FANDOM

Μια ιστορία σε σενάριο και σχέδιο Καρλ Μπαρκς.

ΠερίληψηEdit

Το Θησαυροφυλάκιο έχει γεμίσει και ο Σκρουτζ αναγκάζεται να ξοδέψει τα χρήματα που δε χωρούν με τη βοήθεια του Ντόναλντ.

ΥπόθεσηEdit

Ο Σκρουτζ κλείνει με δυσκολία την πόρτα του Θησαυροφυλακίου του και αντιλαμβάνεται ότι δε χωρούν άλλα χρήματα! Εκείνη τη στιγμή, όμως βλέπει έντρομος ότι ένας υπάλληλός του καταφθάνει με τρεις ντουζίνες τόννους λεφτά, ανακοινώνοντάς του ότι πρόκειται για τα τελευταία έσοδα των πολυπληθών επιχειρήσεών του. 

Ο Σκρουτζ βρίσκεται σε αδιέξοδο καθώς σκέφτεται ότι δεν μπορεί να αφήσει τα χρήματά του εκτός του Θησαυροφυλακίου στο έλεος των κλεφτών! Εκείνη τη στιγμή φτάνει και ο Ντόναλντ και του εξηγεί το πρόβλημά του. Ο Ντόναλντ λοιπόν αρχικά του προτείνει να χτίσει ένα μεγαλύτερο θησαυροφυλάκιο αλλά ο θείος του δεν τον αφήνει να ολοκληρώσει, λέγοντάς του ότι είναι ανόητο να ξοδέψει δισεκατομμύρια για να αποθηκεύσει μερικά εκατομμύρια. Τότε, ο Ντόναλντ του επισημαίνει ότι θα μπορούσε να τα καταθέσει στην τράπεζα αλλά ο Σκρουτζ και πάλι αντικρούει τα επιχειρήματά του, απαντωντας ότι ήδη όλες οι τράπεζες έχουν γεμίσει ασφυκτικά με τα χρήματά του.

Ο Ντόναλντ λοιπόν του αναφέρει ότι η μόνη λύση είναι να ξοδέψει τα περισσευούμενα και ο Σκρουτζ παρόλο που ανατριχιάζει και μόνο στο άκουσμα της προοπτικής αυτής, παραδέχεται ότι έχει δίκιο και του αναθέτει να τον βοηθήσει στη διαδικασία αυτή με τρεις δεκάρες την ώρα! Βγαίνουν στην πόλη με ένα καρότσι χρήματα και ο Ντόναλντ του εξηγεί ότι θα πρέπει πρώτα να βρουν ένα αυτοκίνητο. Ο Σκρουτζ του δείχνει ένα μικρό και οικονομικό μοντέλο που κοστίζει 302 δολλάρια, αλλά ο Ντόναλντ του αναφέρει ότι ο ίδιος έχει διαφορετική άποψη. Του δείχνει μια τεράστια υπερπολυτελή Μαντιλάκ Ντελούξ με επένδυση ερμίνας που κοστίζει 100.000 δολλάρια. 

Αφού λοιπόν αγοράζουν την εικοσιτετρακύλινδρη λιμουζίνα, ενώ ο Σκρουτζ υποφέρει, ο Ντόναλντ του επισημαίνει ότι θα πρέπει να αγοράσουν και μια ρυμούλκα για να μεταφέρουν μαζί τους τα χρήματα που πρέπει να ξοδευτούν. Παίρνουν μαζί τους και τους ανιψάκια του Ντόναλντ και αρχίζουν το ταξίδι... Γρήγορα πεινούν και αποφασίζουν να βρουν κάποιο μέρος για να φάνε. Ο Σκρουτζ προτείνει μια γραφική και οικονομική καντίνα όπου τα μπιφτέκια κάνουν μόνο δύο δεκάρες, αλλά ο Ντόναλντ του υπενθυμίζει ότι με αυτόν τον τρόπο δε θα ξοδέψει ποτέ τα χρήματά του.

Σταματούν λοιπόν, σε ένα ακριβό γαλλικό εστιατόριο και ο Ντόναλντ προσπαθεί να κάνει την παραγγελία τους όσο πιο χρηματοβόρα γίνεται. Εκείνη τη στιγμή βλέπουν τους Μικρούς Εξερευνητές να περνούν απ' έξω και ο Ντόναλντ βρίσκει την ευκαιρία να ξοδέψει ακόμη περισσότερα λεφτά. Τους προσκαλεί και τους κάνει το τραπέζι στο εστιατόριο, ζητώντας από τον σερβιτόρο να ταΐσει ολόκληρη τη διμοιρία με τα πιο εκλεκτά εδέσματα του μαγαζιού! 

Αργότερα, λοιπόν, αναχωρούν και μπαίνουν ξανά στη λιμουζίνα με τον Σκρουτζ να υποφέρει! Ο Ντόναλντ τότε παρατηρεί, ότι στο τζάμι υπάρχει ένας μικροσκοπικός λεκές και βρίσκει την ευκαιρία να αγοράσει μια ολοκαίνουρια, με επένδυση από ερμίνα που να είναι ειδικά επεξεργασμένη ώστε να μοιάζει με δέρμα λαγού με αποτέλεσμα αυτή τη φορά να κοστίσει 200.000 δολλάρια.

Στον δρόμο συναντούν έναν ξυπόλυτο ζητιάνο και ο Ντόναλντ του δίνει ένα σακουλάκι με νομίσματα για να αγοράσει μερικά ζευγάρια. Ο ζητιάνος όμως του λέει ότι ούτε η γυναίκα και τα παιδιά του έχουν παπούτσια. Ο Ντόναλντ λοιπόν τον ρωτά πόσα παιδιά έχει κι εκείνος του απαντά ότι έχει είκοσι τρία παιδιά, είκοσι οκτώ αδέλφια που έχουν κι αυτά ένα τσούρμο παιδιά καθώς και ένα σωρό θείους και θείες κι ακόμα περισσότερα ξαδέλφια κι ανίψια. Ο Ντόναλντ καταχαρούμενος του δίνει 300 κιλά χρήμα και βλεπει ότι οι μέθοδοί του αποδίδουν, καθώς το χρήμα έχει μειωθεί σημαντικά.

Συνεχίζουν λοιπόν και στον δρόμο βλέπουν ινδιάνους που πουλούν είδη λαϊκής τέχνης και ο Ντόναλντ τρέχει να αγοράσει βραχιόλια, καρφίτσες, περιδέραια, δαχτυλίδια και γούρικα πέταλα. Σύντομα φτάνουν στο Γαλάζιο Όρος και ο Ντόναλντ επισημαίνει στον θείο του ότι θα χρειαστούν νέα λιμουζίνα διότι το μοντέλο που έχουν δεν ταιριάζει με το τοπίο! 

Έξι μέρες κι επτά λιμουζίνες αργότερα, τα χρήματα έχουν επιτέλους σχεδόν εξαντληθεί. Αυτή τη φορά δεν πάνε να φάνε και πάλι στο γαλλικό εστιατόριο αλλά στην καντίνα που είχε προτέινει ο Σκρουτζ στην αρχή της περιπέτειάς τους καθώς έχουν πραγματικά μπουχτίσει! Μετά την πληρωμή στην καντίνα, ο Ντόναλντ πετάει από χαρά, καθώς έφερε σε πέρας την αποστολή του: Τα χρήματα τελείωσαν! Ο Σκρουτζ είναι κι εκείνος ευχαριστημένος που τελείωσε επιτέλους αυτό το αβάσταχτο μαρτύριο και γυρίζουν στην πόλη.

Όταν φτάνει στο μέγαρό του λοιπόν, βλέπει ξαφνιασμένος τον λογιστή του να αφήνει πάλι τα ίδια σακιά με χρήματα έξω από το Θησαυροφυλάκιο. Του εξηγεί ότι κάποιος βαθύπλουτους κι εκκεντρικός κροίσος έκανε τις διακοπές του στην περιοχή. Έτρωγε κάθε μέρα τρίδιπλα φιλέτα από περδικοπερίστερα Νέας Καληδονίας στα πανάκριβα εστιατόριά του, αγόραζε για ψύλλου πήδημα εικοσιτετρακύλινδρες λιμουζίνες από την αντιπροσωπεία αυτοκινήτων του, παράγγελνε δέρματα ερμίνας στα εκτροφεία του κι έδωσε ένα τσουβάλι λεφτά στος Ινδιάνους που εργάζονται για τον ίδιο.

Ο Σκρουτζ καταλαβαίνει ότι ο εκκεντρικός κροίσος ήταν ο ίδιος και παίρνει στο κυνήγι τον Ντόναλντ αφού έχει βρεθεί και πάλι στο ίδιο σημείο!

ΕξώφυλλαEdit