ένα τρόπο να φτιάχνει γάλα χωρίς σανό! Ο Πασχάλης, ανήσυχος, λέει στον Κύρο πως εκείνος δεν ήρθε εδώ για να ασχοληθεί με εφευρέσεις, αλλά ο Κύρος εναντιώνεται, λέγοντας πως, προηγουμένως, δεν γνώριζε πως δούλευαν τόσο πολύ στο αγρόκτημα χωρίς λόγο. Ο Πασχάλης προσπαθεί να επαναφέρει τον Κύρο, μα εκείνος αρχίζει να εξετάζει το χώμα και να σκέφτεται πως ίσως να μπορέσει να φτιάξει γάλα μόνο από το χώμα. Ταυτόχρονα, ο Γλόμπος πάει να πάρει εκδίκηση από την πάπια, αλλά εκείνη εμφανίζεται παρέα με ένα ολόκληρο σμήνος παπιών, από τις οποίες ο Γλόμπος γλυτώνει σκαρφαλώνοντας πάνω στον Κύρο.

Ο Κύρος, λοιπόν, αποφασίζει να διαλύσει την θεριζοαλωνιστική μηχανή της Γιαγιάς Ντακ, για να φτιάξει μια μηχανή που θα φτιάχνει γάλα από χώμα! Ο Πασχάλης, πανικόβλητος, προσπαθεί να τον σταματήσει, ανήσυχος πως θα χάσει την δουλειά του, αλλά ο Κύρος τον καθησυχάζει πως θέλει απλώς να διευκολύνει την δουλειά του, όχι να την χάσει. Την ίδια ώρα, ο Γλόμπος προσπαθεί να πάρει ένα αυγό από το κοτέτσι, μα του επιτίθεται μια κότα και το αυγό σπάει πάνω στην λάμπα του!

Πιο μετά, ο Κύρος ολοκληρώνει την εφεύρεσή του, και αποφασίζει να την βελτιώσει έτσι ώστε να φτιάχνει γάλα με τέσσερις γεύσεις. Τότε, συναντά ξανά τον Πασχάλη, ο οποίος κουβαλά έναν κουβά γεμάτο με χυλό από κριθάρι για να ταΐσει τα γουρούνια. Ωστόσο, ο Κύρος αναλογίζεται πως ο Πασχάλης πρέπει να κοπιάζει πολύ για να φτιάξει τον χυλό από το κριθάρι, απλά για μερικές μπριζόλες. Ο Πασχάλης υποθέτει πως ο Κύρος θα βρει τρόπο να δώσει χώμα ως τροφή στα γουρούνια, αλλά ο Κύρος διορθώνει τον Πασχάλη πως θα ανακαλύψει έναν τρόπο να φτιάχνει κρέας από το χώμα! Έτσι, αρχίζει να αποσυναρμολογεί το μηχάνημά του, ώστε να φτιάχνει όλα τα αγροτικά προϊόντα χρησιμοποιώντας μόνο χώμα!

PicsArt 03-19-10.26.28-1-

Η Γιαγιά Ντακ βρίσκει μια... ανορθόδοξη λύση στο πρόβλημα του Κύρου!

Κάποια στιγμή, η Γιαγιά Ντακ συνειδητοποιεί πως ο Κύρος δεν βρίσκεται στο δωμάτιό του και τον εντοπίζει έξω, την στιγμή που ολοκληρώνει την εφεύρεσή του. Ταυτόχρονα, ο Γλόμπος αρχίζει να μαζεύει και να επεξεργάζεται σωλήνες που ξέμειναν από την εφεύρεση του Κύρου. Η Γιαγιά Ντακ υπενθυμίζει στον Κύρο πως ήρθε στο αγρόκτημά της για να ξεκουραστεί, μα ο Κύρος εξηγεί πως έφτιαξε την συσκευή του για να ξεκουραστεί εκείνη. Στην συνέχεια, ο Πασχάλης βάζει λίγο χώμα στην μια σχισμή της εφεύρεσης και ο Κύρος επιδεικνύει τις δυνατότητές της, παράγοντας αυγά, κρέας, λαχανικά και φρούτα! Αυτό εκπλήττει την Γιαγιά Ντακ, η οποία παραδέχεται πως η εφεύρεση αυτή θα έκανε την ζωή της ίδιας και του Πασχάλη πιο απλή, μα η ίδια και τα ζώα της δεν θα είχαν τίποτα να κάνουν: το αγρόκτημα θα γίνονταν ένα εργοστάσιο! Ο Κύρος νιώθει λυπημένος, ακούγοντας αυτή την οπτική, αλλά η Γιαγιά Ντακ ξέρει τι πρέπει να κάνει. Οπότε, η Γιαγιά Ντακ ζητά από τον Πασχάλη να φέρει μια καρέκλα και μπόλικο σκοινί για να δέσει τον Κύρο και να τον εμποδίσει από το να εφεύρει τίποτα άλλο και εκείνος να χαλαρώσει επιτέλους! Ωστόσο, δέχεται το δώρο του και αποφασίζει να το χρησιμοποιήσει όταν θα χρειαστεί και εκείνη να χαλαρώσει. Τέλος, βλέπουμε πως ο Γλόμπος έχει κατασκευάσει μια πανοπλία, για να κυνηγήσει την πάπια με την οποία μάλωνε προηγουμένως!

ΠαρασκήνιοEdit

Η ιστορία αυτή είναι η μοναδική συνεισφορά του Καρλ Μπαρκς στο ετήσιο άλμπουμ Christmas Parade.

Στην Ελλάδα, η ιστορία έχει εκδοθεί με τους τίτλους «Εφευρέσεις στην εξοχή» (1967) και «Εφευρέτης για Δέσιμο!» (1973)