FANDOM

Η ιστορία Το Πρώτο Ταξίδι είναι μια δεκασέλιδη ιστορία που έγραψε ο Στέφαν Πετρούτσα και σχεδίασε ο Σήζαρ Φεριόλι Πελάεζ η οποία δημοσιεύθηκε τον Οκτώβριο του 2002. Στην χώρα μας την έχουμε δει στο ΚΟΜΙΞ 5 (Β΄ Περίοδος).

ΠερίληψηEdit

Ο Μίκυ αποφασίζει να επαναφέρει στο προσκήνιο ένα παλιό ατμόπλοιο που οδήγησε ο ένας συγγενής του, αλλά θα πέσει θύμα σαμποτάζ…

ΥπόθεσηEdit

Ο Μίκυ Μάους έχει επισκεφθεί το μουσείο του Μίκυ Σίτυ, όπου θαυμάζει το ανακαινισμένο, παλιό ποταμόπλοιο «Ο Κεφάτος Ουίλλυ», των αρχών του 20ου αιώνα, που ανακατασκευάστηκε με αφορμή την συμπλήρωση διακοσίων χρόνων από την δημιουργία της πόλης. Ο Μίκυ νομίζει ότι έχει κάπου ξαναδεί το σκάφος, όταν ξαφνικά εμφανίζεται από μέσα του ένα φάντασμα, που είναι ακριβώς ίδιο με αυτόν, καθώς και άλλες μορφές.

Το κοινό έντρομο τρέπεται σε φυγή και ο Μίκυ συνειδητοποιεί που έχει ξαναδεί το ατμόπλοιο, οπότε επιστρέφει σπίτι του, όπου αρχίζει να ψάχνει τα οικογενειακά κειμήλια στην σοφίτα του. Βρίσκει σε ένα λεύκωμα του πως ένας θείος του, ονόματι Μάικ ήταν να οδηγήσει το καράβι, με αφορμή τα εκατό χρόνια του Μίκυ Σίτυ, αλλά ο δήμαρχος έκρινε πως το πλοίο δεν ήταν ασφαλές και το οδήγησε στην απόσυρση, απογοητεύοντας το πλήρωμα του.

Πλέον που το πλοίο ξανασυναρμολογήθηκε το πλήρωμα θέλει να το δει να εκπληρώνει τον αρχικό του σκοπό, οπότε ο Μίκυ επιστρέφει στο μουσείο, για να μιλήσει με τα φαντάσματα. Ο θείος Μάικ του λέει πως ο δήμαρχος πριν εκατό χρόνια είχε επενδύσει σε παλιά πλωτά μέσα, οπότε δεν έβλεπε με καλό μάτι την πρόοδο που συνιστούσε το ατμόπλοιο και χρησιμοποιώντας την ισχύ του απαγόρεψε τον απόπλου του.

Το φάντασμα του εξηγεί πως αφού είναι σαν καινούριο το σκαρί πρέπει να εκπληρώσει τον αρχικό του σκοπό, και ο Μίκυ μεταφέρει την επιθυμία τους στον διευθυντή του μουσείου. Εκείνος μιλάει με τον δήμαρχο, που συμφωνεί ο «Κεφάτος Ουίλλυ» να πλεύσει στο ποτάμι, με αφορμή τα διακόσια χρόνια από την δημιουργία του Μίκυ Σίτυ.

Ο Μίκυ θα είναι ο καπετάνιος, ενώ και το ιστορικό πλήρωμα θα τον συνοδεύσει. Την επόμενη μέρα, αφού διαδίδονται τα νέα ένας απόγονος του παλαιού δημάρχου αρχίζει να μιλάει στον κόσμο για την επικινδυνότητα του σκάφους, λέγοντας πως πρέπει να ακυρωθεί ο απόπλους του, όπως είχε κάνει ο προπάππους του.

Ουίλλι

Ο διευθυντής δέχεται το ατμόπλοιο να πλεύσει στο ποτάμι, ενθουσιάζοντας τον Μίκυ και τα φαντάσματα!

Ο Μίκυ του εξηγεί πως το πλοίο είναι απολύτως ασφαλές, αλλά ο άντρας αποφασίζει πάση θυσία να σαμποτάρει την επίδειξη, για να σώσει την τιμή της οικογένειας του. Έτσι, όταν φτάνει η μέρα που το ατμόπλοιο σαλπάρει, με τον Μίκυ στο τιμόνι, ο άντρας με ένα υποβρύχιο είναι έτοιμος να το βυθίσει στον πάτο του ποταμιού.

Μολονότι όλα φαίνονται ήρεμα στην βόλτα του σκάφους, με τον θείο Μάικ να είναι χαρούμενος, ξαφνικά το υποβρύχιο εμβολίζει το πλοίο. Ο «Ουίλλυ» όμως είναι ιδιαίτερα γερό σκαρί και δεν παθαίνει τίποτα, αντίθετα, το υποβρύχιο αρχίζει να μπάζει νερά και καταλήγει στον βυθό.

Ο θείος του Μίκυ του λέει να βουτήξει στον βυθό, ενώ τα φαντάσματα θα του φωτίζουν με την απόκοσμη λάμψη τους τον δρόμο, για να προσανατολιστεί στα λασπώδη νερά. Ο Μίκυ δένει ένα σκοινί στο υποβρύχιο, αλλά ο άντρας μέσα είναι ακόμα αμετανόητος και πιστεύει πως το ποντίκι συκοφαντεί τον πρόγονο του.

Ουίλλι2

Ο Μίκυ ετοιμάζεται να σώσει τον ναυαγισμένο του εχθρό...

Έτσι, τα φαντάσματα, που ξαφνικά αποκτούν υλική υπόσταση, τραβούν τον Μίκυ μακριά από το σκάφος, αφήνοντας τον παλαβό σαμποτέρ στην μοίρα του. Ο άντρας όμως αναγκάζεται απελπισμένος να παραδεχθεί πως ο προπάππους του ήταν απατεώνας και ψεύτης, οπότε τα φαντάσματα αφήνουν τον Μίκυ να επέμβει.

Ο άνθρωπος σώζεται χάρη στις προσπάθειες του ποντικιού ενώ έχει πλέον κερδίσει και την συγχώρεση των φαντασμάτων. Στο τέλος, το αρχικό πλήρωμα αποχωρεί, ενώ ο Μίκυ τους χαιρετάει χαρούμενος και περήφανος, που είχε προγόνους ναυτικούς και όχι αεροπόρους!

ΠαρασκήνιοEdit

Η ιστορία Το Πρώτο Ταξίδι αποτελεί έναν φόρο τιμής του Στέφαν Πετρούτσα και του Σήζαρ Φεριόλι Πελάεζ στο κλασικό καρτούν Ατμόπλοιο Ουίλλυ. Ο πρωτότυπος τίτλος της ιστορίας Steamboat Willies παραπέμπει ευθέως στο συγκεκριμένο καρτούν, που στα αγγλικά τιτλοφορείται Steamboat Willie.

Το συγκεκριμένο καρτούν, που κυκλοφόρησε το 1928 έχει τεράστια ιστορική σημασία, αφού αποτελεί την πρώτη παγκόσμια εμφάνιση του Μίκυ Μάους. Στην μικρού μήκους ασπρόμαυρη ταινία, που είχε γυρίσει o ίδιος ο Ουώλτ Ντίσνεϋ, εμφανίζεται ο Μίκυ να οδηγεί το ατμόπλοιο «Ουίλλυ», που ανήκει στον Μαύρο Πητ και στο οποίο επιβιβάζεται η Μίννι.

Steamboat Willie

Αφίσα του καρτούν Steamboat Willie, στην οποία φαίνονται οι χαρακτηριστικές ομοιότητες με τα φαντάσματα που έχει σχεδιάσει ο Φεριόλι στην ιστορία.

Ο Μίκυ σφυρά και τραγουδάει, όπως στην ιστορία, συνδυάζοντας ήχο και κίνηση, γεγονός πρωτοποριακό για την εποχή και προσπαθεί να κερδίσει την εκτίμηση της Μίννι, παρά την σκληρότητα του Πητ. Στην ιστορία Το Πρώτο Ταξίδι ο Πετρούτσα εντάσσει το συγκεκριμένο γεγονός στο σύγχρονο κόσμο του διάσημου ποντικού, παρουσιάζοντας έναν πρόγονο του να έχει οδηγήσει το ατμόπλοιο.

Ο Σήζαρ Φεριόλι από την δική του πλευρά καταφέρνει να εντάξει τον αναγνώστη στην σωστή ατμόσφαιρα, σχεδιάζοντας τα φαντάσματα με ένα στυλ που θυμίζει έντονα τα πρωτόλεια του Μίκυ. Με αυτή την μορφή τον σχεδίαζε ο Ουμπ Άιβερκς, βασικός σχεδιαστής των Στούντιο Ντίσνεϋ εκείνη την εποχή και θεμελιωτής, με τον Ντίσνεϋ, του εικονικού ποντικού.

Τέλος, αξίζει να επισημανθεί πως στο τελευταίο καρέ της ιστορία όταν ο Μίκυ αναφέρεται στο γεγονός ότι έχει προγόνους ναυτικούς κι όχι αεροπόρους αναφέρεται σε ένα επόμενο καρτούν με τον Μίκυ, το Plane Crazy, που βγήκε το 1929. Σε εκείνη την ταινία ο Μίκυ πετάει με ένα αυτοσχέδιο αεροπλάνο κάνοντας βόλτες με την Μίννι, η διασκευή μάλιστα της ταινίας σε κόμικς αποτέλεσε την πρώτη εμφάνιση του Μίκυ στην ένατη τέχνη. Ο Πετρούτσα λοιπόν υπονοεί κάποια συνέχεια της ιστορία, η οποία όμως δεν έχει μέχρι στιγμής δημιουργηθεί.

ΕξώφυλλαEdit