FANDOM

Η ιστορία Το Τρομερό Μυστικό του Γκαστόνε είναι μια δεκασέλιδη ιστορία που έγραψε και σχεδίασε ο Καρλ Μπαρκς τον Αύγουστο του 1951, η οποία δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά τον Μάιο του επόμενου έτους.

ΠερίληψηEdit

Οι Ντακ αποφασίζουν να ανακαλύψουν το μυστικό πίσω από την ασυναγώνιστη τύχη του Γκαστόνε, μα τελικά ανακαλύπτουν... ένα άλλο μυστικό του!

ΥπόθεσηEdit

Μια μέρα, ο Ντόναλντ και οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη αποφασίζουν να παρακολουθήσουν τον Γκαστόνε, περίεργοι να ανακαλύψουν πόσο τυχερός είναι ο τυχεράκιας συγγενής τους και πώς είναι τόσο τυχερός. Επιπλέον, αναρωτιούνται αν είναι γενικά τόσο τυχερός όσο είναι μαζί τους και αν όντως η τύχη του τού προσφέρει όσα επιθυμεί. Έτσι, στέκονται κοντά στο σπίτι του Γκαστόνε, ο οποίος βγαίνει έξω κρατώντας ένα άδειο καλάθι για να πάει να ψωνίσει. Ενώ ο Γκαστόνε προχωρά αμέριμνος τραγουδώντας, του πέφτει ένα φύλλο χαρτί, το οποίο οι Ντακ, που έχουν πάρει τον Γκαστόνε στο κατόπι, ανασύρουν. Βλέπουν πως είναι η λίστα του για τα ψώνια στην οποία περιλαμβάνονται: μια ντουζίνα αυγά, μια φραντζόλα ψωμί, ένα μπουτάκι αρνίσιο, μια μηλόπιτα, κρέμα γάλακτος και μια σούστα.

Στην συνέχεια, ενώ ο Γκαστόνε περπατά, συναντά την κότα της κυρίας Τζόουνς, η οποία κακαρίζει χαρούμενη. Ο Γκαστόνε παρατηρεί πως κακαρίζει όπως κακαρίζουν οι κότες όταν έχουν κάνει ένα αυγό. Έτσι, ο Γκαστόνε ψάχνει ανάμεσα στους θάμνους στο παρτέρι δίπλα του και βρίσκει την φωλιά της κότας, που είναι γεμάτη με μια ντουζίνα αυγά! Οι Ντακ παρακολουθούν αυτή την σκηνή και ο Ντόναλντ, εκνευρισμένος, καθησυχάζει τα ανίψια του, λέγοντας πως οποιοσδήποτε θα μπορούσε να είχε βρει την φωλιά και πως το γεγονός πως ο Γκαστόνε την βρήκε δεν σημαίνει τίποτα.

Πιο κάτω, ο Γκαστόνε περνά έξω από το σπίτι των νεόνυμφων την γειτονιάς, οι οποίοι μαλώνουν πάλι. Συγκεκριμένα, η σύζυγος βρίζει και ουρλιάζει στον σύζυγό της, επειδή εκείνος άργησε τρία λεπτά για το μεσημεριανό γεύμα! Αυτή είναι τόσο εξοργισμένη, που αρχίζει να πετά από το παράθυρο όλα τα φαγητά που ετοίμασε! Οπότε, αρχίζουν να πετάγονται μια φραντζόλα σπιτικού φρέσκου ψωμιού, που την πιάνει ο Γκαστόνε, ένα ταψί με αρνίσιο μπουτάκι στον φούρνο με πατάτες και σάλτσα, το οποίο πιάνει ο Γκαστόνε, μια τούρτα βατόμουρο, την οποία ο Γκαστόνε δεν θέλει και δεν πιάνει, με αποτέλεσμα να καταλήξει στο κεφάλι του Ντόναλντ, και μια μηλόπιτα, την οποία ο Γκαστόνε πιάνει.

Οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη έχουν, πλέον, πειστεί για την ανίκητη τύχη του Γκαστόνε, αλλά ο Ντόναλντ τούς υπενθυμίζει πως έχουν μείνει δύο πράγματα από την λίστα: η κρέμα γάλακτος και η σούστα. Πράγματι, ο Γκαστόνε είναι έτοιμος να μπει στην αυλή του όταν, ξαφνικά, εμφανίζεται κάποιος καβάλα σε μια σούστα. Αυτός ο κάποιος δεν είναι άλλος από τον Κύρο Γρανάζη, ο οποίος είναι ιδρωμένος και εξαντλημένος, ενώ στην πλάτη του έχει γαντζώσει με σκοινιά ένα κουτί. Ο Γκαστόνε ρωτά τον Κύρο τι κάνει και ο Κύρος τού απαντά πως νόμιζε πως, αν χοροπηδούσε πάνω κάτω με την σούστα, θα μπορούσε να μετατρέψει την κρέμα γάλακτος, που βρίσκεται μέσα στο κουτί, σε βούτυρο, αλλά μέχρι τώρα η μέθοδός του δεν ήταν αποτελεσματική. Έτσι, ο Κύρος, εκνευρισμένος, αφήνει στον Γκαστόνε την σούστα και το μπουκάλι με την κρέμα γάλακτος και αποφασίζει να γυρίσει σπίτι του, ώστε να επιχειρήσει να βρει κάποιο τρόπο να φτιάξει ποπκόρν με βούτυρο χωρίς να βάλει βούτυρο!

Με αυτό τον τρόπο, ο Γκαστόνε απέκτησε, τελικά, όλα τα πράγματα που ήθελε, χάρις στην τύχη του, αποκαρδιώνοντας τους Ντακ. Ωστόσο, ο Ντόναλντ, θυμωμένος, δηλώνει πως σίγουρα η τύχη του Γκαστόνε έχει κάποιο όριο και έχει μια ιδέα για να το ανακαλύψει. Έτσι, οι Ντακ επισκέπτονται τον Γκαστόνε, ο οποίος τρώει τα φαγητά που βρήκε προηγουμένως και ο Ντόναλντ λέει στον Γκαστόνε πως θέλουν να δουν αν η τύχη του μπορεί να τον βοηθήσει να επιτύχει μια πολύ δύσκολη διαδικασία. Ο Γκαστόνε, ενοχλημένος, απαντά πως αν απαιτεί εργασία αυτό, δεν πρόκειται να το κάνει. Ο Ντόναλντ τον επιβεβαιώνει πως δεν απαιτεί δουλειά αυτή η δοκιμασία και προσθέτει περιπαικτικά πως θα είναι εύκολη για αυτόν η δοκιμασία, αν φυσικά η τύχη του είναι τόσο παντοδύναμη όσο ο Γκαστόνε ισχυρίζεται. Θιγμένος, ο Γκαστόνε αφήνει στην άκρη το φαΐ του και δέχεται να πραγματοποιήσει την δοκιμασία. Τότε, ο Ντόναλντ αποκρίνεται πως ο Γκαστόνε πρέπει απλώς να ζητήσει από τον Σκρουτζ να του χαρίσει χρήματα! Ο Γκαστόνε, αγχωμένος. Προσπαθεί να αποφύγει την διαδικασία, αλλά ο Ντόναλντ είναι αποφασισμένος και σπρώχνει τον Γκαστόνε έξω για να τον πάει στο θησαυροφυλάκιο του Σκρουτζ.

PicsArt 03-17-10.38.24-1-

Για πρώτη φορά, ο Σκρουτζ Μακ Ντακ χαρίζει ψρήματα, μπροστά στα έκπληκτα μάτια των συγγενών του!

Εν τω μεταξύ, στο γραφείο του Σκρουτζ, ο μεγιστάνας είναι απεγνωσμένος και απελπισμένος, διότι το εισόδημά του έχει πέσει στο ένα δισεκατομμύριο δολάρια την ώρα! Ο Σκρουτζ διαβάζει, λοιπόν, ένα παλιά βιβλίο περί οιωνών, που λέει πως, αν θέλει κανείς να αλλάξει την κακή του τύχη, πρέπει να κάνει κάτι που δεν έχει κάνει ποτέ στην ζωή του. Ο Σκρουτζ σκέφτεται και συνειδητοποιεί πως δεν έχει ποτέ χαρίσει λεφτά στην ζωή του και πως αυτό είναι που πρέπει να κάνει για να αλλάξει η τύχη του! Εκείνη την στιγμή, ο Ντόναλντ σπρώχνει τον Γκαστόνε μέσα στο γραφείο του Σκρουτζ. ΟΙ Σκρουτζ λέει στον Γκαστόνε πως είχε μόλις αποφασίσει να χαρίσει ένα τσουβάλι χρήματα στο πρώτο άτομο που θα έμπαινε στο γραφείο του και, έτσι, δίνει στον Γκαστόνε ένα τσουβάλι χρήματα, σοκάροντας τον Γκαστόνε, τον Ντόναλντ και τους Χιούη, Λιούη και Ντιούη και κάνοντάς τους να λιποθυμήσουν!

Πλέον, ο Ντόναλντ και οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη έχουν αποδεχτεί πως η τύχη του Γκαστόνε είναι ακαταμάχητη και αναρωτιούνται γιατί ο Γκαστόνε είναι τόσο τυχερός. Πιθανολογούν πως ο Γκαστόνε έχει κάποιο πολύ ισχυρό φυλαχτό και ο Ντόναλντ αποφασίζει να πάνε στο σπίτι του Γκαστόνε για να βρουν περισσότερες πληροφορίες για το φυλαχτό αυτό, καθώς και έναν τρόπο να αποκτήσουν και οι ίδιοι ένα τόσο φοβερό φυλαχτό, Στο σπίτι του Γκαστόνε, οι Ντακ αρχίζουν να ψάχνουν πάνω κάτω για το φυλαχτό, εκνευρίζοντας τον Γκαστόνε. Τότε, ο Ντόναλντ βλέπει ένα χρηματοκιβώτιο και ρωτά τον Γκαστόνε τι έχει μέσα και ο Γκαστόνε, θυμωμένος, αρνείται να απαντήσει. Ο Ντόναλντ παρατηρεί πως, δίπλα από το χρηματοκιβώτιο, βρίσκεται το σακί με τα χρήματα που χάρισε ο Σκρουτζ στον Γκαστόνε, άρα το χρηματοκιβώτιο δεν έχει τιμαλφή. Ο Γκαστόνε αποκρίνεται πως μέσα στο χρηματοκιβώτιο έχει βάλει κάτι άλλο και απαιτεί από τον Ντόναλντ να φύγει από το σπίτι του. Ο Ντόναλντ, περίεργος, χτύπα το χέρι του πάνω στο χρηματοκιβώτιο και διαπιστώνει πως ακούγεται άδειο και προτείνει να το ανοίξουν για να δουν τι έχει μέσα. Ο Γκαστόνε τότε, αρνείται κατηγορηματικά, υποστηρίζοντας πως κανένας δεν πρέπει να δει τι έχει μέσα το χρηματοκιβώτιο, ούτε καν ο ίδιος, και σπρώχνει τον Ντόναλντ μακριά. Ο Ντόναλντ ρωτά να μάθει τον λόγο και ο Γκαστόνε απαντά, προτού διώξει κλοτσηδόν τον Ντόναλντ από το σπίτι του, πως, αν μαθευτεί τι έχει μέσα το χρηματοκιβώτιο, αυτός θα καταστραφεί!

Φυσικά, αυτό εξάπτει την περιέργεια των Ντακ, οι οποίοι είναι σίγουροι πλέον πως, μέσα στο χρηματοκιβώτιο, βρίσκεται το φυλαχτό του Γκαστόνε. Τότε, συναντούν τον Σκρουτζ, που είναι κατσουφιασμένος και τους λέει πως, παρόλο που χάρισε μια σακούλα χρήματα στον Γκαστόνε, η τύχη του δεν άλλαξε. Ο Ντόναλντ αποκαλύπτει στον θείο του πως μάθανε ότι ο Γκαστόνε έχει ένα φυλαχτό στο σπίτι του, μέσα σε ένα χρηματοκιβώτιο, και αυτό μπορεί να τους χαρίσει απίστευτα καλή τύχη! Ο Σκρουτζ, ενθουσιασμένος, λέει πως πρέπει οπωσδήποτε να ανακαλύψουν τι είναι αυτό το φυλαχτό. Έτσι, ο Σκρουτζ καταστρώνει ένα σχέδιο: θα περιμένουν ο ίδιος, ο Ντόναλντ και οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη έξω από το σπίτι του Γκαστόνε και, όταν ο τυχεράκιας βγει έξω από το σπίτι του, θα μπουν μέσα στο σπίτι και θα ανοίξουν το χρηματοκιβώτιο.

Πράγματι, ο Γκαστόνε, εκείνο το βράδυ, πάει στον κινηματογράφο για να δει την ταινία ‘Καυτά Εξάσφαιρα’. Κατά την διάρκεια της προβολής, ο Σκρουτζ, ο Ντόναλντ και οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη μπαίνουν στο σπίτι του Γκαστόνε από το παράθυρο και πηγαίνουν στο χρηματοκιβώτιο, όπου ο Σκρουτζ αρχίζει να ψηλαφίζει τον συνδυασμό του. Όμως, στον Γκαστόνε δεν αρέσει η ταινία, διότι έγιναν μόνο έξι ληστείες το πρώτο μισάωρο, και φεύγει από την αίθουσα του κινηματογράφου πριν τελειώσει η προβολή. Τελικά, ο Σκρουτζ ανοίγει το χρηματοκιβώτιο,μα το μόνο που υπάρχει μέσα σε αυτό είναι μια απλή δεκάρα! Τότε, εμφανίζεται ο Γκαστόνε, θυμωμένος, και απαιτεί να μάθει γιατί μπούκαραν αυτοί μέσα στο σπίτι του. Τότε, ο Ντόναλντ τον ρωτά πώς γίνεται μια απλή δεκάρα να του δίνει τόση τύχη, αλλά οι δικές τους δεκάρες να μην είναι γούρικες. Γκαστόνε απαντά πως η δεκάρα στο χρηματοκιβώτιό του δεν είναι το φυλαχτό του, αλλά κάτι άλλο, που αρνείται να επεξηγήσει, μα ο Ντόναλντ, εκνευρισμένος, αρπάζει τον Γκαστόνε από τον λαιμό και τον ρίχνει στο πάτωμα, απαιτώντας να μάθουν την αλήθεια.

PicsArt 03-17-10.38.54-1-

Αποκαλύπτεται το... τρομερό μυστικό του Γκαστόνε!

Ο Γκαστόνε παραδίνεται και εξηγεί, ντροπιασμένος, πως κάποτε, σε μια στιγμή αδυναμίας, είχε πιάσει μια δουλειά! Αυτό σοκάρει τους συγγενείς του, και ο Γκαστόνε επεξηγεί πως εκείνη την δεκάρα την κέρδισε με τον κόπο του. Τότε, αρχίζει να κλαίει, ενώ προσθέτει πως ντρέπεται τόσο πολύ για αυτό που έκανε, που έκρυψε την δεκάρα στο χρηματοκιβώτιο! Τελικά, ο Γκαστόνε ζητά από τους συγγενείς του να φύγουν από το σπίτι του και να τον αφήσουν στον πόνο του. Έτσι, ο Ντόναλντ, ο Σκρουτζ και οι Χιούη, Λιούη και Ντιούη φεύγουν από το σπίτι του Γκαστόνε, έκπληκτοι με την αποκάλυψη. Ο Ντόναλντ ρωτά τον θείο του αν θα ήθελε να σχολιάσει όσα έγιναν και ο Σκρουτζ απαντά πως κανένας δεν θα τολμούσε να τυπώσει τα λόγια του.

ΠαρασκήνιοEdit

PicsArt 03-17-10.37.22-1-

Η πρώτη εμφάνιση του Κύρου Γρανάζη... πάνω σε μια σούστα!

Αυτή η ιστορία χρονολογεί την πρώτη εμφάνιση του θρυλικού και ευφυούς εφευρέτη της Λιμνούπολης, του Κύρου Γρανάζη! Στην πρώτη του εμφάνιση, ο Κύρος είναι σαφώς πιο αδύνατος. Μάλιστα, η φιγούρα του είναι εμπνευσμένη από τα σκίτσα που έφτιαξε ο Μπαρκς τον Οκτώβριο του 1937 για το στόρυμπωρντ ενός καρτούν με τίτλο "Διακοσμητές Εσωτερικού Χώρου", το οποίο, όμως, ποτέ δεν ολοκληρώθηκε.