FANDOM

Η ιστορία Το Χαμένο Στέμμα του Τζένγκις Χαν αποτελεί μια πολυσέλιδη ιστορία που έγραψε και σχεδίασε ο Καρλ Μπαρκς τον Νοέμβριο του 1955 και δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά τον Ιούνιο του επόμενου έτους.

ΠερίληψηEdit

Ο φοβερός Χιονάνθρωπος κλέβει από τον Σκρουτζ το θρυλικό στέμμα του Τζένγκις Χαν κι έτσι ο μεγιστάνας με τα ανίψια του ξεχύνονται στα Ιμαλάια για να το βρουν...

ΥπόθεσηEdit

Ο Σκρουτζ Μακ Ντακ βρίσκεται στο θησαυροφυλάκιο του και χαλαρώνει ανάμεσα στα χρήματα, υπό τον μελωδικό ήχο ενός φτηνιάρικου ρολογιού, χωρίς να γνωρίζει ότι οι εξελίξεις στον κόσμο τρέχουν. Πράγματι, αργότερα καταφθάνει ένα επείγον γράμμα στο γραφείο του, από τα βάθη της Ασίας, το οποίο ανησυχεί ιδιαίτερα τον θείο Σκρουτζ.

Σκέφτεται πως για να το λύσει χρειάζεται την βοήθεια των ανιψιών του, αλλά επειδή η αποστολή τους είναι ιδιαίτερα τρομακτική δεν θα τους πει λεπτομέρειες, παρά μόνο εάν δεν μπορούν να φύγουν. Ο Χιούη, ο Λιούη και ο Ντιούη μαζί με τον θείο τους εν τω μεταξύ βρίσκονται στο σπίτι τους, όπου βλέπουν στις ειδήσεις πως έχουν βρεθεί τα χνάρια του Χιονάνθρωπου των Ιμαλαΐων ενώ και οι θεάσεις του έχουν αυξηθεί.

Τζένγκις2

Ο Σκρουτζ βρίσκει το στέμμα του στην σπηλιά του Γιέτι!

Ο Σκρουτζ τελικά τους καλεί για μια βόλτα με το αεροπλάνο, οπότε ξεκινούν όλοι μαζί για ένα σύντομο, υποτίθεται, ταξίδι. Όταν οι Ντακ συνειδητοποιούν τι συμβαίνει θυμώνουν με τον θείο τους, ο οποίος αποφασίζει να τους πει για ποιο λόγο τους χρειάζεται.

Ο κροίσος τους εξηγεί πως πριν λίγο καιρό ένα από τα καραβάνια του μετέφερε έναν πολύτιμο θησαυρό στην περιοχή των Ιμαλαΐων, το μυθικό και πανάκριβο στέμμα του Τζένγκις Χαν. Όταν όμως ένα βράδυ το καραβάνι κατασκήνωσε το στέμμα κλάπηκε και αποστολή τους είναι να το βρουν σε αυτόν τον αγριότοπο. Μολονότι ο Ντόναλντ αρχικά αρνείται στην συνέχεια δέχεται να τον ακολουθήσει στις χιονοσκέπαστες βουνοκορφές, αφού δεν μπορεί να αφήσει μόνο του τον γέρο θείο του.

Οι Λιμνουπολίτες φτάνουν στα Ιμαλάια, όπου βρίσκουν τα χνάρια του κλέφτη, από τα οποία καταλαβαίνουν πως πρόκειται για το φοβερό Γιέτι των βουνοκορφών της περιοχής. Τα παπιά ξεκινούν να αναζητούν περισσότερα ίχνη του Χιονάνθρωπου, όμως το ρολόι του Σκρουτζ κάνει πολύ θόρυβο κι έτσι αποφασίζουν να κατασκηνώσουν για το βράδυ, μέχρι να ξεκουρδιστεί, αλλά ο κροίσος κατά λάθος το ξανακουρδίζει.

Τζένγκις1

Ο Χιονάνθρωπος μαγεύεται από τον ήχο του ρολογιού...

Το επόμενο πρωί όμως συνειδητοποιούν πως το ρολόι έχει κλαπεί από το τέρας κι έτσι ακολουθάνε τον θόρυβο, ώσπου βρίσκουν σε μια πλαγιά ένα σκοινί να κρέμεται, το οποίο οδηγεί στην φωλιά του Χιονάνθρωπου. Όταν πάνε να ανέβουν το Γιέτι τους ρίχνει κάτω, με αποτέλεσμα να ανέβουν από μια άλλη διαδρομή, όταν το μυστηριώδες πλάσμα απομακρύνεται.

Στην σπηλιά του βρίσκουν ένα σωρό μπιχλιμπίδια που έχει κλέψει, μαζί και το διάσημο στέμμα. Όταν πάνε να φύγουν όμως ο Χιονάνθρωπος τους εντοπίζει και τους φυλακίζει σε ένα κλουβί. Το Γιέτι, που λέει σχεδόν αποκλειστικά τη λέξη "Γκου!", αποδεικνύεται ότι αρέσκεται να ακούει τον ήχο του ρολογιού, με αποτέλεσμα να ξεχαστεί και να παραμελήσει την επιτήρηση των ορειβατών, οι οποίοι σπάνε το ξύλινο κλουβί και φεύγουν, παίρνοντας και το κειμήλιο.

Καθώς πάνε όμως να απομακρυνθούν ο Χιονάνθρωπος τους εγκλωβίζει, αποφασισμένος να τους κλείσει και πάλι στο κλουβί τους. Ο Σκρουτζ όμως συνειδητοποιεί πως έχει φτάσει η ώρα που το ρολόι του ξεκουρδίζεται κι έτσι κάνει τον μάγο, προσποιούμενος ότι εκείνος φταίει που το ρολόι σταμάτησε να κάνει θόρυβο.

Τζένγκις3

Το Γιέτι ανακαλύπτει ότι τα παπιά πάνε να διαφύγουν...

Ο Χιονάνθρωπος πείθεται από την παράσταση του παπιού και δέχεται κατόπιν συνεννοήσεως με νοήματα, να ρίξει ο σκοινί του και να τους αφήσει να φύγουν, εάν ο μεγιστάνας ξανακάνει το ρολόι να παράγει ήχο. Πράγματι, έτσι γίνεται και τα παπιά φεύγουν αφήνοντας το Γιέτι ενθουσιασμένο να ακούει το "Τικ-τακ" του ρολογιού.

Στο τέλος, οι ήρωες μας γυρνάνε στην Λιμνούπολη, όπου ένα μεγάλο πλήθος τους περιμένει, ζητώντας πληροφορίες, όχι για το στέμμα αλλά για τον φοβερό και τρομερό Γκου, τον Χιονάνθρωπο των Ιμαλαΐων!

ΠαρασκήνιοEdit

Στην ιστορία αυτή κάνει την μοναδική του εμφάνιση το θρυλικό Γιέτι, ή αλλιώς Χιονάνθρωπος, ένα πλάσμα που ανέκαθεν τρομοκρατούσε τους ανθρώπους και εξάπτει ακόμα και σήμερα την περιέργεια πολλών ανθρώπων.

Επίσης, στην ιστορία Το Χαμένο Στέμμα του Τζένγκις Χαν, κάνει την πρώτη του εμφάνιση το στέμμα του Τζένγκις Χαν, το οποίο εμφανίζεται και στην ιστορία του Ντον Ρόσα, Επιστροφή στην Ζαναντού, όπου ο επίγονος δείχνει και πως βρέθηκε στην κατοχή του Σκρουτζ αρχικά αλλά και πως στο τέλος το έχασε στην κοιλάδα της Τράλλα Λα.

ΕξώφυλλαEdit