FANDOM

Η ιστορία Το Σπήλαιο των Ανέμων είναι μια δεκασέλιδη ιστορία που έγραψε και σχεδίασε ο Καρλ Μπαρκς τον Σεπτέμβριο του 1959 και δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά τον Απρίλιο του επόμενου έτους. Στην χώρα μας την έχουμε δει και στο ΚΟΜΙΞ 6 (Β΄ Περίοδος).

ΥπόθεσηEdit

Ο Κύρος Γρανάζης κάνει την συνηθισμένη βόλτα με το καροτσάκι του προκειμένου να πουλήσει εφευρέσεις, όταν φτάνει στην γειτονιά των τραπεζιτών, όπου οι Μουργόλυκοι έχουν στήσει καρτέρι. Ο Σκρουτζ, που έχει τον γραφείο του στην γειτονιά, τον βάζει μέσα στο κτήριο του, προκειμένου να του αναθέσει μια δουλειά.

Ο κροίσος χρειάζεται την βοήθεια του εφευρέτη, προκειμένου να βρει ένα τρόπο να μεταφέρει τα λεφτά του σε ένα ασφαλές μέρος, καθώς οι κακοποιοί έχουν στήσει καραούλι έξω από το κτήριο του, περιμένοντας να τον ληστέψουν. Ο ιδιοφυής Κύρος τότε του προτείνει να αγοράσει με τα λεφτά του ομόλογα του δήμου της Λιμνούπολης, οπότε μετά ο στρατός θα αναλάβει την μεταφορά των χρημάτων του.

Σπηλιά1

Οι Μουργόλυκοι στήνουν καρτέρι έξω από το γραφείο του Σκρουτζ.

Ο Σκρουτζ ενθουσιάζεται με την ιδέα και αφού δίνει στον εφευρέτη την αμοιβή του, τρέχει να την εφαρμόσει. Ύστερα από λίγες μέρες όμως ο μεγιστάνας επισκέπτεται τον Κύρο με το ελικόπτερο του και ξαναζητά την βοήθεια του, καθώς έχει χάσει τα λεφτά του.

Συγκεκριμένα, αφού μετέτρεψε την περιουσία του σε ομόλογα, αποφάσισε να τα κρύψει στα Αιολικά Όρη, ώστε να είναι ασφαλή αλλά έχουν εξαφανιστεί από την κρυψώνα τους. Ο Κύρος πηγαίνει με τον κροίσο να επιθεωρήσει την περιοχή των βουνών, τα οποία κρύβουν μερικά μυστήρια, όπως ότι φυσάνε σαν άρπες όταν υπάρχει θύελλα.

Καθώς επιθεωρούν τις δαιδαλώδεις σπηλιές του βουνού, μια καταιγίδα ξεσπάει και ξαφνικά το σπήλαιο μετατρέπεται σε έναν τεράστιο αεραγωγό, ο οποίος παρασύρει τον Σκρουτζ και τον εφευρέτη και είναι αυτό που οδηγεί στον ήχο της άρπας που ακούγεται.

Οι δυο τους καταλαβαίνουν ότι τα ομόλογα τα έχει πάρει ο αέρας και μάλιστα τα έχει συγκεντρώσει σε μια τεράστια μάζα πάνω από το βουνό, εξαιτίας μιας γιγάντιας δίνης ανέμου. Ο Κύρος αποφασίζει να επισκευάσει το ελικόπτερο, που έχει καταστραφεί από την θύελλα και να επιστρέψει στο εργαστήριο του, για να φτιάξει κάτι και να μαζέψουν τα χαρτιά.

Εν τω μεταξύ στην πόλη, ο στρατός έχει αναλάβει να διώξει τους Μουργόλυκους, μιας και ο Σκρουτζ έχει παραχωρήσει την περιουσία του στην πόλη. Οι παράνομοι παίρνουν το αεροπλάνο και καθώς πετάνε πάνω από τα Αιολικά Όρη βλέπουν τα πολύτιμα ομόλογα, τα οποία αποφασίζουν να κλέψουν, προσαρμόζοντας ένα αλεξίπτωτο στην ουρά του αεροπλάνου, το οποίο θα τα μαζέψει όλα μαζί.

Ο Κύρος αποφασίζει να αλλάξει τακτική και αφού διατάζει τον Γλόμπο να προσπαθήσει να σταματήσει τους κανάγιες με ριπές ενέργειας κάνει τον κινητήρα του ελικοπτέρου χίλιες φορές πιο δυνατό και τον τοποθετεί σε μια σπηλιά, αντιστρέφοντας την ροή του αέρα.

Σπηλιά2

Τα Αιολικά Όρη ακούγονται σαν άρπα!

Ο Γλόμπος πράγματι καταφέρνει να εμποδίσει με τις ακτίνες του προσωρινά τους Μουργόλυκους, αλλά σύντομα εξουθενώνεται, την κατάλληλη στιγμή όμως ο Κύρος ενεργοποιεί τον κινητήρα του οχήματος. Ο άνεμος διατρέχει αντίστροφα τις σπηλιές και παρασύρει το αεροπλάνο των απατεώνων στο βουνό, όπου προσκρούει στα βράχια, σώζοντας την περιουσία του Σκρουτζ.

Στο τέλος, ο μεγιστάνας έχει πάρει πίσω τα ομόλογα του και σχολιάζει πόσο ωραία ακούγονται οι κλάψες των Μουργόλυκων στα βουνά!

ΠαρασκήνιοEdit

Η ιστορία Το Σπήλαιο των Ανέμων δημοσιεύθηκε τον Απρίλιο του 1960 στις Η.Π.Α., σε ένα τεύχος που ήταν εξ ολοκλήρου αφιερωμένο στο Κύρο Γρανάζη, στα πλαίσια της σειράς Four Color Comis της εκδοτικής Dell. Το τεύχος περιείχε ιστορίες, με ήρωα τον πασίγνωστο εφευρέτη, οι οποίες ήταν όλες σχεδιασμένες από το πενάκι του Καρλ Μπαρκς. Η συγκεκριμένη δεκασέλιδη ήταν η μεγαλύτερη του τεύχους και είχε ως πρωταγωνιστές τρεις από τις πιο διάσημες δημιουργίες του Παπιάνθρωπου, δηλαδή τον Κύρο, τον Σκρουτζ και τους Μουργόλυκους.

ΕξώφυλλαEdit