FANDOM

Ο Σκρουτζ Μακ Ντακ έτσι όπως τον περιέγραψε ο Καρλ Μπαρκς

Ποιος είναι ο Σκρουτζ Μακ Ντακ και τι τον κάνει ξεχωριστό;Edit

Anaus266

Μία εισαγωγή (ανάλυση) από τον Καρλ Μπαρκς

Ιστορικό: Το Μάιου του 1992 στο Uncle Scrooge #266 ο Καρλ Μπαρκς εμφανίστηκε σε ένα μονοσέλιδο άρθρο σχετικά με τον θείο Σκρουζ με τίτλο ‘’Who Is Uncle Scrooge And What Makes Him Tick?’’ Πρέπει να ξεκαθαριστεί πως το παρακάτω κείμενο δεν γράφτηκε αυτοτελές για το περιοδικό. Είναι συλλογή αποκομμάτων από διάφορες συνεντεύξεις του Καρλ Μπαρκς. Στο πρωτότυπο κείμενο αναφέρεται το παρακάτω κείμενο αναφέρεται ως ανάλυση του Καρλ Μπαρκς, δεν μπορεί να χαρακτηριστεί εύκολα ως ανάλυση. Παρ’ όλ’ αυτά πρόκειται για ένα πολύ καλό κείμενο και άξιος φόρος τιμής στον Καρλ Μπαρκς.

« Ο Θείος Σκρουτζ σκέφτεται το περιβάλλον… δεν μεγαλώνει έναν οργανικό κήπο αλλά έχει μαζέψει όλο το άχρηστο χρήμα σε ένα μεγάλο κάδο.

Είναι επίσης οικονομολόγος. Πιστεύει ότι το χρήμα πρέπει κυκλοφορεί. Αυτός το μεταφέρει με μπουλντόζα…

Είναι επίσης αρκετά συντηρητικός. Δεν πετάει ποτέ τίποτα… ειδικά χρήμα. Έχει ακόμα κρατήσει τη πρώτη δεκάρα που κέρδισε… και όλες τις υπόλοιπες δεκάρες που απέκτησε στη συνέχεια.

Είναι ο μαέστρος της επιχειρηματικότητας. Θα έχετε ακούσει τη «κατηφορική θεωρία» του προέδρου Ρήγκαν. Ο θείος Σκρουτζ έχει μία καλύτερη θεωρία. Δουλεύει κάπως έτσι: Όταν πληρώνει στα ανίψια του το μισθό τους των τριών δεκάρων ξέρει ότι θα ξοδέψουν τα χρήματα για να αγοράσουν σόδες στο πιο κοντινό αναψυκτήριο. Τότε ο ιδιοκτήτης του αναψυκτήριου θα χρησιμοποιήσει τα χρήματα για να αγοράσει περισσότερα συστατικά για τις σόδες του από τα χημικά εργοστάσια. Και τα χημικά εργοστάσια θα αγοράσουν τα συστατικά τους από το εργοστάσια εξόρυξης άνθρακα. Και σε ποιον ανήκει το εργοστάσιο εξόρυξης; Στο Θείο Σκρουτζ! Από τη στιγμή που έφυγαν αυτές οι τρεις δεκάρες από τα χέρια του έχουν ήδη γίνει έξι δεκάρες.

Ο Θείος Σκρουτζ δεν είναι τόσο πετυχημένος φιλόσοφος. Ισχυρίζεται ότι τα πλούτη του δεν του δίνουν ένα άδικο προβάδισα στο κλείσιμο συμφωνιών. Το λέει αυτό γιατί απέκτησε όλα τα χρήματα του τίμια. Όμως δεν αντιλαμβάνεται ότι αυτά τα χρήματα που κέρδισε τίμια του δίνουν ένα άδικο προβάδισμα. Είναι το μόνο άτομο που χρησιμοποιεί το σύστημα.

»
Carl barks signature.svg

Έχω τρία κυβικά στρέμματα από χρήμα

--Σκρουτζ Μακ Ντακ--

Συνέντευξη του Καρλ ΜπαρκςEdit

Ιστορικό:Σε μία άλλη συνέντευξη ο Καρλ Μπαρκς περιγράφει τον Σκρουτζ Μακ Ντακ με ένα παρόμοιο τρόπο με το παραπάνω κείμενο αν και έχει λίγες διαφορές στη δομή του κειμένου.

« Σκρουτζ στην ιστορία Χριστούγεννα στο Βουνό της Αρκούδας ήταν μόνο η πρώτη μου ιδέα για έναν πλούσιο, γέρο θείο. Τον έκανα να δείχνει πολύ γέρος και αδύναμος. Ανακάλυψα στη συνέχεια πως έπρεπε να τον κάνω πιο δραστήριο. Δεν μπορούσε ένας τέτοιος γέρος χαρακτήρας να μπορεί να κάνει τα πράγματα που ήθελα να κάνει.

Ο Σκοπός μου ήταν να δείξω ότι ο Σκρουτζ έκανε τη περιουσία του σε μια εποχή που οι πόλεις δεν ήταν τόσο πυκνοκατοικημένες και που κάποιος θα μπορούσε ακόμα να πάει στα βουνά και να βρει πλούτη. Δεν είδα ποτέ τον Σκρουτζ σαν έναν από αυτούς του εκατομμυριούχους που έφτιαξαν τη περιουσία τους αδικώντας τους άλλους ανθρώπους. Nαι, έχει πολλά χρήματα, αλλά δεν είναι εγκληματίας.

Ο Θείος Σκρουτζ είναι περιβαλλοντολόγος… δεν καλλιεργεί έναν οργανικό κήπο αλλά έχει μαζέψει όλο το άχρηστο χρήμα σε ένα μεγάλο κάδο.

»
Carl barks signature.svg

Η Βιογραφία του ΣκρουτζEdit

Σύντομη Βιογραφία του Σκρουτζ Μακ ΝτακEdit

Από τον Καρλ Μπαρκς

Ιστορικό: Σε πολλές ιστορίες από πολλούς σχεδιαστές έχουμε μαθαίνουμε στοιχεία για τα νεανικά χρόνια του Σκρουτζ Μακ Ντακ, συχνά με flashback (ελληνιστί αναδρομή στο παρελθόν), και μερικά από αυτά τα γεγονότα συμφωνούν με μερικά ήδη γνωστά στοιχεία για τον Σκρουτζ Μακ Ντακ. Εντούτοις ο μόνος που έχει το δικαίωμα να πει την βιογραφία του Σκρουτζ Μακ Ντακ είναι ο δημιουργός του, ο Καρλ Μπαρκς. Και στο έργο του αποκάλυψε πολλά στοιχεία για το παρελθόν του Σκρουτζ Μακ Ντακ αλλά και για τους προγόνους του (ακολουθεί πιο μετά χρονοδιάγραμμα με όλα αυτά τα στοιχεία). Πολλά χρόνια μετά ο Μπαρκς ρωτήθηκε πολλές φορές για μερικά στοιχεία από το παρελθόν του Σκρουτζ και απαντούσε όσο πιο καλά μπορούσε. Αυτές οι απαντήσεις μπορούν να βρεθούν σε πολλές συνεντεύξεις, άρθρα και βιβλία (όπως παραπάνω βρίσκεται η εισαγωγή του Καρλ Μπαρκς για τον Σκρουτζ).

Ο Καρλ Μπαρκς είχε γράψει μόνο για προσωπική χρήση μια σύντομη βιογραφία για το παρελθόν και το παρόν του Σκρουτζ. Η χρήση της σύντομης αυτής βιογραφίας ήταν τόσο προσωπική που ο Καρλ Μπαρκς δεν σημείωσε καν την ημερομηνία που έγραψε αυτό το κείμενο. Η βιογραφία αυτή βρισκόταν στα αρχεία του για πολλά χρόνια μέχρι που βρέθηκε και δημοσιεύθηκε. Στο βιβλίο Ο Βίος και η Πολιτεία του Σκρουτζ Μακ Ντακ ο Ντον Ρόσα συνέλλεξε αυτά τα στοιχεία, κράτησε κάποια βρήκε άλλα, μερικά τα περιέγραψε με μία λίγο διαφορετική δομή από αυτή που περιέγραψε ο Μπαρκς, όμως είναι αρκετά κοντα στο παρακάτω κείμενο του Μπαρκς.

« Ο Σκρουτζ Μακ Ντακ γεννήθηκε στη Σκοτία από άφραγκους γονείς που τα γενεαλογικά του στοιχεία μας οδηγούν 40 αιώνες πίσω σε ένα δυναμικό μέσο ανατολίτη βασιλιά ονόματι Σκρουτζ Σαχ της Βαγδάρτης (Scroogeshah of Fatcahstan στο πρωτότυπο κείμενο). Οι Μακ Ντακ πιθανώς ταξίδεψαν στη Σκωτία μαζί με τους Βίκινγκς, που είναι γνωστό ότι έκαναν επιδρομές στις ακτές της Μέσης Ανατολής του πρώτος αιώνες μ.Χ.

Στη Σκωτία οι Μακ Ντακ έγιναν μία ισχυρή φατρία που τα κοπάδια τους έβοσκαν στα Ζοφερά Βάθη (#29). Κάποιοι από τους Μακ Ντακ βγήκαν στη θάλασσα ως ιδιοκτήτες των πλοίων τους (#495) ή ως ναυτικοί στο Ισπανικό στόλο (#16).

Οι Μακ Ντακ έχασαν ότι είχαν στα μέσα του 19ου αιώνα. Οι γονείς του Σκρουτζ ήταν φτωχοί και δούλευαν σε φάμπρικα στη Σκωτία. Ο Σκρουτζ έπρεπε να δουλέψει σε μικρή ηλικία και κέρδισε τη πρώτη του δεκάρα γυαλίζοντας παπούτσια. Όσο για την πρώτη του δεκάρα έχει αποκτήσει μεγάλη αξία για αυτόν. Νιώθει πως είναι ένα δυνατό φυλακτό που του παρέχει μεγάλη τύχη. Όσο ήταν ακόμα νέος έφυγε από την Σκωτία και πήγε στην Αμερική για να δουλέψει στο Μισσισιπή ως ναύτης σε ένα πλοίο που άνηκε στον Θείο του Μπουνάτσα Μακ Ντακ (#11).

Από εκεί κατευθύνθηκε ανατολικά, έγινε καουμπόης και όσο δούλευε στο ράντζο ανακάλυψε ένα μεγάλο κοίτασμα χαλκού. (#386) Εκείνη την εποχή πάλεψε επίσης με ντεσπεράντος σαν τους Ντάλτονς και τον Τζέσσε Τζέημς. Περιπλανήθηκε και σε άλλα μέρη του πλανήτη εκείνη την ηλικία πάντα στοχεύοντας να γίνει πλούσιος. Πούλησε αέρα σε ανεμόμυλους στην Ολλανδία, παγομηχανές στους Εσκιμώους, και μηχανές γκαζόν στους Άραβες της Σαχάρας. Ήταν στην Αφρική προς το τέλος του πόλεμου των Μποέρ και αγόρασε ένα κανόνι από εκεί που ακόμα χρησιμοποιεί για την άμυνα του Θησαυροφυλάκιου του. Βρήκε χρυσάφι στην Αυστραλία, μαργαριτάρια στις ανατολικές Ινδίες, και ασήμι στις Άνδεις. Πάντα μάθαινε τη γλώσσα των ανθρώπων με τους οποίους συναλλασσόταν. Έμαθε αρχαία Κινέζικα όσο αγόραζε γιακ στη Μογγολία, και έμαθε τη γλώσσα των κορμοράνων όσο ασχολούταν με το εμπόριο μαργαριταριών στην Ινδοκίνα.

Ήταν στην Αλάσκα κατά τη διάρκεια του διάσημου πυρετού του χρυσού (#386, #456). Δεν χαράμισε καθόλου χρόνο σε μπαρ· έβαζε όλο το χρυσάφι που εξόρυσσε στην τράπεζα. –εκτός από μερικά κιλά χρυσάφι που έκρυψε στο Χείμαρρο της Αγωνίας και αργότερα το ξέχασε εκεί-. Μετά από χρόνια επέστεψε εκεί να βρει το χρυσό που άφησε και βρήκε ότι το ορυχείο του είχε καταπατηθεί από την μοναδική του αγάπη τη Χρυσή Γκόλντι, που κάποτε ήταν χορεύτρια σε μπαρ. Ο Σκρουτζ σπανίως χαρίζει χρήματα, όμως αυτή τη φορά άφησε την φτωχή γριά να κερδίσει το κρυμμένο χρυσό σε έναν αγώνα εξόρυξης.

Με τα χρήματα που κέρδισε στην Αλάσκα ο Σκρουτζ έφτιαξε μια σπουδαία βιομηχανική αυτοκρατορία. Το ανήκουν πετρελαιοπηγές, ορυχεία διαμαντιών, νησιά με καρύδες, σιδηρόδρομους· περίπου μία επιχείρηση σε κάθε τομέα, και διασκεδάζει να ασχολείται με νέους τομείς επιχειρήσεων, και φυσικά αποκτά χρήματα με τη πλειονότητα αυτών των δραστηριοτήτων.

Δεν ξοδεύει ποτέ τα χρήματα που έρχονται στα χέρια του. Τα αποθηκεύει στο θησαυροφυλάκιο του και τα χρησιμοποιεί για να βουτάει μέσα σε αυτά σαν ένα δελφίνι, να κολυμπά σε αυτό, να τα πετάει ψηλά και να τα αφήνει να πέφτουν στο κεφάλι του. Το θησαυροφύλακιο στη τελευταία μέτρηση είχε τρία κυβικά στρέμματα με χρήμα, και είναι τόσο πολύ αυτό το χρήμα που τουλάχιστον μια φορά δεν άντεξε το χρηματοκιβώτιο και άνοιξε.

Τόσο πολύ χρήμα έχει πολλές φορές ελκύσει αρκετούς εγκληματίες. Οι μουργόλυκοι, μία συμμορία επαγγελματιών ληστών τραπεζών, έχει προσπαθήσει επαναλημμένα να αποσπάσουν μερικούς τόνους από την περιουσία του Σκρουτζ. Ένα άλλο άτομο που ζηλεύει τα πλούτη του Σκρουτζ είναι μία κακή μάγισσα από το Βουνό Βεζούβιο, η Μάτζικα Ντε Σπελ. Περισσότερο θέλει να αποκτήσει την πρώτη δεκάρα του Θείου Σκρουτζ, πιστεύοντας πως αν λιώσει τον νόμισμα και το κάνει ένα φυλακτό, θα αποκτήσει την δύναμη να κάνει όλο το χρυσάφι του κόσμου δικό της. Το θησαυροφυλάκιο παραμένει το εντευκτήριο για κάθε επιχειρηματικό ταξίδι και κάθε περιπέτεια του Θείου Σκρουτζ. Εκεί μπορεί συχνά να θεραπεύει κάθε πόνο του με ένα μπάνιο στο ρευστό που έχει συγκεντρώσει. Και πάντα είναι ενήμερος για οποιοδήποτε ύποπτη κίνηση από τους εχθρούς του.

»
Carl barks signature.svg

Με στο κείμενο εμφανίζονται σε παρένθεση δίαφοροι αριθμοί δίπλα στο σύμβολο της δίεσης. Αυτές οι παρενθέσεις υπήρχαν στο πρωτότυπο κείμενο και αναφέρονται σε μερικά τεύχοι κόμικς των εκδόσεων Four Color Comics και Uncle Scrooge. Συγκεκριμένα:

1. #29: Αναφέρεται στο Uncle Scrooge 29 που δημοσιεύτηκε η ιστορία Το Σκυλί των Φίσκερβιλ

2. #495: Αναφέρεται στο Four Color Comics 495 που δημοσιεύτηκε η ιστορία Μπελάδες από το Παρελθόν

3. #16: Αναφέρεται στο Uncle Scrooge 16 που δημοσιεύτηκε η ιστορία Ταξίδι στο Παρελθόν

4. #11: Αναφέρεται στο Uncle Scrooge 11 που δημοσιεύτηκε η ιστορία Η Κούρσα του Μισισιπή

5. #386: Αναφέρεται στο Four Color Comics 386 που δημοσιεύτηκε η ιστορία Ένα Φτωχό Γεροντάκι

6. #456: Αναφέρεται στο Four Color Comics 456 που δημοσιεύτηκε η ιστορία Επιστροφή στο Κλοντάικ

EXTRAEdit

Ιστορικό: Ο Καρλ Μπαρκς πρέπει να έφτιαξε μερικές ψεύτικες ερωτήσεις για μία φανταστική συνέντευξή του, και οι απαντήσεις στις ερωτήσεις βρίσκονται παρακάτω. Για κάποιον άγνωστο λόγο οι ερωτήσεις δεν συμπεριλαμβάνονται στο χαρτί ή κάπου αλλού, όμως μπορούμε εύκολα να υποθέσουμε ποιες είναι αυτές οι ερωτήσεις. Οι απαντήσεις παρ’ όλα αυτά είναι αυτοτελείς. Αποτελεί επίσης μυστήριο γιατί ο Μπαρκς ξεκινάει την αρίθμηση των απαντήσεων από τον αριθμό 2

Ερωτήσεις

«

2. Ο θείος Σκρουτζ είχε μόνο ένα πραγματικό ανταγωνιστή, τον Σκληρόκαρδο Χρυσοκούκη, τον ανέντιμο Αφρικανό μεγιστάνα, άλλα είχε και μερικούς σκληρούς αντιπάλους στα νιάτα του. Οι Μακ Οχιά στη Χρυσούπολη, και ο Γλίτσας Λέρας στο Γιουκόν της Αλάσκας είναι δύο από αυτούς.

3. Ο Σκρουτζ κέρδισε την πρώτη δεκάρα όσο ήταν ένα νέο παιδί στην Σκωτία. Γυάλισε τα παπούτσια ενός εργάτη που ήταν τόσο βρόμικα που ο Σκρουτζ χρειάστηκε μισή ώρα για να ξεκολλήσει όλα τη λάσπη. (#50)

4. Το δωμάτιο πανικού εμφανίστηκε πρώτη φορά στο Uncle Scrooge #5 (ιστορία «Το μυστικό της Ατλαντίδας) και στη συνέχεια έκανε πολλές εμφανίσεις σε διάφορες ιστορίες. Οι τόσες πολλές φορές που ο Σκρουτζ έχει κάνεις κύκλους από τον πανικό του όσο σκεφτότανε τα προβλήματα του έχουν δημιουργήσει μία τάφρο στο σκληρό μπετό του πατώματος του κρυμμένου δωματίου του Θησαυροφυλάκιου.

5. Δεν έχουν διασωθεί αρχιτεκτονικά σχέδια του Θησαυροφυλάκιου. Η κατασκευή του Θησαυροφυλάκιου έγινε υπό την εποπτεία του Θείου Σκρουτζ, που δεν άφησε κανένα εργάτη να δει παραπάνω από ένα μικρό κομμάτι του σχέδιού του. Μόνο ο θείος Σκρουτζ γνωρίζει που βρίσκονται τα μυστικά δωμάτια και οι καταπακτές.

6. Οι μουργόλυκοι κατάγονται από μία μεγάλη γενιά εγκληματιών. Αποφοίτησαν από τα καλύτερα αναμορφωτήρια και έχουν πάρει πολλά διπλώματα σε πολλά σωφρονιστικά ιδρύματα. Κανένας δεν ξέρει πόσες φορές έχουν απελευθερωθεί λόγω καλής διαγωγής.

7. Μάτζικα εμφανίστηκε για πρώτη φορά στη ζωή του Σκρουτζ στο Uncle Scrooge #36 (Στην Ιστορία: Το άγγιγμα το Μίδα). Έκανε ταξίδια σε όλο τον κόσμο για να μαζέψει νομίσματα που είχαν αγγίξει εκατομμυριούχοι. Ήταν μάγισσα και σκόπευε να λιώσει όλα αυτά τα νομίσματα στις θειούχες φλόγες του Βεζούβιου, και να μετατρέψει αυτό το μέταλλο σε ένα φυλακτό το οποίο θα τις έδινε την ικανότητα ότι ακουμπά να γίνεται χρυσός. Κατά λάθος απέκτησε τη πρώτη δεκάρα του Σκρουτζ, και μόνο με υπεράνθρωπες προσπάθειες κατάφερε ο Σκρουτζ να βγάλει τη δεκάρα από το φλογερό ηφαίστειο.

8. Ο θείος Σκρουτζ περιφρονεί όποιον έρχεται στο γραφείο του για να πουλήσει, να ζητήσει ελεημοσύνη ή να δανειστεί. Έχει διώξει τέτοια φιλόδοξα άτομα από το γραφείο του με ένα σύστημα καταπακτών και τα έχει στείλει πίσω από εκεί που ήρθαν. Χρησιμοποιεί επίσης τεχνάσματα για να ξεφύγει από κάθε επαίτη στο δρόμο.

9. Μόνο ο θείος Σκρουτζ ξέρει το μυστικό για να κολυμπάει μες στο χρήμα. Υπάρχει όμως και ένα μικρό πρόβλημα, η χρυσόσκονη εισχωρεί στο δέρμα του και κλείνει τους πόρους του δημιουργώντας κάποιες μικρές παρενέργειες.

»
Carl barks signature.svg

Σημείωση: Ο Καρλ Μπαρκς στο τέλος της ερώτησης 3 αναφέρει μέσα σε παρενθέσεις και δίπλα στο σύμβολο της δίεσης τον αριθμό 50. Αναφέρεται στην ιστορία Getting That Healthy, Wealthy Feeling, που δεν πρόκειται για δικό του έργο αλλά του Tony Strobl!

ΒιβλιογραφίαEdit

1. The Analysis (άρθρο από το cbarks.dk)

2. The miser (άρθρο από το cbarks.dk)

3. The Scrooge Biography (άρθρο από το cbarks.dk)

4. The Scrooge Biography Extra (άρθρο από το cbarks.dk)

5. The Scroogean Timeline (άρθρο από το cbarks.dk)