FANDOM

« (Οι δημιουργοί του Φάντομ) πρόκειται για ευφάνταστα μυαλά που γεννούν τη μία ιδέα μετά την άλλη και προσπαθούν να βάλουν τα πάντα σε σειρά για να καταλήξουν σε ένα συμπέρασμα...

― Βαλεντίνα Ντε Πόλι, αρχισυντάκτρια του περιοδικού Topolino την περίοδο 2007-2018

»

Οι Νέες Περιπέτειες του Φάντομ Ντακ είναι μια προσπάθεια Ιταλών σεναριογράφων και σχεδιαστών στα τέλη της δεκαετίας του 1990 να φέρουν τον Φάντομ Ντακ κοντά σε υπερηρωικά πρότυπα, να τον ανανεώσουν, να τον φέρουν αντιμέτωπο με νέους, πιο επικίνδυνους εχθρούς, αλλά και να του προσφέρουν νέους φίλους και συμμάχους. Χαρακτηριστικό του PKNA είναι το ότι οι συνήθεις, κλασικοί χαρακτήρες (Σκρουτζ Μακ Ντακ, Χιούη, Λιούη και Ντιούη κλπ.) κάνουν ελάχιστες, φευγαλέες εμφανίσεις, ενώ κάποιοι άλλοι δεν εμφανίζονται καθόλου.

Ένα σημαντικό πλεονέκτημα της σειράς είναι ότι οι ιστορίες της χαρακτηρίζονται από συνέχεια, με κάθε μία να κρύβει καινούρια μυστικά του κόσμου αυτού.

Ο πρώτος κύκλος του PKNA τελείωσε στο 49ο τεύχος, που είχε τον τίτλο Se.... Συνεχίστηκε, όμως, με το PK² και το Pikappa. Οι ιστορίες των δύο αυτών σειρών δημοσιεύτηκαν από το 2001 έως το 2005. Ενώ φαινόταν ότι το σύμπαν των ιστοριών του ανανεωμένου Φάντομ είχε τελειώσει οριστικά με το Pikappa, τα τελευταία χρόνια ξεπρόβαλαν δύο νέες σειρές που προέρχονται από το ίδιο σύμπαν, το UNIVERSO PK και το PKNE (Paperinik New Era), το οποίο αυτή την περίοδο βρίσκεται σε εξέλιξη.

Ο ΚόσμοςEdit

Ο θείος Σκρουτζ αγοράζει το Μέγαρο Δάρβιν, έναν ουρανοξύστη που βρίσκεται στο κέντρο της Λιμνούπολης και είναι εξοπλισμένος με αντικείμενα και οπλισμό ιδιαίτερα εξελιγμένης τεχνολογίας, δημιουργήματα του πρώην ιδιοκτήτη, ενός μεγαλοφυούς εφευρέτη που εξαφανίστηκε ξαφνικά από τη δημόσια ζωή και πούλησε όλη την περιουσία του. Ο Ντόναλντ αναλαμβάνει τη θέση επιστάτη του κτιρίου και, άθελά του, διεισδύει σε έναν νέο, πιο σύνθετο κόσμο.

Για να αντιμετωπίσει τους καινούριους, επικίνδυνους εχθρούς, καθώς και τους νέους, μικρότερους παράγοντες που εισάγονται στη ζωή του, πρέπει να γίνει πιο σκληρός, να αποκτήσει πιο εξελιγμένα όπλα και πιο ισχυρούς συμμάχους.

ΙστορίαEdit

Πριν το PKNAEdit

Ο Φάντομ Ντακ εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην ιστορία Paperinik il diabolico vendicatore των Ελίζα Πέννα, Γκουίντο Μαρτίνα και Τζιοβάν Μπατίστα Κάρπι, που δημοσιεύτηκε στην Ιταλία στις 8 Ιουνίου 1969. Αποτέλεσε τη μυστική ταυτότητα του Ντόναλντ Ντακ και αρχικά κινούνταν σε σκοτεινά πρότυπα, δρώντας εκδικητικά σε όσους τον ταλαιπωρούσαν στην καθημερινή του ζωή. Επειδή όμως από κάποιο σημείο και μετά ο Φάντομ δρούσε επαναλαμβανόμενα με τρόπο παράνομο και εκδικητικό, υπήρχε ο κίνδυνος να περάσει τελικά ο Ντόναλντ στο στρατόπεδο των κακών. Έτσι, κάποια στιγμή έγινε μια στροφή 180 μοιρών στα χαρακτηριστικά του ήρωα. Πλέον, η δράση του περιοριζόταν κυρίως στο κυνήγι κλεφτών και τη σύλληψή τους, προστατεύοντας τον Σκρουτζ Μακ Ντακ από διάφορους κακοποιούς, όπως τους Μουργόλυκους αντί να τον εκδικείται για την κακή συμπεριφορά του. Αυτό το μοτίβο, όμως, έγινε από κάποιο σημείο και μετά επαναλαμβανόμενο. Ο Φάντομ, αυτή τη φορά κινδύνευε να γίνει ξαφνικά ένας χαρακτήρας με ανούσιες, βαρετές ιστορίες, από εκεί που είχε δημιουργηθεί ως ένας μυστηριώδης ήρωας που θα εμφανιζόταν μόνο σε καλές και πρωτότυπες ιστορίες.

Μια νέα αρχήEdit

Το 1996 έγινε ένα σπουδαίο βήμα στην ιστορία των κόμικς της Ντίσνεϋ με την ιταλική ιστορία Εβρονιανοί (Evroniani) των Αλεσάντρο Σίστι, Έτσιο Σίστο και Αλμπέρτο Λαβοραντόρι. Δημιουργήθηκε ένα νέο, μοντέρνο, τελείως διαφορετικό από τα συνηθισμένα, σύμπαν που έγινε γνωστό με το όνομα PKNA (η ονομασία PKNA προέρχεται από τον τίτλο Paperinik New Adventures, δηλαδή στα ελληνικά: Οι Νέες Περιπέτειες του Φάντομ Ντακ). Δημιουργήθηκαν πολλές ιστορίες του σύμπαντος τα επόμενα χρόνια, όλες στο ίδιο πρωτότυπο στυλ για τα δεδομένα της Ντίσνεϋ.

ΧαρακτήρεςEdit

Βασικοί ΧαρακτήρεςEdit

  • Ντόναλντ Ντακ/Φάντομ Ντακ: πρόκειται για το υπερηρωικό άλτερ έγκο του Ντόναλντ. Είναι ο υπερασπιστής της Λιμνούπολης και είναι εμπνευσμένος από τον Ντιαμπολίκ, έναν χαρακτήρα της ιταλικής σκηνής κόμικς με στοιχεία από τον Φαντομά και τον Αρσέν Λουπέν.
  • Εβρονιανοί: πρόκειται για την κύρια απειλή της Γης, έναν εξωγήινο πολιτισμό που περιπλανιέται στο διάστημα αναζητώντας νέες πηγές συναισθηματικής ενέργειας, η οποία αφανίζει πολιτισμούς στο πέρασμά της.
  • Κόκορον ο Άρπαγας: πρόκειται για έναν Χρονοπειρατή από τον 23ο αιώνα, ο οποίος ταξιδεύει στο παρελθόν, για να αλλάζει τη ροή των γεγονότων σύμφωνα με τα συμφέροντά του. Αν και είναι ορκισμένοι εχθροί με τον Φάντομ, σε μερικές περιπτώσεις συνεργάζονται ενάντια σε κάποια κοινή απειλή.
  • Λύλα Λέυ: πρόκειται για ένα ανδροειδές κατηγορίας 5-Υ από τον 23ο αιώνα, το οποίο έχει τοποθετηθεί στον 21ο αιώνα με αποστολή να διατηρεί την τάξη στο χωροχρόνο. Είναι φίλη και σύμμαχος του Φάντομ.
  • Άνγκους Φάνγκους: πρόκειται για έναν οξύθυμο και εριστικό δημοσιογράφο, που δουλεύει στο Κανάλι-00. Μισεί τον Φάντομ Ντακ και προσπαθεί να πείσει τον κόσμο μέσα από αναληθή ρεπορτάζ ότι είναι κακοποιό στοιχείο.
  • Ξαντούμ: πρόκειται για την εξωγήινη φίλη και σύμμαχο του Φάντομ, η οποία έχει ανυπολόγιστες κοσμικές δυνάμεις. Όταν οι Εβρονιανοί κατέστρεψαν τον πολιτισμό της στον πλανήτη Ξαντάρ, αφιέρωσε τη ζωή τους στην εξολόθρευση της αυτοκρατορίας τους.
  • Νούμερο Ένα: πρόκειται για μια οντότητα τεχνητής νοημοσύνης, την πιο επιτυχημένη εφεύρεση του Έβερετ Δάρβιν. Είναι ο κύριος σύμμαχος του Φάντομ, που τον προμηθεύει συνεχώς με πληροφορίες και εξελιγμένο εξοπλισμό.
  • Ορκ: πρόκειται για ένα μεγαλόσωμο και μυώδες παπί, που κατάγεται από μια παράλληλη διάσταση, αλλά φυλακίστηκε στη διάσταση του Φάντομ. Είναι σημαντικός σύμμαχος του ήρωα.
  • Όντιν Ρομένου: πρόκειται για ένα ανδροειδές που ζει στον 23ο αιώνα, το οποίο δημιουργήθηκε από τον Νούμερο Ένα, για να φορτώσει σε αυτό την τεχνητή του νοημοσύνη. Είναι ιδρυτής της βιομηχανίας ανδροειδών που κατασκεύασε την Λύλα και έναν από τους πλουσιότερους και ισχυρότερους πολίτες του 23ου αιώνα.
  • Έβερετ Δάρβιν: πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα μυαλά του κόσμου και μεγάλο εφευρέτη, ο οποίος είναι ο δημιουργός του Μεγάρου Δάρβιν, του ουρανοξύστη που αποτελεί τη νέα βάση του Φάντομ, και όλων των εξελιγμένων συστημάτων και τεχνολογιών που κρύβει, μεταξύ αυτών και του Νούμερο Ένα. Πλέον, έχει αποσυρθεί σε ένα μοναστήρι στην Άπω Ανατολή, για να διαλογιστεί.

Δευτερεύοντες ΧαρακτήρεςEdit

Σύμμαχοι / ΚαλοίEdit

Εχθροί / ΚακοίEdit

ΟργανώσειςEdit

ΑντικείμεναEdit

Συνοδευτικές ιστορίες σε τεύχη του PKNAEdit

Από τον Αύγουστο του 1997 στα περισσότερα τεύχη του PKNA άρχισε να δημοσιεύεται εκτός από την κεντρική ιστορία και μια μικρή συνοδευτική / χιουμοριστική ιστοριούλα, η οποία συνήθως άνηκε σε κάποια σειρά ιστοριών. Αυτό έγινε μάλλον για να μειώνεται η φόρτιση που δημιουργήθηκε, αλλά και για να διασκεδάσει ο αναγνώστης με τη διακωμώδηση των χαρακτήρων της σειράς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι σειρές Εγκυκλοπαίδεια του Έβρον, αλλά, και Κόκορον και Τριπ, όπου βλέπουμε μια μεγάλη απομυθοποίηση της καθημερινότητας Εβρονιανών και Κόκορον αντίστοιχα. Δυστυχώς η προσπάθεια αυτή απέτυχε και οι περισσότερες ιστορίες που δημιουργήθηκαν, μάλλον μόνο και μόνο για να γεμίζουν τις σελίδες του περιοδικού υπάρχουν. Η αρχή έγινε με τις ιστορίες της σειράς Οι ιστορίες του Άνγκους, οι οποίες ήταν και από τις καλύτερες. Στην Ελλάδα, η Νέα Ακτίνα (Τερζόπουλος) δε δημοσίευε τις ιστορίες αυτές, με αποτέλεσμα οι 4 πρώτες Ιστορίες του Άνγκους να μη δημοσιευτούν. Όταν την έκδοση του περιοδικού ανέλαβαν οι Καθημερινές Εκδόσεις άρχισαν να μπαίνουν και οι ιστορίες των αντίστοιχων ιταλικών τευχών... Παρακάτω μπορούμε να δούμε αναλυτικά τις σειρές που έχουν δημοσιευτεί στη χώρα μας:

Αλλά και η εκτός σειράς ιστορία: Το στριπ του Τριπ

ΠαρασκήνιοEdit

Το σύμπαν του Φάντομ δε συνδέεται σε καμία περίπτωση με το σύμπαν του Φαντομία, καθώς το μεν τοποθετείται στον 21ο αι. μ.Χ., ενώ το δε ακολουθεί πιστά το χρονολόγιο του σύμπαντος του Μπαρκς/Ρόσα, μιας και αποτελεί μέρος αυτού, σύμφωνα και με δηλώσεις του δημιουργού του.

Οι Νέες Περιπέτειες του Φάντομ Ντακ Project
Σύμπαν

Το Σύμπαν του Φάντομ (PKNA)

Δημιουργοί

Αλεσάντρο ΣίστιΦραντσέσκο ΑρτιμπάνιΜπρούνο ΈνναΤίτο ΦράτσιΚλαούντιο ΣαρόνεΛορέντζο ΠαστροβίκιοΑλμπέρτο ΛαβοραντόριΠάολο Μοττούρα

Σύμμαχοι/Καλοί

Ντόναλντ Ντακ/Φάντομ ΝτακΝούμερο ΈναΛύλα ΛέυΞαντούμΈβερετ ΔάρβινΚάμερα-9ΟρκΌντιν ΡομένουΤριπΆνγκυ ΦάνγκουςΙερεμίας ΜαγκανοπήγαδοςΜπακΖίγγυΖερύνΛούσυ ΛαλούνΑβραάμ ''Αννίβας'' ΛίνκολνΣκρουτζ Μακ Ντακ

Εχθροί/Κακοί

Κόκορον ο ΆρπαγαςΝούμερο Δύο΄• Άνγκους ΦάνγκουςΣύμβουλος Κίλτορ

Εβρονιανοί

ΕβρονιανοίΖόνταγκΖόστερΓκρόντονΑυτοκράτορας των Εβρονιανών

Τοποθεσίες, κτίσματα

ΛιμνούποληΜέγαρο Δάρβιν

Αντικείμενα/Τεχνολογία

ΦαντομάξΠολυμορφική Ασπίδα