FANDOM

Lente Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε επίσης Οι επτά νάνοι

Ο Σοφός αποτελεί μέλος των επτά νάνων, που εμφανίστηκαν για πρώτη φορά στην ταινία Η Χιονάτη και οι Επτά Νάνοι, που διανεμήθηκε στους κινηματογράφους το 1937. Αποτελεί τον αρχηγό των επτά νάνων και έχει εμφανιστεί σε πολυάριθμες ιστορίες κόμικς, ήδη από την χρονιά που εμφανίστηκε στην μεγάλη οθόνη.

ΕμφάνισηEdit

Ο Σοφός είναι ένας από τους μεγαλύτερους σε ηλικία νάνους και για αυτό ίσως είναι ο ηγέτης της ομάδας. Είναι κοντός και έχει μια μικρή κοιλίτσα, όντας λίγο αγύμναστος. Φοράει γυαλιά, έχει μια κοντή άσπρη γενειάδα και έναν μπεζ σκούφο στο κεφάλι του.

Η μπλούζα του είναι πορτοκαλί χρώματος, ενώ έχει και μια μαύρη ζώνη με χρυσή αγκράφα, που κρατάει το καφέ παντελόνι του. Τέλος, τα παπούτσια του είναι και αυτά μπεζ.

ΠροσωπικότηταEdit

Σοφός1

Ο Σοφός μπερδεύει τα γράμματα και τις λέξεις.

Ο Σοφός είναι ο αδιαφιλονίκητος αρχηγός των επτά νάνων και όλοι οι υπόλοιποι υπακούν τις προσταγές του. Μονάχα ο Γκρινιάρης αμφισβητεί τον ρόλο του, παρόλο που συνήθως συμμορφώνεται με τις επιθυμίες του.

Σημαντικό χαρακτηριστικό του είναι ότι μπερδεύει λέξεις και γράμματα καθώς μιλάει, σχηματίζοντας περίεργες φράσεις και προτάσεις. Ο Σοφός προωθεί την λογική σκέψη και την σωστή συμπεριφορά στους νάνους και είναι ιδιαίτερα τρυφερός προς την Χιονάτη. Είναι εκείνος που φροντίζει περισσότερο για την άνεση και προστασία της, παρέχοντας της τα κρεβάτια τους και προειδοποιώντας την να μην αφήσει κανέναν στο σπίτι, όταν λείπουν.

Η συμπεριφορά αυτή ταιριάζει και με την πατριαρχική στάση του Σοφού, που είναι ιδιαίτερα εμφανής στον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρεται στον Χαζούλη, τον οποίο καθοδηγεί. Μολονότι όμως ο Σοφός είναι εκείνος στον οποίο οι υπόλοιποι νάνοι γυρνούν για συμβουλή ο ίδιος δεν είναι παραγωγικός κάτω από πίεση, παθαίνοντας συχνά ήπιες κρίσεις πανικού.

Αυτό είναι ιδιαίτερα εμφανές όταν οι νάνοι καλούνται να αντιμετωπίσουν την Κακιά Μάγισσα, όπου οι υπόλοιποι νάνοι καταλήγουν σε μια απόφαση, προτού επανέλθει και πάλι ο Σοφός στην αρχηγία της ομάδας.

Στην ταινία Η Χιονάτη και οι Επτά ΝάνοιEdit

Στην ταινία ο Σοφός εμφανίζεται για πρώτη φορά, αφού η Χιονάτη έχει φτάσει σπίτι τους και αυτός δουλεύει στο ορυχείο, μαζί με τους υπόλοιπους νάνους. Όταν τελειώνει η δουλειά ο ίδιος οδηγεί στο σπίτι την οικογένεια, και είναι αυτός που πρώτος παρατηρεί ότι κάποιος έχει εισβάλλει στο σπίτι τους.

Εκείνος αποφασίζει ποιος θα μπει στην κρεβατοκάμαρα τους για να δει ποιος κρύβεται εκεί και όταν αποκαλύπτουν ότι πρόκειται για την Χιονάτη αυτός είναι που την καλωσορίζει πρώτος στο σπίτι, αφού υπερνικά τις αντιρρήσεις του Γκρινιάρη.

Σοφός2

Ο Σοφός είναι υπέρ του να μείνει μαζί τους η Χιονάτη.

Ο Σοφός δίνει επίσης το καλό παράδειγμα όταν οι νάνοι πηγαίνουν να πλυθούν και εκείνος αναγκάζει τον Γκρινιάρη να κάνει μπάνιο, με την βία. Κατόπιν, ο Σοφός χορεύει και τραγουδάει με την Χιονάτη, παίζοντας ένα περίεργο χορδωτό όργανο, ενώ αυτός παραχωρεί στην Χιονάτη τα κρεβάτια τους και ο ίδιος κοιμάται σε έναν νεροχύτη.

Snow-white-disneyscreencaps.com-4901

Ο Σοφός ηγείται της απόπειρας πλυσίματος των νάνων, σε σκηνή από την ταινία.

Το επόμενο πρωί ο Σοφός προειδοποιεί πρώτος την Χιονάτη για τους ξένους πριν φύγει για το ορυχείο, δίχως να γνωρίζει ότι πράγματι η Κακιά Βασίλισσα θα φτάσει Χιονάτη μεταμφιεσμένη. Αφού το ανακαλύπτουν οι νάνοι καταδιώκουν την μάγισσα, η οποία χάνεται σε μια χαράδρα και ύστερα θρηνούν για την Χιονάτη, που έχει πέσει σε αιώνιο ύπνο, από το δηλητηριασμένο μήλο που δάγκωσε.

Όταν φτάνει ο Πρίγκιπας όμως και την ξυπνάει με το φιλί του ο Σοφός όπως και οι υπόλοιποι νάνοι πανηγυρίζουν χαρούμενοι. Στο τέλος, εισπράττει τρίτος ένα φιλί από την Χιονάτη, πριν εκείνη φύγει με τον αγαπημένο της.

Στα ΚόμικςEdit

Ο Σοφός έχει εμφανιστεί σε εκατοντάδες ιστορίες κόμικς, σχεδόν πάντα με τους υπόλοιπους έξι νάνους. Έκανε το ντεμπούτο του το 1937, στην ιστορία Η Χιονάτη και οι Επτά Νάνοι, που αποτελεί διασκευή σε κόμικς της ταινίας. Έκτοτε έχει εμφανιστεί σε πολλές ακόμη ιστορίες, που δεν έχουν άμεση σχέση με την ταινία, αν και τις περισσότερες φορές εχθρός του παραμένει η Κακιά Μάγισσα. Έχει παρουσιαστεί και στην γνωστή σειρά μάνγκα Kingdom Hearts.

Στις Ελληνικές ΕκδόσειςEdit

Μαζί με τους υπόλοιπους νάνους ο Σοφός έχει εμφανιστεί κυρίως στα περιοδικά Μίκυ Μάους και Μεγάλο Μίκυ, αλλά και στο Σούπερ Μίκυ, τις Χαρούμενες Ιστορίες Ντίσνεϋ και τα Κλασικά. Ο Σοφός στο περιοδικό ΚΟΜΙΞ έχει εμφανιστεί στην προαναφερθείσα διασκευή της ταινίας, που δημοσιεύθηκε στο ΚΟΜΙΞ 162.

Ο Σοφός εμφανίστηκε επίσης, μαζί με τον Γκρινιάρη στο ΚΟΜΙΞ 127, στην ιστορία Ο Βοηθός του Άγιου Βασίλη. Ακόμα, έχει παρουσιαστεί και στην σειρά Disney Cinema, στο τριακοστό τεύχος, όπου δημοσιεύτηκε μια πιο μοντέρνα διασκευή της ταινίας. Τέλος, έχει εμφανιστεί και στις Μεγάλες Ιστορίες Disney, που παρουσιάζει τα άπαντα του Ιταλού καλλιτέχνη Ρομάνο Σκάρπα, αφού ο σχεδιαστής έχει δημιουργήσει πολλές ιστορίες με τους επτά νάνους και κατ’ επέκταση με τον Σοφό.