FANDOM

Το Περού είναι μια υπαρκτή χώρα της Νότιας Αμερικής που εμφανίζεται ορισμένες φορές στο σύμπαν του Ντόναλντ Ντακ και του Μίκυ Μάους.

Γενικές ΠληροφορίεςEdit

Το Περού είναι μια χώρα της Νότιας Αμερικής που εμφανίστηκε για πρώτη φορά στα κόμικς στην ιστορία Χαμένοι στις Άνδεις, που δημιούργησε ο Καρλ Μπαρκς και δημοσιεύθηκε το 1949. Κατοικείται από απόγονους των Ίνκας, που κατακτήθηκαν από τους Ισπανούς κονκισταδόρες και πλέον μιλούν Ισπανικά μαζί με ένα συνονθύλευμα τοπικών γλωσσών από την προκολομβιανή εποχή.

Η πρώτη εμφάνιση του Περού στο σύμπαν του Ντόναλντ Ντακ γίνεται στην ταινία Οι Τρεις Καμπαλέρος (1944)[1], όπου ένας χάρτης της Νότιας Αμερικής δείχνει ξεκάθαρα τα σύνορα του Περού.

Ειδικές ΠληροφορίεςEdit

ΓεωγραφίαEdit

Το Περού συνορεύει βόρεια με τον Ισημερινό και την Κολομβία, ανατολικά με τη Βραζιλία, νοτιοανατολικά με τη Βολιβία, νότια με τη Χιλή και δυτικά βρέχεται από τον Ειρηνικό Ωκεανό. Σημαντικό γνώρισμα της χώρας είναι τόσο η μεγάλη λίμνη Τιτικάκα όσο και η οροσειρά των Άνδεων, που διασχίζει τη χώρα.

Οι Ντακ στο ΠερούEdit

Στην ιστορία Χαμένοι στις Άνδεις οι Ντακ φτάνουν με πλοίο στην χώρα και προσορμίζονται σε κάποιο λιμάνι της, ταξιδεύοντας κατόπιν με λάμα (ένα ζώο ιδιαίτερα άφθονο στο Περού και τις Άνδεις γενικότερα) προς το εσωτερικό της. Έχει, φυσικά, εμφανιστεί και σε άλλες ιστορίες, τόσο του Καρλ Μπαρκς όσο και άλλων δημιουργών, όπως στην ιστορία του πρώτου Τα Λάφυρα του Πιζάρρο.

Περού2

Ο Ντόναλντ ζητάει οδηγίες από έναν Περουβιανό.

Η πρώτη ιστορία του Ντον Ρόσα με τίτλο Ο Γιος του Ήλιου λαμβάνει, επίσης, χώρα στο Περού, αφού αναφέρεται αρκετές φορές από τους χαρακτήρες.

Την οροσειρά των Άνδεων θα την επισκεφτούν τα παπιά ξανά στην ιστορία του Ρόσα Επιστροφή στην Μονοτονία.

Ο Μίκυ Μάους στο ΠερούEdit

Ο Μίκυ Μάους έχει επισκεφτεί την χώρα με τον Γκούφυ στην ιστορία Topolino e le isole dell'oro (που παραμένει ανέκδοτη στην χώρα μας), για να σταματήσουν τον Μαύρο Πητ από το να κλέψει τα Ορυχεία του Σολομώντα.

ΜονοτονίαEdit

Lente Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε επίσης Μονοτονία

Καλά κρυμμένη στα απάτητα εδάφη της οροσειράς των Άνδεων βρίσκεται μια μεγάλη κοιλάδα όπου τα πάντα έχουν τετράγωνο σχήμα, από τα κτίρια και τα αντικείμενα της πόλης που είναι χτισμένη στα εδάφη της μέχρι τους ανθρώπους και τα ζωντανά που κατοικούν σε αυτήν, τα οποία δεν είναι παρά τετράγωνα κοτόπουλα. Οι ντόπιοι έχουν υιοθετήσει ως επίσημη γλώσσα τους την αγγλική, τη γλώσσα δηλαδή του μοναδικού εξερευνητή που επισκέφτηκε ποτέ την απομονωμένη πατρίδα τους το 1868, του καθηγητή Ρατ Μπέτλα. Ομιλούν τα αγγλικά με τη χαρακτηριστική προφορά των νότιων πολιτειών των ΗΠΑ.

Ο Ντόναλντ, τα τρία ανιψάκια, ο θείος Σκρουτζ και ο Σκληρόκαρδος Χρυσοκούκης την έχουν επισκεφτεί στις ιστορίες Χαμένοι στις Άνδεις και Επιστροφή στην Μονοτονία. Κανείς, εκτός από τον καθηγητή Μπέτλα και τα παπιά, δεν την έχει επισκεφτεί ξανά.

ΙστορίαEdit

Ο πολιτισμός των ΊνκαςEdit

Κατά την προκολομβιανή εποχή, στα εδάφη του Περού, της Χιλής και της Αργεντινής ζούσαν δεκάδες λαοί υπό την κυριαρχία βασιλέων που είχαν την πρωτεύουσά τους στην περιοχή του Κούζκο, στο νότιο Περού. Όλοι αυτοί οι λαοί συνιστούσαν έναν μεγάλο, κοινό πολιτισμό, ο οποίος έγινε γνωστός ως πολιτισμός των Ίνκας. Το Κούζκο ήταν το κέντρο του και εκεί χτίστηκε ο θρυλικός Ναός του Ήλιου.

Ο πολιτισμός των Ίνκας βασιζόταν στη συλλογική οικονομία και στη συγκεντρωτική οργάνωση της εξουσίας. Λάτρευε το θεό Ήλιο, ο οποίος έφερε το όνομα Ίντι, και εξέφραζε τη θέλησή του μέσα από τις αποφάσεις των ηγεμόνων. Οι ηγέτες θεωρούνταν πως ήταν γιοι του Ήλιου, με σημαντικότερο τον Μάνκο Κάπακ, που οι Ίνκας θεωρούσαν ιδρυτή της αυτοκρατορίας τους.

Η επιδρομή του ΠιζάρροEdit

Το 1513, ο Ισπανός κονκισταδόρ Φρανσίσκο Πιζάρρο ξεκίνησε για την εξερεύνηση του ισθμού του Παναμά μαζί με τις στρατιές του. Όμως, σύμφωνα με την επίσημη ιστορία, το 1531, ξεκίνησε την εκστρατεία για την κατάκτηση του Περού και την επόμενη χρονιά αιχμαλώτισε τον Αυτοκράτορα Αταχουάλπα και τον έβγαλε από τη μέση, αφού του απέσπασε αμύθητα πλούτη από χρυσό και κοσμήματα σε λύτρα. Οι ντόπιοι προσπάθησαν να αντισταθούν στον εισβολέα, όμως οι στρατιές του Πιζάρρο τους κατατρόπωσαν και τους υποδούλωσαν το 1533. Έτσι, ο Πίζαρρο έγινε κύριος του Κούζκο και αυτοανακηρύχθηκε αυτοκράτορας. Στη συνέχεια, ίδρυσε την πόλη Λίμα, που είναι μέχρι σήμερα η πρωτεύουσα του Περού. Τα χρόνια της επιδρομής του Πιζάρρο χαρακτηρίστηκαν από ανομία, η οποία συνοδεύτηκε από τη δολοφονία του συντρόφου του Πιζάρρο και, αργότερα, του ίδιου και επόμενων ηγεμόνων σε έναν αδίστακτο αγώνα για την επικράτηση στην περιοχή.

Η φρουρά των χρυσωρυχείων των ΊνκαςEdit

Στα Λάφυρα του Πιζάρρο αποκαλύπτεται ότι μια ομάδα ιθαγενών κατάφερε να σωθεί και να διασώσει σημαντικό μέρος του θησαυρού της λεηλατημένης αυτοκρατορίας τους. Ήταν οι άνδρες της φρουράς των χρυσωρυχείων των Ίνκας και οι οικογένειές τους, οι οποίοι έμειναν να φυλάνε τα ορυχεία μέχρι και τα μέσα του 20ού αιώνα. Η φρουρά φρόντισε να εξοπλίσει το μονοπάτι που οδηγούσε στα χρυσωρυχεία με μια πληθώρα παγίδων, ώστε να αποτρέψει τυχόν μελλοντική εισβολή, ενώ οι απόγονοί της παρέμειναν σε επιφυλακή μέχρι τη σύγχρονη εποχή. Οι κάτοικοι έζησαν για αιώνες απομονωμένοι από τον υπόλοιπο κόσμο, μέχρι που επισκέφτηκαν τα μέρη τους ο Σκρουτζ και τα ανίψια του στην αναζήτησή τους για το χρυσάφι των Ίνκας.

Ο Ναός του Μάνκο ΚάπακEdit

Στο Γιο του Ήλιου, στη βάση μιας νεκρικής λίθου από τα ορυχεία των Ίνκας, η οποία βρίσκεται, μαζί με πολλά ακόμα ιστορικά κειμήλια της συλλογής του Σκρουτζ, στο Μουσείο της Λιμνούπολης, οι Ντακ ανακαλύπτουν τυχαία έναν μεταλλικό δίσκο που αφηγείται την ιστορία του Αυτοκράτορα των Ίνκας Τούπα Ίνκα Γιουπάνκι. Ο εν λόγω αυτοκράτορας βασίλεψε κατά την περίοδο της ακμής του πολιτισμού των Ίνκας και φαίνεται ότι διέταξε να χτιστεί ένας μυστικός ναός προς τιμήν του θεού Μάνκο Κάπακ σε μια απροσπέλαστη βουνοκορφή περίπου το 1475. Ο Μάνκο Κάπακ ήταν ο σημαντικότερος θεός τους και γιος του θεού Ήλιου.

Το Βιβλίο των Μικρών Εξερευνητών αποκαλύπτει στους Ντακ περαιτέρω πληροφορίες για την ιστορία των Ίνκας, το ναό και το θησαυρό τους. Συγκεκριμένα, το 1532, ο Πιζάρρο με τους κονκισταδόρες του εισέβαλε στη χώρα και φυλάκισε τον καινούριο Αυτοκράτορα, Αταχουάλπα, ζητώντας για λύτρα το χρυσάφι της αυτοκρατορίας. Όμως, το μεγαλύτερο μέρος του θησαυρού βρισκόταν ακόμα στα χέρια των οπαδών του Χουάσκαρ, του έκπτωτου Αυτοκράτορα, οι οποίοι αρνήθηκαν να πληρώσουν τα λύτρα. Έτσι, έκρυψαν το θησαυρό τους στο μυστικό ναό του Μάνκο Κάπακ. Αν και ο Πιζάρρο είχε αποσπάσει μεγάλο μέρος του θησαυρού των Ίνκας, είτε από λύτρα είτε από λεηλασίες, ένα σημαντικό μέρος του φυλασσόταν πια στο μυστικό ναό του Γιου του Ήλιου. Τα γεγονότα αυτά χαράχτηκαν, με κάποιες μυθολογικές τροποποιήσεις, στους θρύλους των ντόπιων, οι οποίοι διδάχτηκαν και στους απογόνους τους.

Ο θησαυρός αυτός έμεινε κρυμμένος έως ότου, μαθαίνοντας για αυτόν μέσα από το Βιβλίο των Μικρών Εξερευνητών, ο Σκρουτζ ξεκίνησε, με τα ανίψια του, για έναν αγώνα δρόμου για την εύρεσή του μεταξύ αυτού και του Χρυσοκούκη. Τελικά, ανακάλυψαν το μυθικό ναό και τους τόνους χρυσού σε μορφή γλυπτών στο εσωτερικό του, αλλά και ότι ο μεγαλύτερος θησαυρός των Ίνκας δεν ήταν το χρυσάφι, αλλά το Μάτι του Μάνκο Κάπακ, ένας δίσκος από λευκόχρυσο, διακοσμημένος με πολύτιμα πετράδια και μαργαριτάρια, με οπίσθια επικάλυψη από χρυσό! Μια τρομερή έκρηξη που πυροδοτήθηκε από την απληστία του Χρυσοκούκη εκτόξευσε το ναό στον αέρα, με αποτέλεσμα να καταλήξει στον πάτο της λίμνης Τιτικάκα μαζί με όλους τους θησαυρούς του. Στο τέλος, ο Σκρουτζ αγόρασε τη λίμνη και το περιεχόμενό της για λίγα ψιλά, με την υπόσχεση να κατασκευάσει ένα αντλιοστάσιο, ώστε οι φτωχοί ντόπιοι της περιοχής να μπορούν να ποτίζουν τις σοδειές τους.

ΑναφορέςEdit

  1. Οι Τρεις Καμπαλέρος (ταινία του 1944)

ΠηγέςEdit