FANDOM

Ο Καρλ Μπαρκς δεν μετείχε σε θρησκευτικές τελετές περισσότερο από τους πιο πολλούς ανθρώπους. Είχε στη κατοχή του την Βίβλο μα δεν εκκλησιαζόταν συχνά. Παρόλα αυτά στις ιστορίες του, ο Μπαρκς, κάποιες φορές προσέγγισε θρησκευτικά θέματα είτε άμεσα είτε έμμεσα.

Carl barks-thumb-large

Θρησκείες και ΘεοίEdit

Μαγια

ΜάγιαEdit

Στην ιστορία Το Στέμμα των Μάγια ο Μπαρκς ξεκινάει την ιστορία το με έναν μικρό ιστορικό πρόλογο με θέμα την αρχαία θρησκεία των Μάγια.

ΑιγύπτιοιEdit

Στην ιστορία Το Δαχτυλίδι της Μούμιας οι πάπιες ταξιδεύουν στην Αίγυπτο όπου συναντούν λάτρεις της Αρχαίας Αιγυπτιακής Θρησκείας. Επίσης δυο δούλοι φοράνε μια μάσκα του Ανούμπις, ενός αιγυπτιακού θεού που έχει ως κεφάλι το κεφάλι ενός τσακαλιού, και είναι θεός του πολέμου.

ΙσλαμισμόςEdit

Στην ιστορία Ο Μακ Ντακ της Αραβίας αναφέρεται ο Αλλάχ.

Σκανδιναβική ΜυθολογίαEdit

Στην ιστορία Μυθικό Μυστήριο παρουσιάζεται ο Όντιν, ο αρχηγός των θεών, ο Θωρ, ο θεός των καταιγίδων, ο Μπάλντερ, ο θεός του φωτός, και η Φρίγκα, η γυναίκα του Όντιν.

ΙνδουισμόςEdit

Στην ιστορία Το Ολόχρυσο Φεγγάρι αναφέρεται ο Βίσνου, ο προστάτης και ο συντηρητής του Κόσμου.

Ιθαγενείς πληθυσμοί της ΑμερικήςEdit

Υπάρχει αναφορά για τον Μανιτού, το προστατευτικό πνεύμα, αναφέρετε στην ιστορία Ο Μάγος της Βροχής

Ελληνική ΜυθολογίαEdit

Ο Δίας, ο αρχηγός των θεών, αναφέρεται στην ιστορία Για μια Παλιά Δεκάρα, ενώ η Ήρα, η γυναίκα του Δία, η Αθηνά, η θεά της σοφίας, και η Αφροδίτη, η θεά της ομορφιάς εμφανίζονται στην ιστορία Μυθικό Μυστήριο.

Ρωμαϊκή ΜυθολογίαEdit

Ο Γιούπιτερ, κεντρική θεότητα στο πάνθεον των Ρωμαίων, η Γιούνο, η γυναίκα του Γιούπιτερ, ο Βουλκάνους, ο θεός της φωτιάς, η Βένους, η θεά του Έρωτα, η Ντιάνα, η παρθένος θεότητα του κυνηγιού εμφανίζονται στην ιστορία Μυθικό Μυστήριο.

ΧριστιανισμόςEdit

Παρόλο που ο Μπαρκς ήταν Χριστιανός έκανε πολύ λίγες αναφορές σε στον Χριστιανισμό στις ιστορίες (εκτός τις ιστορίες του με θεματολογία τις Χριστιανικές γιορτές όπως τα Χριστούγεννα, το Πάσχα, το Χάλογουιν, την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου). Στην ιστορία Η Φιλοσοφική Λίθος ο Σκρουτζ ακολουθεί τη διαδρομή ενός αρχηγού του Τάγματος των Ναϊτών, σε μια σταυροφορία προς τους Άγιους Τόπους.

Ιερές ΤοποθεσίεςEdit

Βαλχάλα

ΒαλχάλαEdit

Στην αρχαία νορβηγική μυθολογία η Βαλχάλα είναι το σπίτι θεών και εμφανίζετε στην ιστορία Μυθικό Μυστήριο.

ΣόδομαEdit

Αναφορά για τα Σόδομα στην ιστορία Το Στέμμα των Μάγια. Τα Σόδομα (συχνά αναφέρονται με τη γειτονική πόλη, τη Γομόρα), καταστράφηκαν από τον Θεό για τις ανομίες των κατοίκων. Κατάφεραν να σωθούν μόνο ο Λωτ, ο ανιψιός του Αβραάμ, και η οικογένεια του.

ΟυσμάλEdit

H Ουσμάλ ήταν η θρησκευτική πρωτεύουσα των Μάγια και εμφανίζετε στο πρόλογο της ιστορίας Το Στέμμα των Μάγια. Η ονομασία Ουσμάλ είναι μεταγενέστερη καθώς δεν ξέρουμε πως αποκαλούσαν η Μάγια την πόλη τους.

ΠαλαστίνηEdit

Γίνετε αναφορά για την Παλαιστίνη στην ιστορία Το Στέμμα των Μάγια. Η Παλαιστίνη, γνωστή και με την ονομασία Άγιοι Τόποι, ήταν ένας από τους προορισμούς των περισσότερων σταυροφοριών.

ΌλυμποςEdit

Ο Όλυμπος, κατά την ελληνική μυθολογία, ήταν η κατοικία των θεών και εμφανίζετε στην ιστορία Μυθικό Μυστήριο.

ΚτήριαEdit

Ναός

ΝαοίEdit

Στην ιστορία Στα ίχνη του Μονόκερω, ο Ντόναλντ επισκέπτεται τα ερείπια ενός ινδικού ναού. Επίσης στην ιστορία Η Πόλη με τις Χρυσές Σκεπές, οι Ντακ επισκέπτονται το ναό της πόλης Τανγκορ Βατ προφανώς εμπνευσμένος από το Άνγκορ Βατ που είναι ναός που βρίσκεται στην περιοχή Άνγκορ της Καμπότζης.

ΕκκλησίεςEdit

Στην ιστορία Το Φάντασμα της Μητρόπολης, ο Μπάρκς δημιουργεί την ιστορία γύρω από το Καθεδρικό ναό της Λιμνούπολης.

Άνθρωποι της ΒίβλουEdit

ΝώεEdit

Ο Νώε σύμφωνα με την Παλαιά Διαθήκη έλαβε εντολή από τον Θεό να χτίσει μια κιβωτό για να σωθεί αυτός, η οικογένεια του, και ένα ζευγάρι από κάθε είδους ζώο για να γλιτώσουν από το κατακλυσμό. Στην ιστορία Το Σαφάρι του Δισεκατομμυρίου ο Σκρουτζ αναφέρει πως η τελευταία φορά που αγόρασε ζώα για το ζωολογικό του κήπο ήταν λίγο μετά το κατακλυσμό του Νώε. Στην ιστορία Ο Χιονοαπωθητής όλα τα ζώα της Γιαγιάς Ντακ πρέπει να κρυφτούν μέσα σε ένα υπόγειο για να προστατευτούν από μια βροχή, και εκεί ένα ανιψάκι σχολιάζει πως το υπόγειο μοιάζει με τη κιβωτό του Νώε. Τέλος, στην ιστορία Ιστορία: Επιχείρηση «Κιβωτός» που έγραψε ο Μπαρκς, αλλά δεν σχεδίασε, είναι μια ευδιάκριτη αναφορά στη Κιβωτό του Νώε.

ΙωνάςEdit

Σύμφωνα με τις διηγήσεις ο Ιωνάς ήταν ένας ψαράς τον οποίο κατάπιε ένα μεγάλο ψάρι. Όμως ο Θεός τον ελευθέρωσε άφθαρτο μετά από τρεις μέρες. Ο Ιωνάς είναι το βιβλικό πρόσωπο που αναφέρθηκε πιο πολλές φορές στο έργο του Μπαρκς. Στην ιστορία Ο Σκύλος που Μιλάει ο Ντόναλντ καταλήγει να φαγωθεί από μια φάλαινα αλλά χάνει τη δημοσιότητα μιας και το πρόλαβε ο Ιωνάς, ενώ στην Ιστορία Η Χώρα των Πυγμαίων Ινδιάνων ο Ντόναλντ μπλέκει σε μια παρόμοια κατάσταση μόνο που τώρα την φάλαινα αντικαθιστά ένας τεράστιος οξύρρυγχος. Τέλος ο πρωτότυπος τίτλος της ιστορίας Στην κοιλιά του Κήτους, Jonah Gyro παραπέμπει στο όνομα του Ιωνά.

ΓολιάθEdit

Ο Γολιάθ ήταν ένας Φιλισταίος πολεμιστής ο οποίος, σύμφωνα με τη βίβλο, ξεπερνούσε τα 2,3 μέτρα σε ύψος. Όταν ο στρατός των Φιλισταίων επιτέθηκε στον Ισραηλιτικό Στρατό, στάθηκε μπροστά και προκάλεσε το πιο δυνατό των Ισραηλιτών σε μονομαχία. Μετά από 40 μέρες ο νεαρός Δαυίδ, ήταν αυτός που δέχτηκε τη πρόκληση. Αν και δεν είχε πανοπλία και το σώμα του δεν ήταν όσο αναπτυγμένο ήταν του Γολιάθ κατάφερε να τον νικήσει χρησιμοποιώντας μια σφεντόνα. Ο Γολιάθ αναφέρεται στην ιστορία Πανικός στη Λιμνούπολη.

ΣαμψώνEdit

Ο Σαμψών ήταν ένας Ισραηλίτης, ο οποίος σύμφωνα με τις προφητείες θα ελευθέρωνε το λαό του από τους Φιλισταίους. Ο Θεός του έκανε δώρο υπεράνθρωπη δύναμη για να πολεμήσει τους Φιλισταίους. Στη συνέχεια, όμως, ερωτεύτηκε μια Φιλισταία κοπέλα ονόματι Δαλιδά. Ο Σαμψών της αποκάλυψε ότι το μυστικό της υπερδύναμης τους είναι τα μακριά μαλλιά του και η Δαλιδά, όταν αποκοιμήθηκε, τον πρόδωσε και του έκοψε τα μαλλιά. Ο Σαμψών φυλακίστηκε και τυφλώθηκε από τους Φιλισταίους. Μετά από πολύ καιρό τον οδήγησαν στο ναό. Τα μαλλιά του είχαν ξαναμακρύνει και είχε τη δύναμη του πίσω. Ρίχνοντας ένα στύλο, γκρέμισε το ναό σκοτώνοντας όσους Φιλισταίους βρισκόντουσαν μέσα αλλά και τον εαυτό του. Ο Σαμψών αναφέρεται στην ιστορία Μουσκουλομανία, μαζί με τη Δαλιδά, αλλά και στην ιστορία Η Μαγική Κλεψύδρα.

ΣολομώνταςEdit

Titqueenofsheba

Ο Σολομών ήταν βασιλιάς του Ισραήλ που αναφέρεται στην ιστορία Τα Ορυχεία του Σολομώντα και στην ιστορία Ο Μακ Ντακ της Αραβίας (όπου αναφέρεται και η βασίλισσα της Σαβά). Ο Βασιλιάς του Ισραήλ και η βασίλισσα της Σαβά εμφανίζονται επίσης στην ημιτελής ελαιογραφία Queen of Sheba . Στο έργο η βασίλισσα της Σαβά είναι ο κύριος χαρακτήρας ενώ ο Σολομών τη κοιτά με δυσπιστία πίσω από μια κολόνα.

Οι Τρεις ΜάγοιEdit

Οι τρεις Μάγοι ήταν βασιλιάδες και αστρονόμοι από την αυτοκρατορία της Περσίας και πήγαν στην φάτνη του Ιησού να προσκυνήσουν. Η Βίβλος δεν αναφέρει τον αριθμό τους μα η παράδοση λέει πως ήταν τρεις (ο αριθμός των δώρων) και τα ονόματα τους ήταν Μελχιόρ, Γκασπάρ, Βαλτάσαρ. Στην ιστορία Γράμμα στον Άγιο Βασίλη, εμφανίζονται πάνω στις καμήλες για να στολίσουν μια σελίδα.

ΕωσφόροςEdit

Στην ιστορία Το Μεγάλο Τσίρκο ο Ντόναλντ συναντά έναν ταχυδακτυλουργό που αλλάζει πολύ γρήγορα μεταμφιέσεις. Μία από τις μεταμφιέσεις είναι η στολή ενός δαίμονα. Ένας ακόμα δαίμονας, αυτή τη φορά φτιαγμένος από κερί, φαίνεται στην ιστορία Το μουσείο κέρινων ομοιωμάτων. Ο Εωσφόρος είναι γνωστός και με τα ονόματα Διάβολος ή Σατανάς. Από τον Μπαρκς χρησιμοποιήθηκε μόνο το Βελζεβουλ ως όνομα της σκούπας της Μάγισσας Φούρκας στην ιστορία Φάρσα ή Κέρασμα .

Θρησκευομένοι ΆνθρωποιEdit

Mys196323

ΙερείςEdit

Ο Βαλεντίνος, ιερέας και εκπροσώπους του χριστιανίζοντος Γνωστικισμού, είναι αρκετά γνωστός γιατί το όνομα του συνδέθηκε με τη γιορτή των ερωτευμένων στις 14 Φεβρουαρίου. Αναφορές για την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου από τον Μπαρκς έχουμε στις ιστορίες Το ραβασάκι και Ο Βαλεντίνος της δεκάρας. Τέλος στην ιστορία Το Στέμμα των Μάγια στην εισαγωγή διακρίνουμε μερικούς ιερείς των Μάγια.

ΜοναχοίEdit

Ένας από τους καλεσμένους στην δεξίωση της ιστορίας Στην Παλιά Καλιφόρνια είναι ένας καθολικός μοναχός με τα παραδοσιακά ρούχα και ξυρισμένος στο πάνω της κεφαλής του.

Μάγοι-ΘεραπευτέςEdit

Ο Καρλ Μπαρκς χρησιμοποίησε και μάγους σε μερικές ιστορίες. Ένα παράδειγμα είναι η Αφρικανική Φιγούρα που επισκέπτεται τον Κύρο στην ιστορία Αίσθημα Κατωτερότητας. Επίσης στην ιστορία Ο Μάγος της Βροχής ο Ντόναλντ μεταμφιέζεται σε μάγο αφρικανικών θρησκειών. Τέλος, και ο Σκρουτζ και ο Γκαστόνε προσπαθούν να ξεγελάσουν ο ένας τον άλλον παριστάνοντας τον μάγο στην ιστορία Η Χρυσή Βάρκα.

ΔερβίσηδεςEdit

Με τον όρο δερβίσης εννοούμε τον θρησκευτικό ζητιάνος σύμφωνα με τη περσική γλώσσα, που καθιερώθηκε στον ύστερο 16ο αιώνα στην Ανατολή. Μια ομάδα τέτοιων μουσουλμάνων ζητιάνων δίνουν παράσταση ακροβατικών για τους Ντακ στην ιστορία Η Σπηλιά του Αλή Μπαμπά.

ΦακίρηδεςEdit

Φακίρης ονομάζεται ο Ινδός ασκητής, ζητιάνος της Ινδίας που συνηθίζει να ψέλνει άσματα από τα Ινδουιστικά ιερά κείμενα. Ο Μπαρκς χρησιμοποίησε φακίρηδες σε πολύ λίγες περιπτώσεις (η πιο χαρακτηριστική ίσως είναι ο Γκαστόνε μεταμφιεσμένος σε φακίρη στην ιστορία Στα ίχνη του Μονόκερω. Παραδόξως όμως ο Καρλ χρησιμοποίησε αρκετούς φακίρηδες σε πολλές μονοσέλιδες του ιστορίες.

ΆγιοιEdit

Άγιος ονομάζεται κάποιος άνθρωπος, ο οποίος έχει ανακηρυχθεί από την Εκκλησία ότι είναι καθαγιασμένος από το Θεό. Η Ιωάννα της Λωραίνης ήταν μια Γαλλίδα Επαναστάτρια που κηρύχθηκε αγία από την Καθολική Εκκλησία. Ένα ομοίωμα της φαίνεται στην ιστορία Το Μουσείο Κέρινων Ομοιωμάτων.

ΣύμβολαEdit

Trædj

Χριστουγεννιάτικα ΔένδραEdit

Το χριστουγεννιάτικο δένδρο είναι από τα πιο γνωστά σύμβολα των Χριστουγέννων. Ο Μπαρκς σχεδίασε χριστουγεννιάτικα δένδρα σχεδόν σε κάθε χριστουγεννιάτικη ιστορία του. Επιπλέον στην ιστορία Το Χρυσό Έλατο απεικόνισε ένα αρκετό διαφορετικό χριστουγεννιάτικο δένδρο.

Το Αστέρι της ΒηθλεέμEdit

Σύμφωνα με την Καινή Διαθήκη ήταν αυτό που οδήγησε τους Τρεις Μάγους στη φάτνη που γεννήθηκε ο Ιησούς. Ήταν κάτι σαν φάρος για τους τρεις σοφούς -άλλη ονομασία για τους τρεις μάγους-. Μέχρι σήμερα στολίζουμε τα χριστουγεννιάτικα δένδρα με ένα αστέρι στη κορυφή που συμβολίζει το άστρο της Βηθλεέμ. Στην ιστορία Γράμμα στον Άγιο Βασίλη, ο Παπιάνθρωπος σχεδίασε το άστρο για να στολίσει μια σελίδα.

Πασχαλινά ΑβγάEdit

Σύμφωνα με την παράδοση, τη μέρα που αναστήθηκε ο Ιησούς σε μια δύσπιστη γυναίκα η οποία κρατούσε ένα πανέρι αυγά, και για να δείξει την δυσπιστία της στην είδηση είπε σε αυτή που της μετέφερε την είδηση «Αν αυτά που μου λες είναι αλήθεια, να γίνουν τα αυγά που κρατώ κόκκινα» και τα αυγά στιγμιαία έγιναν. Η Ιστορία Πασχαλινή παρέλαση στηρίζεται κυρίως στο έθιμο των πασχαλινών αυγών.

ΤοτέμEdit

Η λέξη Τοτέμ προέρχεται από ινδιάνικες φυλές του Καναδά και περιγράφει κάθε φυσικό αντικείμενο, ζώο, ή φυτό, για το οποίο πιστεύουν ότι έχει ιερές ιδιότητες κι έτσι το εκτιμούν ως προστάτη της πατριάς, της φυλής, και, γενικότερα ως γενάρχη. Ο Μπαρκς σχεδίασε αρκετές φορές στο φόντο μερικά τοτέμ, όμως υπάρχουν και ιστορίες, όπως η ιστορία Στην Χώρα των Τοτέμ και η ιστορία Η Μαύρη Τετάρτη, όπου τα τοτέμ έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο.

Κάρτες του ΒαλεντίνουEdit

Ο Βαλεντίνος ήταν ένας ιερέας που έζησε στην Ρώμη τον 3ο αιώνα μετά Χριστόν. Σύμφωνα με έναν θρύλο (υπάρχει πληθώρα θρύλων και παραδόσεων για τον Βαλεντίνο), καταδικάστηκε σε θάνατο από τον αυτοκράτορα, μέσα στα κελιά της φυλακής έγραψε ένα αποχαιρετιστήριο γράμμα σε μια κοπέλα που είχε ερωτευθεί και υπέγραψε ότι είναι «Από τον Βαλεντίνο σου». Κάρτες του Βαλεντίνου βλέπουμε στις ιστορίες Το Ραβασάκι και Ο Βαλεντίνος της Δεκάρας.

ΕλαιογραφίεςEdit

Carl Barks Adam and Eve

Μετά τη συνταξιοδότηση του, το 1966, ο Καρλ Μπαρκς άρχισε να ασχολείται με την ελαιογραφία διδασκόμενος από την 3η γυναίκα του, την Γκαρέ Μπαρκς. Για τα πρώτα χρόνια ασχολήθηκε φτιάχνοντας τοπία ή νεαρά κορίτσια. Το 1971 ο Μπαρκς έλαβε άδεια από τη Ντισνευ και μπορούσε να φτιάχνει ελαιογραφίες γύρω από τις κλασσικές του ιστορίες. Το 1971, όμως, η άδεια ανακλήθηκε. Ο Καρλ δεν ήθελε να σταματήσει να σχεδιάσει παπιομορφους χαρακτήρες όποτε ξεκίνησε μια πρωτότυπη σειρά ελαιογραφιών και την ονόμασε Διάσημα Ιστορικά πρόσωπα με τη μορφή που θα είχαν αν το γενετικό τους υλικό είχε αναμειχθεί με γονίδια πάπιας. Σε μερικές από αυτές τις ελαιογραφίες ο Μπαρκς σχεδίασε «ανθρώπους» (εντός εισαγωγικών αφού τους έδωσε τη μορφή της πάπιας) της Αγιάς Γραφής.

Adam and Eve (1978)Edit

Σύμφωνα με τη Γέννεση, ο Αδάμ και η Εύα ήταν οι πρώτοι άνθρωποι που έζησαν πάνω στη γη και ξέπεσαν από τον παράδεισο γιατί ξεγελάστηκαν, από τον διάβολο μεταμφιεσμένο σαν φίδι.

David Duck vs. Goliath Goose (1978)Edit

Ο Δαβίδ ήταν ένα βιβλικό πρόσωπο που η πρώτη του ηρωική πράξη ήταν να σκοτώσει τον Φιλισταίο Γίγαντα Γολιάθ.

Salome Swan (1979)Edit

Σύμφωνα με την Αγία Γραφή, ο χορός της Σαλώμης μπροστά στον Ηρώδη Αντίπα οδήγησε στην εκτέλεση του Ιωάννη του Βαπτιστή.

Samson Swan and Delilah Duck (1978)Edit

Σύμφωνα με τη Βίβλο η Δαλιδά αποπλάνησε τον Ιουδαίο βασιλιάς Σαμψών για να τον πείσει να αποκαλύψει το μυστικό της δύναμής του.

St. George (1978)Edit

Ο Άγιος Γεώργιος ήταν ένας Χριστιανός Άγιος, που σύμφωνα με την ιστορία, έσωσε μια Λιβανή πριγκίπισσα από έναν δράκο.