FANDOM

Bronze2015
Η τρίτη καλύτερη σελίδα της ΚΟΜΙΞ Wiki για το 2015

Αυτή η σελίδα βγήκε ως η τρίτη καλύτερη σελίδα της Wiki για το 2015 στις 1 Αυγούστου του 2015, σύμφωνα με διάφορες ψηφοφορίες που έλαβαν μέρος.

BaRkS

Ο Καρλ Μπαρκς (Carl Barks) θεωρείται ο κορυφαίος δημιουργός ιστοριών με τους ήρωες της Ντίσνεϋ. Κατά τη διάρκεια της πετυχημένης καριέρας του, δημιούργησε πληθώρα νέων ηρώων, όπως τον Σκρουτζ Μακ Ντακ, τον Κύρο Γρανάζη, τον Γκαστόνε Γκάντερ και πολλούς άλλους ήρωες που για χρόνια χαρίζουν έμπνευση στους ομότεχνούς του. Ο Μπαρκς ταύτισε την καριέρα του με τον κόσμο των παπιών και ασχολήθηκε για πολλά χρόνια με τη δημιουργία ιστοριών με επίκεντρο το σύμπαν των παπιών.

Ωστόσο, ο Καρλ Μπαρκς, όσο δούλευε στα στούντιο της Ντίσνεϋ είχε ασχοληθεί -για μικρό χρονικό διάστημα- με το σύμπαν των ποντικιών και συγκεκριμένα του Μίκυ Μάους.

Στα ΚόμικςEdit

Ιστορία: Ο Γρίφος του Κόκκινου ΚαπέλουEdit

Μικυ-Μπαρκς

Η ιστορία Ο Γρίφος του Κόκκινου Καπέλου που σχεδίασε ο Μπαρκς με τον Μίκυ

Η μοναδική ιστορία που σχεδίασε ο Καρλ Μπαρκς με τον Μίκυ Μάους είναι Ο Γρίφος του Κόκκινου Καπέλου (ΚΟΜΙΞ 71), η οποία δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στο περιοδικό Four Color Comics 79, που κυκλοφόρησε τον Αύγουστο του 1946.

Πρόκειται για μια πασίγνωστη αστυνομική περιπέτεια, στην οποία ο Μίκυ εμφανίζεται με το χαρακτηριστικό κοντό παντελόνι που, εκείνη την εποχή, είχε πάψει πια να φοράει τόσο στα καρτούν, όσο και στα κόμικς που προορίζονταν για τον ημερήσιο τύπο. 

Ως μοντέλο αναφοράς για αυτή τη δουλειά, ο Μπαρκς κατέφυγε στα σχέδια του Φλόιντ Γκόντφρεντσον για την ιστορία Love Trouble του 1941.

Επιπλέον, εκτός από τον Μίκυ, ο Καρλ Μπαρκς έχει χρησιμοποιήσει και άλλους ήρωες από το σύμπαν του στα έργα του, όπως τον Μαύρο Πητ, στην ιστορία Το Χρυσάφι του Πειρατή (ΚΟΜΙΞ 25).

Στις ΕλαιογραφίεςEdit

125- A 1934 Belchfire Runabout

Η ελαιογραφία του Μπαρκς A 1934 Belchfire Runabout

Ο Καρλ Μπαρκς, σε μία ελαιογραφία του με τίτλο A 1934 Belchfire Runabout (1984), απεικονίζει ,μεταξύ των χαρακτήρων του σύμπαντος των παπιών, και χαρακτήρες από το σύμπαν του Μίκυ, όπως τον ίδιο τον Μίκυ,την Μίννι, την Κλάραμπελ, τον Οράτιο και τον Πλούτο.

Στα Καρτούν και τις ΤαινίεςEdit

Ο Μίκυ, μαζί με άλλους ήρωες , όπως ο Μαύρος Πητ, η Μίννι και ο Γκούφυ, άρχιζαν να πρωταγωνιστούν στα καρτούν μικρού ή μεγάλου μήκους τη δεκαετία του '40. Εκείνη την εποχή, ο Καρλ Μπαρκς συνέβαλε στην πραγματοποίηση ενός από αυτά,που είχε τίτλο: Thru the Mirror.

Ο Μπαρκς, που εργαζόταν ως τότε ως ενδιάμεσος σχεδιαστής, είχε καταφέρει να αποδείξει το ταλέντο του στην επινόηση αστείων σκηνών και πήρε μετάθεση στο τμήμα σεναρίων ως <<γκάγκμαν>>.

Τον Απρίλιο του 1936, στο σενάριο της ταινίας Desert Prospectors, ο Μπαρκς προσπάθησε να στείλει τον Μίκυ,μαζί με το Γκούφυ και τον Ντόναλντ, να αναζητήσει χρυσάφι στην έρημο με τη βοήθεια μιας συσκευής δικής του επινόησης,η οποία μοιάζει έντονα με εκείνη που σχεδίασε, δέκα χρόνια αργότερα, στην ιστορία Ανιχνευτής Χρυσού. Η ταινία αυτή δεν ολοκληρώθηκε ποτέ,όπως πολλά σενάρια της δεκαετίας του 1930 και του 1940 που παρέμειναν για πάντα στο ράφι και από τα οποία σήμερα σώζονται μόνο λίγα σχέδια με μολύβι! Την ίδια τύχη είχε άλλο ένα καρτούν με τίτλο The Lost Prospectors (Μάρτιος 1938).

Στην ίδια περίοδο εντάσσεται και η περιπέτεια κινουμένων σχεδίων που ετοίμασε ο Καρλ Μπαρκς για τον Μίκυ και τη Μίννι, με σκηνικό τα χρόνια του Κλοντάικ. Τον Ιούλιο και τον Αύγουστο του 1936, υπό τη διεύθυνση του Ντικ Κρήντον, ο 35χρονος σχεδιαστής από το Όρεγκον πραγματοποίησε περισσότερα από 300 σχέδια -219 από τα οποία είναι αριθμημένα- για μια ταινία που θα βασιζόταν σε ένα δικό του σενάριο που έμεινε γνωστή με πολλούς διαφορετικούς τίτλους εργασίας: Northwest Mounted, Mickey Gets his Man, Royal Mounted Police, Mickey of the Mounted ή Mickey the Mountie...

Στόρυμπωρντ της ταινίας Northwest MountedEdit

Northwest mounted

Μερικά σχέδια του Μπαρκς για την ταινία Northwest Mounted

Όπως φαίνετα και από τον τίτλο, στο στόρυμπωρντ βλέπουμε τον Μίκυ στο Κλοντάικ με την χαρακτηριστική στολή της Κανναδικής Έφιππης Αστυνομίας. Η ιδέα αυτή θα πρέπει να είναι εμπνευσμένη από τις αναρίθμητες περιπέτειες αυτών των υπερασπιστών του νόμου και της τάξης που συναρπάζουν τους αναγνώστες των λαϊκών αναγνωσμάτων, αλλά και την πρόσφατη επιτυχία του στριπ King of the Royal Mounted , που δημιούργησαν τον Φεβρουάριο του 1935 ο δημοφιλής συγγραφέας ουέστερν αφηγημάτων,Ζέην Γκρέυ, και ο σχεδιαστής Άλλεν Ντην για τοπρακτορείο King Features Syndicate.

Στο σενάριο του Μπαρκς,ο Μίκυ, καβάλα στο πιστό του άλογο, που είχε κάνει το ντεμπούτο του σε μια παλιά ιστορία του Φλόυντ Γκόντφρεντσον το 1933, καταδιώκει τον αδίστακτο Τρομερό Πιερ, μια γαλλοκαναδική εκδοχή του Μαύρου Πητ, ο οποίος είχε απαγάγει την Μίννι για να της αποσπάσει τον χάρτη ενός χρυσωρυχείου.

Η ταινία αυτή δεν ολοκληρώθηκε ποτέ,όμως,το στόρυμπωρντ του Μπαρκς φυλάχτηκε στο αρχείο του στούντιο Disney στην Μπέρμπανκ και δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά στην Αμερική το 1984, στον πρώτο τόμο της περίφημης Carl Barks Library. (Και εμείς το είδαμε για πρώτη φορά στον τόμο 19 της Μεγάλης Βιβλιοθήκης Ντίσνεϋ) Οι αφηγηματικές επεξηγηματικές λεζάντες είναι περισσότερες από τα μπαλονάκια, όμως τα σχέδια για το στόρυμπωρντ, το ένα πλάι στο άλλο συγκροτούν μια άκρως απολαυστική ιστορία κόμικς.

Κάποιες σκηνές από το Northwest Mounted έδωσαν στον Μπαρκς την έμπνευση για την απεικόνιση των πιο δυναμικών σεκάνς της αναμέτρησης ανάμεσα στον Ντόναλντ και τον ζωοκλέφτη Μπλακ Τζακ Φοβέρα στην ουέστερν περιπέτεια Ο Σερίφης της Μαύρης Κοιλάδας, που δημοσιεύτηκε μια δεκαετία μετά, τον Οκτώβριο του 1948, στο αμερικανικό Four Color Comics.

Σχέδια του Μπαρκς με τον ΜίκυEdit

GalleryEdit

Καρλ Μπαρκς Project

Παπιάνθρωπος:

Καρλ ΜπαρκςΚατάλογος ΙστοριώνΒινιέτεςΓκάρε Μπαρκς

Οικογένεια Ντακ, Μακ Ντακ και Κουτ:

Φίλοι του Ντόναλντ και του Σκρουτζ:

Εχθροί:

Άλλοι Χαρακτήρες:

Ιστορίες:

Η Χρυσή ΠερικεφαλαίαΈνα Φτωχό ΓεροντάκιΕπιστροφή στο ΚλοντάικΠεριπέτεια στην Τράλλα ΛαΟ Τρόμος του ΜισισιπήΤο Δαχτυλίδι της ΜούμιαςΧαμένοι στις ΆνδειςΧριστούγεννα στο Βουνό της ΑρκούδαςΤο Μυστικό του Παλιού ΚάστρουΣτα Ίχνη του ΜονόκερωΧριστούγεννα στην ΠαραγκούποληΟ Χρυσός ΠοταμόςΧειμερινά ΣτοιχήματαΠρωτάθλημα ΒατράχωνΑναζητώντας ΚληρονόμοΤο Σκυλί ΘαύμαΚαφές για ΔύοΕπικίνδυνες ΚαταδύσειςΕβδομάδα ΦιλοξενίαςΗ Άμμος του ΧρόνουΤο Χρυσόμαλλο ΔέραςΟι Επτά Πόλεις της ΤσιμπόλαΟ Χρυσός ΓίγαςΗ Φιλοσοφική ΛίθοςΤο Κυνήγι των ΚατασκόπωνΤαξίδι στο Παρελθόν

Τοποθεσίες:

Η πηγή της νεότηταςΤο σπίτι του ΝτόναλντΤο σπίτι της ΜάτζικαΚαλισόταΛιμνούποληΑτλαντίδαΚαθεδρικός Ναός της Νότρ ΝτακΜούχλας & Παλιατζούρας- Συλλεκτικά ΑντικείμεναΝτώσονΚλοντάικΟ ζωολογικός Κήπος του Σκρουτζ Μακ ΝτακΟι Επτά Πόλεις της ΤσιμπόλαΟμελέταΠλημμύρα ΣίτυΠόλη ΜαντάραΤο άγαλμα του ΚουτΤρα λα λάΕστιατόριο το παλιό βαγόνιΣτρατιωτικές ΕγκαταστάσειςΚρήτηΜονοτονίαΗ Απαγορευμένη Κοιλάδα

Αντικείμενα:

Η Φιλοσοφική ΛίθοςΤο Στέμμα του Τζένγκις ΧανΤυχερή ΔεκάραΗ Χρυσή ΠερικεφαλαίαΣούπερ ΚόλλαΣουπερ ΚερίΤο κανόνιΗ ατομική βόμβα του ΝτόναλντΤο αυτοκίνητο του Σκρουτζ Μακ ΝτακΤο αυτοκίνητο του Γκαστόνε ΓκάντερΤο αυτοκίνητο της Γιαγιάς Ντακ

Τόμοι:

Πίνακες:

Οι ελαιογραφίες του Καρλ Μπαρκς1971-19721973-19741975-19761980-19891991-1997

Στριπ και Σχέδια:

Τα στριπ του ΜπαρκςΤα Μόντελ Σητ του Μπαρκς • Τα Μοναδικά Σχέδια του Μπαρκς - 1940 / 1950 / 1960 / 1970 / 1980 / 1990