FANDOM

Η Συναυλίας της Μπάντας είναι ένα καρτούν με τον Μίκυ Μάους και τον Ντόναλντ Ντακ με σύντομες εμφανίσεις και άλλων γνωστών χαρακτήρων, που προβλήθηκε για πρώτη φορά στις 23 Φεβρουαρίου 1935.

ΥπόθεσηEdit

Η ορχήστρα του Μίκυ δίνει μια συναυλία σε ένα πάρκο, ερμηνεύοντας την Εισαγωγή του Ουίλλιαμ Τελλ, με μαέστρο τον Μίκυ. Ο Ντόναλντ εμφανίζεται ως πλανόδιος πωλητής παγωτού, ποπκόρν και λεμονάδας, αρχίζοντας να παίζει με τη φλογέρα του το Turkey in the Straw, πράγμα που αποσπά την προσοχή του Μίκυ και της ορχήστρας του, η οποία αρχίζει να παίζει την ίδια μελωδία με τον Ντόναλντ. Εκνευρισμένος, ο Μίκυ σπάει τη φλογέρα του, αλλά το επίμονο παπί βγάζει άλλη, μια ιστορία που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, μέχρι ο τρομπονίστας να αρπάξει με το μουσικό του όργανο τον Ντόναλντ, αφαιρώντας του όλα τα φλάουτα, και να τον πετάξει έξω από τη σκηνή.

Στη συνέχεια, καθώς ο Ντόναλντ προσπαθεί να ξαναπαίξει τη μελωδία του, τον ταλαιπωρεί μια μέλισσα. Όταν πετάει μακριά και προσγειώνεται στο κεφάλι του Μίκυ, ο Ντόναλντ εκσφενδονίζει ένα από τα παγωτά του πάνω της, αλλά καταλήγει μέσα σε μια τρομπέτα, η οποία το πετά πάνω στον Μίκυ, με αποτέλεσμα το παγωτό να εισχωρήσει στη στολή του. Αυτό κάνει τον Μίκυ να ταλαντευτεί, με αποτέλεσμα η μπάντα να αρχίσει να ερμηνεύει το The Streets of Cairo έως ότου ο Μίκυ ξεφορτωθεί το παγωτό και τους διορθώσει. Η συναυλία αρχίζει να παίζει το Ranz des Vaches, ενώ η μέλισσα εμφανίζεται ξανά, αυτή τη φορά ενοχλώντας τον Μίκυ. Ύστερα, ο μουσικός κρουστών Οράτιος Χαλινάρης επιχειρεί να τη λιώσει με τα πιατίνια του και με ένα σφυρί, καταφέρνοντας μόνο να χτυπήσει το κεφάλι του Γκούφυ.

Όταν η ορχήστρα φτάνει στο κομμάτι Storm (Καταιγίδα), κλητεύει έναν πραγματικό ανεμοστρόβιλο, ο οποίος σπέρνει την καταστροφή στο διάβα του, προκαλώντας το κοινό και τον Ντόναλντ να τρέξουν να σωθούν. Η ορχήστρα δεν αποσπάται από την καταστροφή, συνεχίζοντας να παίζει ακόμα και μέσα στον ανεμοστρόβιλο. Τη στιγμή που ο Μίκυ δίνει εντολή για παύση, ο χρόνος παγώνει και, έπειτα, η συναυλία συνεχίζεται με τον ανεμοστρόβιλο να περιστρέφεται προς την αντίθετη φορά. Καθώς η ορχήστρα ολοκληρώνει το τελευταίο μέρος της μελωδίας, η θύελλα κοπάζει και τα μέλη της προσγειώνονται σε ένα δέντρο. Μέχρι εκείνη τη στιγμή, το μόνο μέλος του κοινού που παρέμεινε είναι ο Ντόναλντ, που χειροκροτά ενθουσιασμένος. Παρακολουθώντας τον Ντόναλντ να παίζει με το φλάουτό του για άλλη μια φορά το Turkey in the Straw, τα εκτός οθόνης μέλη της ορχήστρας αρχίζουν να του πετούν τα όργανά τους, κλείνοντας την παράσταση.

ΠαρασκήνιοEdit

  • Η Συναυλία της Μπάντας αποτελεί σημαντικό σταθμό στην ιστορία των κινουμένων σχεδίων ως η πρώτη ολόχρωμη TechniColor ταινία του Μίκυ Μάους. Παρ' όλα αυτά, δύο ακόμα καρτούν με τον Μίκυ παράχθηκαν σε ασπρόμαυρη μορφή, πριν το στούντιο περάσει μόνιμα στα έγχρωμα: το Mickey's Service Station και το Mickey's Kangaroo.
  • Ο μαέστρος Αρτούρο Τοσκανίνι ενθουσιάστηκε τόσο με την ταινία που την είδε έξι συνεχόμενες φορές στον κινηματογράφο και, αργότερα, προσκάλεσε τον Ουώλτ Ντίσνεϋ στο σπίτι του στην Ιταλία.[1].
  • Το βιντεοπαιχίδι Kingdom Hearts ΙΙ περιλαμβάνει ένα γλυπτό από φυτά με όλα τα μέλη της ορχήστρας.
  • Το καρτούν αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για το σόου Mickey's PhilharMagic στο Walt Disney World Resort.
  • Η Συναυλία της Μπάντας προβλήθηκε στην ειδική εκπομπή Donald Duck's 50th Birthday. Ο Ντόναλντ το ανακαλεί σε μια ψυχιατρική συνεδρία με τον Λούντβιχ Φον Ντρέηκ, αναφέροντας ότι ο Μίκυ τον «προσκάλεσε» να παίξει στην ορχήστρα του.
  • Το 1994, αναδείχθηκε τρίτο στο βιβλίο The 50 Greatest Cartoons, στο οποίο βαθμολογούνταν τα καλύτερα καρτούν της Βόρειας Αμερικής από μέλη του χώρου.
  • Το καρτούν Symphony Hour έχει αρκετές ομοιότητες με τη Συναυλία της Μπάντας.
  • Η Συναυλία της Μπάντας, αν και δεν προτάθηκε ποτέ για βραβείο Όσκαρ, έχει καταξιωθεί ως ένα από τα καλύτερα καρτούν της Ντίσνεϋ.
  • Στο ΚΟΜΙΞ 274 υπάρχει μια σύντομη ανάλυση για το εν λόγω καρτούν.

ΑναφορέςEdit

  1. Gabler, Neal. Walt Disney: The Triumph of the American Imagination. Vintage: Νέα Υόρκη. 2007. σελίδα 195.