FANDOM

Lente Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε επίσης Οι επτά νάνοι

Ο Υπναράς, με συχνά χρησιμοποιούμενο όνομα στις ελληνικές εκδόσεις το Νυσταγμένος, είναι μέλος των επτά νάνων και εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην ταινία Η Χιονάτη και οι Επτά Νάνοι, που διανεμήθηκε στους κινηματογράφους το 1937. Είναι μονίμως έτοιμος να κοιμηθεί και παλεύει συνεχώς να κρατήσει τα μάτια του ανοικτά.

ΕμφάνισηEdit

Ο Υπναράς είναι ένας νάνος κοντός και λεπτός, με μακριά άσπρη γενειάδα που οδηγεί στο σχεδόν φαλακρό κεφάλι του. Έχει λευκό δέρμα, άσπρα μαλλιά, μια μεσαίου μεγέθους κόκκινη μύτη, βαριές μαύρες βλεφαρίδες, μαύρα φρύδια και κύκλους γύρω από τα μάτια του.

Φοράει μια καφέ χρώματος μπλούζα, με σκουρότερα μπαλώματα στους αγκώνες και μια μαύρη ζώνη με χρυσή αγκράφα στο κέντρο. Το παντελόνι του είναι κόκκινο και τα παπούτσια του μπεζ πασούμια, ενώ έχει και έναν μπλε σκούφο.

ΠροσωπικότηταEdit

Όπως σε όλους σχεδόν τους νάνους το όνομα του Υπναρά αντανακλά πλήρως τον χαρακτήρα του, καθώς είναι πάντα μισοκοιμισμένος και εξαντλημένος. Κυριότερο χαρακτηριστικό του είναι ότι προσπαθεί πάση θυσία να μείνει ξύπνιος όταν γύρω του λαμβάνουν χώρα χαρμόσυνα και γιορτινά γεγονότα.

Νυσταγμένος2

Ο Υπναράς, δεύτερος από δεξιά, τρέμει στο άκουσμα της Κακιάς Βασίλισσας.

Παρόλο που είναι συνήθως τεμπέλης δουλεύει αρκετά σκληρά στο ορυχείο, όπου όμως συνήθως αντιμετωπίζει προβλήματα, αφού κάθε τόσο αποκοιμάται και παθαίνει ένα σωρό σωματικές βλάβες. Αν και προσπαθεί μονίμως να μην πέσει για ύπνο ο Υπναράς είναι ο πιο παρατηρητικός και λογικός από τους επτά νάνους, είτε το ξέρει είτε όχι. Εκείνος είναι ο μοναδικός που καταλαβαίνει τι θέλουν να πουν τα ζώα του δάσους όταν τους βρίσκουν για να τους προειδοποιήσουν ότι η Χιονάτη δέχεται την επίθεση της Κακιάς Μάγισσας, με αποτέλεσμα οι νάνοι να προλάβουν να την καταδιώξουν, πριν φύγει.

Στην ταινία Η Χιονάτη και οι Επτά ΝάνοιEdit

Στην ταινία, ο Υπναράς εμφανίζεται για πρώτη φορά, μαζί με τους υπόλοιπους νάνους να δουλεύει στο ορυχείο, όταν η Χιονάτη έχει ήδη μπει στο σπίτι τους. Ο ίδιος παθαίνει ένα σωρό ατυχήματα καθώς είναι έτοιμος να αποκοιμηθεί. Επιστρέφοντας πίσω στην κατοικία τους οι νάνοι συνειδητοποιούν ότι κάποιος την έχει διαρρήξει και μπαίνουν επιφυλακτικά για να ξεκάνουν το τέρας που πιστεύουν ότι έχει τρυπώσει στο εσωτερικό του.

Αφού βλέπουν την Χιονάτη αποφασίζουν να την αφήσουν να μείνει σπίτι τους, και το ίδιο βράδυ οι νάνοι πλένονται, συμπεριλαμβανόμενου του Υπναρά, τον οποίο ενοχλεί συνεχώς μια μύγα, μην αφήνοντας τον να κοιμηθεί. Το ίδιο βράδυ ο Υπναράς παίζει το κύμβαλο για να ψυχαγωγήσει την καλεσμένη τους. Το επόμενο πρωί καθώς οι νάνοι φεύγουν για το ορυχείο τους η Χιονάτη τους δίνει ένα φιλί, και στον Υπναρά.

Όταν η Κακιά Μάγισσα πλησιάζει την Χιονάτη, αφού έχουν φύγει, τα ζώα του δάσους τρέχουν να ειδοποιήσουν τους νάνους. Πρώτος ο Υπναράς συνειδητοποιεί ότι τα ζώα θέλουν να τους πουν ότι η Χιονάτη διατρέχει κίνδυνο, οπότε σπεύδουν πίσω στο σπίτι τους, όπου διώχνουν την ύπουλη Κακιά Βασίλισσα.

Snowwhite 0769

Ο Υπναράς προσπαθεί να μείνει ξύπνιος, σε σκηνή από την ταινία.

Είναι όμως πλέον αργά αφού η Χιονάτη έχει πέσει σε βαθύ ύπνο, δαγκώνοντας το δηλητηριασμένο μήλο με αποτέλεσμα δάκρυα να τρέξουν στα μάγουλα του Υπναρά, που δεν αντέχει την στεναχώρια της απώλειας της όμορφης πριγκίπισσας. Τότε ο Πρίγκιπας έρχεται και την ξυπνάει, με ένα φιλί αληθινής αγάπης, σώζοντας την από αιώνιο λήθαργο. Πριν φύγει, για να μείνει με τον αγαπημένο της, η Χιονάτη δίνει σε όλους τους νάνους, συμπεριλαμβανομένου του Υπναρά, από ένα φιλί στο κεφάλι.

Στα ΚόμικςEdit

Ο Υπναράς έχει εμφανιστεί σε εκατοντάδες ιστορίες κόμικς, σχεδόν πάντα με τους υπόλοιπους έξι νάνους. Έκανε το ντεμπούτο του το 1937, στην ιστορία Η Χιονάτη και οι Επτά Νάνοι, που αποτελεί διασκευή σε κόμικς της ταινίας. Έκτοτε έχει εμφανιστεί σε πολλές ακόμη ιστορίες, που δεν έχουν άμεση σχέση με την ταινία, αν και τις περισσότερες φορές εχθρός των νάνων παραμένει η Κακιά Μάγισσα. Έχει παρουσιαστεί και στην γνωστή σειρά μάνγκα Kingdom Hearts.

Στις Ελληνικές ΕκδόσειςEdit

Μαζί με τους υπόλοιπους νάνους ο Υπναράς έχει εμφανιστεί κυρίως στα περιοδικά Μίκυ Μάους και Μεγάλο Μίκυ, αλλά και στο Σούπερ Μίκυ, τις Χαρούμενες Ιστορίες Ντίσνεϋ και τα Κλασικά. Ο Υπναράς στο περιοδικό ΚΟΜΙΞ έχει εμφανιστεί στην προαναφερθείσα διασκευή της ταινίας, που δημοσιεύθηκε στο ΚΟΜΙΞ 162.

Ακόμα, έχει παρουσιαστεί και στην σειρά Disney Cinema, στο τριακοστό τεύχος, όπου δημοσιεύτηκε μια πιο μοντέρνα διασκευή της ταινίας. Τέλος, έχει εμφανιστεί και στις Μεγάλες Ιστορίες Disney, που παρουσιάζει τα άπαντα του Ιταλού καλλιτέχνη Ρομάνο Σκάρπα, καθώς ο σχεδιαστής έχει δημιουργήσει πολλές ιστορίες με τους επτά νάνους και κατ’ επέκταση με τον Υπναρά.