FANDOM

« Σύμφωνα με τον Καρλ Μπαρκς ο Σκρουτζ κρατούσε κάθε δεκάρα που κέρδισε ποτέ του μες στο Θησαυροφυλάκιο. Δεν ξόδεψε ποτέ του καμία. Οι άπληστοι άνθρωποι συγκεντρώνουν πλούτο ώστε να μπορούν να αγοράσουν πράγματα ή δύναμη. Ο “δικός μου” Σκρουτζ κρατούσε όλα αυτά τα κέρματα ως μυριάδες τρόπαια θάρρους και δόξας. Τα νομίσματα ήταν αναμνήσεις ζωής, όχι σύμβολα απληστίας.

-Ντον Ρόσα σε συνέντευξη στο Oneman.gr

»

Ο Σκρουτζ Μακ Ντακ είναι ανέκαθεν ο αγαπημένος ήρωας του Ντον Ρόσα, ο οποίος έχει δημιουργήσει πολλές ιστορίες με τον συγκεκριμένο ήρωα.

Αυτό που γοητεύει περισσότερο τον Ντον σε αυτόν τον ήρωα είναι ότι έχει ταξιδέψει παντού, ότι κατέχει κάθε είδους δεξιότητα και ότι έχει συναντήσει κάθε διάσημη προσωπικότητα του τελευταίου αιώνα.

Η πιο σημαντική του αναφορά στον Σκρουτζ είναι η δημιουργία της βραβευμένης με βραβείο Άισνερ σειράς Ο Βίος και η Πολιτεία του Σκρουτζ Μακ Ντακ, καθώς και της σειράς Τα Χαμένα Επεισόδια. Άλλες σημαντικές ιστορίες είναι το Αφιερωμένο Εξαιρετικά, που δημιουργήθηκε για την επέτειο των 50 χρόνων από την πρώτη εμφάνιση, καθώς και Η Αναζήτηση της Καλεβάλα, μια από τις πιο δημοφιλείς ιστορίες με τον Σκρουτζ του Ντον Ρόσα.

ΠροφίλEdit

Ο Ρόσα άλλαξε σταδιακά τον χαρακτήρα του Σκρουτζ, τον οποίο οι αναγνώστες της εποχής τον αντιλαμβάνονταν ως έναν καθαρά άπληστο χαρακτήρα. Αλλά η απληστία είναι η πηγή όλων των κακών. Έτσι η προσωπικότητα του Σκρουτζ άλλαξε. Έγινε κάτι πιο πολυδιάστατο από το να είναι απλώς άπληστος, στο να είναι ένας χαρακτήρας ανταγωνιστικός, περήφανος, με αίσθηση περιπέτειας και με μια βαθιά εκτίμηση για το παρελθόν.

ΙστορίαEdit

Lente Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε επίσης Η βιογραφία του Σκρουτζ Μακ Ντακ

Το επίπονο έργο της ανασύνθεσης του παρελθόντος του Σκρουτζ Μακ Ντακ, ανέλαβε ο κομίστας Ντον Ρόσα, που θεωρείται ο σημαντικότερος δημιουργός ιστοριών με χαρακτήρες της Disney της γενιάς του. Πέτυχε να αφηγηθεί την βιογραφία του Σκρουτζ από την Γλασκώβη του 1877, τη χρονιά που απέκτησε την πρώτη του δεκάρα σε ηλικία δέκα ετών, ως τα Χριστούγεννα του 1947, όπου έκανε την πρώτη του εμφάνιση στα κλασικά αριστουργήματα του Μπαρκς.

Balthazar Picsou 8

Ο νεαρός Σκρουτζ δουλεύει για να κερδίσει την πρώτη του δεκάρα!

Αφού λοιπόν ο νεαρός Σκρουτζ απέκτησε την πρώτη του δεκάρα γυαλίζοντας παπούτσια στους λασπωμένους δρόμους της Γλασκώβης, ο μικρούλης Σκρουτζ εγκατέλειψε το φτωχικό της οικογένειάς του και μπαρκάρισε ως καμαρότος σ’ ένα εμπορικό πλοίο που τον μετέφερε στην Αμερική. Τα μετέπειτα ταξίδια του από τον Μισισιπή ως τους λόφους της Μοντάνα και από τις χρυσοφόρες εκτάσεις του Καναδά ως τα αδαμαντορυχεία της Νότιας Αφρικής, μετέτρεψαν σταδιακά το αμούστακο αγόρι σε σκληροτράχηλο χρυσοθήρα και επιχειρηματία. Στην αυγή του 20ου αιώνα ήταν ήδη εκατομμυριούχος.

Rosa2
Με ορμητήριο το θησαυροφυλάκιό του στη Λιμνούπολη, δεν έπαψε να αλωνίζει τις τέσσερις γωνιές της Γης (συχνά πιλοτάροντας ο ίδιος του ιδιωτικό του αεροσκάφος) κάνοντας μπίζνες και αναζητώντας χαμένους θησαυρούς. Μεταξύ άλλων, δεν δυσκολεύτηκε να πουλήσει ψυγεία σε Εσκιμώους αλλά και … άνεμο σε Ολλανδούς κατασκευαστές ανεμόμυλων. Τα επαγγελματικά ταξίδια τον έφεραν σε επαφή με διαφορετικές γλώσσες και πολιτισμούς. Ως εκ τούτου μιλάει απταίστως αραβικά, ισπανικά, ολλανδικά, γερμανικά, φινλανδικά, μογγολικά αλλά και διάφορες κινεζικές διαλέκτους.